Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Värjäävätkö jotkut äidit edelleen hiuksiaan raskausaikana vaikka vaarat tiedetään?

Vierailija
11.08.2011 |

Luulin että valistus olisi mennyt jo perille. Tai sitten jotkut äidit vaan ovat niin itsekkäistä, että eivät välitä sikiön saamasta kemikaalikuormasta.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa raitoja. silloinhan väriaine ei ole suoraan kosketuksessa päänahkaan.

Vierailija
2/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi artikkeli lehdessä ei ole valistamista eikä neuvolassakaan koskaan moisista mainittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka niidenkin vaarat ovat tiedossa???!!

Vierailija
4/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ihmeessä edes ottaa pientä riskiä?

Kannattaa ajatella myös ihan positiivisesti:

1) rahaa säästyy

2) moni huomaa, miten kaunis oikea, luonnomukainen väri onkaan (suomalaisille uskotellaan, että hiukset ovat "hiirenharmaita tai maantien värisiä", mutta harvalla tai todella harvalla niin on oikeasti)

Vierailija
5/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen päätään joka asiasta, luulisi että valistus olisi jo mennyt perille.

Vierailija
6/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saasteet?

Nyt kaikki lasikuplan sisään kasvattamaan masuja!!!

Vierailija
7/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaamiseen ei sentään puututtu, toki olen sitäkin vähentänyt.

Vierailija
8/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ihmeessä edes ottaa pientä riskiä? Kannattaa ajatella myös ihan positiivisesti: 1) rahaa säästyy 2) moni huomaa, miten kaunis oikea, luonnomukainen väri onkaan (suomalaisille uskotellaan, että hiukset ovat "hiirenharmaita tai maantien värisiä", mutta harvalla tai todella harvalla niin on oikeasti)

Sun kannattaa nyt minidoida ihan kaikki riskit ja siirtyä pis sieltä näytön ääreltä. Hus hus.

Vierailija
9/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ihmeessä edes ottaa pientä riskiä?

Kannattaa ajatella myös ihan positiivisesti:

1) rahaa säästyy

2) moni huomaa, miten kaunis oikea, luonnomukainen väri onkaan (suomalaisille uskotellaan, että hiukset ovat "hiirenharmaita tai maantien värisiä", mutta harvalla tai todella harvalla niin on oikeasti)

luonnonmukaista väriä! *polkee jalkaa*

Vierailija
10/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että valistus olisi mennyt jo perille. Tai sitten jotkut äidit vaan ovat niin itsekkäistä, että eivät välitä sikiön saamasta kemikaalikuormasta.

kuin hiustenvärjäys raskausaikana aiheuttaa ihovoiteiden käyttö.

Ihovoiteet pannaan! Heti! Imeytyvät, raskausarpivoiteet väittävät jopa poistavansa raskausarpia ja ennaltaehkäisevänsä niitä, raskausarpia muodostuu kudoksissa ja jos voide imeytyy sinne asti, se on hemmetin vaarallista.

Mutta oo sä luomumamma ihan rauhassa hiirulaisen näköinen, luultavasti et käytä edes hoitoainetta.

Vierailija
11/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yrttikasveista saa paljon enemmän raskasmetalli- ja radioaktiivisuusjäämiä, mitä satunnaisesti raskausaikana värjätyistä hiuksista hiuspohjan kautta.

Vedä luomumamma nokkosteesi rauhassa kurkkuun, säteilet pimeässä, et tarvitse heijastinta.

Vierailija
12/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoilla on hiiren-/maantien harmaat hiukset? No kyllä on monella mun kaverilla ja koko meidän perheen naisilla aivan harmaan-ruskeet hiukset jos ei niitä värjää. Nytkin mulla on ihan mummotukka kun en oo raskaana värjännyt mutta aattelin laittaa kyllä raitoja että sais nää harmaat pois. Joo-o oon paska äiti.

Vierailija
13/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen päätään joka asiasta, luulisi että valistus olisi jo mennyt perille.

Vierailija
14/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpahan kauniit odotuskuvat laittaa albumiin sitten kun lapsi on kuollut syöpään

Kuoleeko se lapsi jo ennen syntmää syöpään?! Vai mitä häh..

Vierailija
15/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että Todella harvoilla on hiiren-/maantien harmaat hiukset? No kyllä on monella mun kaverilla ja koko meidän perheen naisilla aivan harmaan-ruskeet hiukset jos ei niitä värjää. Nytkin mulla on ihan mummotukka kun en oo raskaana värjännyt mutta aattelin laittaa kyllä raitoja että sais nää harmaat pois. Joo-o oon paska äiti.

Mäkin luulin, että mullaolisi hiiren- tai maantienharmaa tukka juurikasvun ja lyhyen omanvärisen tukan perusteella. Vaan toisin kävin, kun annoin fledan kasvaa pitkäksi! Mulla onkin monivärinen ja kaunis ruskea tukka!

Siis en tuputa luonnollista väriä tai värjäämättömyyttä, kerronpa vain, miten itselle kävi. Tehkää muut miten haluatte.

Vierailija
16/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te tiineet naaraat! Kaikki vaan joukolla piilottamaan niitä mitättömän värisiä hiuksianne, kyllä ne kampaajat ovat niin rahanahneita, että jättävät sentin turvarajan, ei se väri sinne päänahkaan joudu siinä määrin, että bebenne syntyisivät kolmikätisinä.....

Vierailija
17/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välein värjäsin raskaana ollessa. Neuvolassa sanoivat että ei haittaa kun noin harvoin. Eri asia jos kuukausittain tai useammin. Muut kemikaalit vaarallisempia. Mutta provohan tämä on kuka tällaisen vakavasti ottaisi. :D

Vierailija
18/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana olevia naisia välttämään kaikenlaisten kemikaalien käyttöä raskausaikana (kosmetiikka, hiusvärit, kynsilakka jne.).

Ei se raskausaika niin pitkä ole etteikö sitä pystyisi elämään vähemmillä kemikaaleilla. Lapselle kuitenkin seuraukset voivat olla elämänikuiset.

Vierailija
19/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin yliopistollisensairaalaan useinkysytyissä hiusten värjääminen todetaan olevan ihan vaaratontasikiölle,jos nyt ei viikottain värjää...

Tuolla on tietoa ap:llekin, lue ihan lääkäreiden vastaukset aiheesta, toiseksiviimeinen kysymys

http://tinyurl.com/42hnawl

"Hiukset voi värjätä raskauden aikana. Hiusvärit eivät ole sikiölle haitallisia kohtuukäytössä. Viikoittaista värjäämistä ei kuitenkaan suositella."

Vierailija
20/39 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko tai älä niin mun tukka ja monen muunkin on IHAN OIKEASTI HARMAA oli se miten pitkä tahansa. Joutuuko muuten sitten kaikki kampaajat ja kosmetologit lopettamaan samantien työnsä kun ovat plussanneet, joutuvat kuitenkin altistumaan hajuille yms.?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi