Tytölle M-alkuista nimeä, mikä näistä?
Eli M-alkuista nimeä etsitään tytölle. Toiseksi nimeksi tulee suurella todennäköisyydellä suvussa kulkeva Onerva. (toinen vaihtoehto Aila). Veli on M-alkuinen, mutta nimien ei muuten tarvitse "rimmata".
Monta hyvää tasaväkistä vaihtoehtoa. Mitä suosittelette tuosta listasta?
Mirella
Merete
Mikaela
Margarita
Miia
Mea
Mimosa
Minea
Mandi
Matilda
Matleena
Meeri
Mimi
Kommentit (52)
Nätti nimi. Sillä on nykyään oma nimipäiväkin.
noista valitsisin matilda , se on ihana pirtsakka suomalinen nimi, tosin aika yleinen nykyään.
minea olis mulla toisen mimi kolmantena
Matilda, Matleena = Tolkuttoman vanhanaikaisia nimiä, tyyliin Martta, Mataleena ja Miina. Kuka kehtaa antaa tuollaisia lapselle?
Mikaela = Henrietta, Harriette. Miehen nimi annettuna naiselle. Karsea.
Mia, yhdellä i:llä = Hyvä.
Minea = Kaunis.
Kun halusin antaa esikoiselle nimeksi Aino, oli mies sitä mieltä että on mummo nimi. Kuinkahan moni nykyään mieltää Ainon mummoksi. Kantaja kyllä aina muokkaa nimen mielikuvaa.
Mun mielestä noista vaihtoehdoista paras Mea.
Syynä että on lyhyt nimi ja muutenkin ihan ok. Sopii hyvin yhteen Mea Onerva mutta ei Ailan kanssa koska loppuu A:han ja Aila alkaa A:lla.
Itse en ehkä tuota milenaa enkä mitään mikä muistuttaa meleenaa (tarkoittaa lääkärtermeissä veristä ulostetta)
Noista ei oikeen mikään oo nätti.Minea,Melina,Milena Mea yms. on sen lisäksi et rumia niin tosi yleisiä.
Jos joku niin Matilda on hyvä,myös kansainvälinen jos tyttö vaikka ryhtyy diplomaatiksi.
nimiä Maija,Milja,Milla,Moona,Monica,Magdaleena,Magda ja sit suomessa harvinainen ja vaatii erikoisemman sukunimen Mercedes.=)
p.s Tunnen yhden melkein kolmekymppisen supisuomalaisen Mersun Tampereelta.
Minusta kaunein M-nimi on
MAARIA
Listalta kivoin on Meeri. Matleena ja Matilda myös ihan hyviä, muista en pidä.
Muita kauniita M-nimiä (jo ehdotettujakin)
Meri, Milja, Marleena, Marja, Maari
Meeasta tykkään myös.
Mites Magda tai Mimmi
Maija ja Maria hyviä myös