Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereelle rantaväylän tunneli

Vierailija
10.08.2011 |

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite?c=AMArticle_C&childpagename=KAL_ne…

Kyllä pitää olla taas hyvin ihmeissään, mitä päättäjät ovat päättäneet. Voi jeeusus.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis aivan käsittämätön hanke!

Vierailija
2/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee helposti 3500 asunnon rakennusoikeusneliöistä. Lisäksi kun huomioi vielä arvonlisäverot ja työntekjöiden verot sekä tulevat kunnallisverot, niin todella reilusti ollaan plussalla.

mistä sait ton 3500 asuntoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sun mielestä reilua, että rikkaille oikeen järjestämällä järjestetään paikka heidän luksusasunnoille ja samaiseen aikaan vanhukset on täysin epäinhimillisissä oloissa sen takia, ettei ole tarpeeksi rahaa. Nyt on kyllä päättäjät laittaneet rahat aivan väärään paikkaan todella julmalla ja tyhmällä tavalla.

Mun mielestä ensisijaisesti pitäisi hoitaa KAIKKIEN ihmisten elämä sellaseksi, että se olisi edes elämisen arvoista. Sen jälkeen voitaisiin puhua sitten näistä tunneleista ja luksusasunnoista. Ymmärrätkö? Perusasiat kuntoon. Et sä itselleskään osta uutta tietokonetta, jos ei ole varaa leipään.

Jos nuo rikkaat muuttavat taantuvan paikkakunnan takia vaikka Sveitsiin, niin mistä sä revit rahat tuohon vanhustenhoitoon?

Vierailija
4/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä puhutaan tuosta 3500 asunnosta. Kerro

Vierailija
5/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi ne rikkaat itse ei toteuttas tätä hanketta ja sais ne voitotkin. Vaan eipä taida olla riskitön idea ja kaupunkilaisten kustannuksella pitää tämäkin mahdollisuus kokeilla. Ja mun puolesta rikkaat voi ihan vaputuneesti mennä sinne sveitsiin. Mutta oisko ne sitten enää rikkaita ?

Vierailija
6/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnelia ja sen uuden hallin-ökyrakennuksen rakentamista junaradan päälle. Kyllä kehityksen pitää mennä eteenpäin, osa rahoista saadaan takaisin, työllisyys kohenee jne. Ei yhteiskunta voi pysähtyä. Tampere on niin ankea ja pysähtynyt kaupunki verrattuna moniin muihin, että täytyy täälläkin ympäristöön vähän panostaa. Nyt kesän aikana on taas tullut käytyä Turussa, Porissa, Helsingissä, Jyväskylässä jne. ja kaikkialla muualla on kaupunkikuva mennyt eteenpäin. Tampereella ei. Täältä puuttuu esimerkiksi kunnon puisto tyyliin Kirjuri Porissa tai Kupittaa Turussa, josta löytyisi kaikille jotain ja lapsille hauskaa koko päiväksi.

Joo, tiedän, tunneli ei ketään viihdytä, mutta kannatan joka tavalla kaupunkikuvan modernisointia ja vastustan tuota ikuista kitinää mummeleiden hoidosta.

Vierailija
7/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo 3500 oli jostain pyllystä revitty. Eli olit vaan provosoimassa täällä. Oikeesti et tiedä mistään mitään.

Heh, sehän on hauskaa, jos joku kuvittelee kaupungin modernisoituvan ton tunnelihankkeen myötä. 2,3 km Tamperetta, eikä edes lähellä keskustaa. Nyt oli kyllä jo aika kaukaa haittu :D Ettekö muuta enää keksineet? Myöntäsitte vaan, ettei tossa ole päätä eikä häntää tossa tunnelihankkeessa

Vierailija
8/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenelle tästä on maksettu ja mitä? Lahjontahan tässä on taustalla, mutta miten se on järjestetty?

Vierailija
9/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenelle tästä on maksettu ja mitä? Lahjontahan tässä on taustalla, mutta miten se on järjestetty?

no siis, rakennusfirmoille tässä tehdään jeesiä. Tampereella on ennenkin näille samoille firmoille saatu isoja urakoita. Taitaa olla päättäjissä joku rakennusfirman omistaja tai sitten vaan hyviä kavereita...???

Kun mä luen noita puoltavia kommentteja, niin ei voi kun nauraa. Jotenkin tuntuu, että ne sanat on syötetty näide eräiden puoltajien suuhun ja eivät ole vielä edes omilla aivoillaan koko yhtälöä miettineet.

Miten muutamaa sataa ihmsistä hyödyttävä tunneli voisi olla kaikkien kaupunkilaisten etu? Ja joku vielä kehtaa väittää, että tunneli tekee voittoa. HAHA. Jos tää tunneli tekis oikeesti voittoa, olisi rakennusfirmat sen jo ajat sitten tehneet. Mutta nyt kaupunkilaisten pitää ottaa riskit ja kantaa vastuu :/ Ja mun mielestä ihan kohtuullista tässäkin yhteydessä puhua vanhusten hyvinvoinnista. Se nyt vaan on taivaan tosi, että Koukkuniemen vanhukset ei voi hyvin ja nää tunnelirahat pitäs laittaa sinne! Ei tää ilmanen keissi oo vaan maksaa sen 300 milliä vähintään. Ei saatana. Mä raivostun kun edes mietin tätä aisaa.

Vierailija
10/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelta. Naapurissa asutaan nyt hyvällä mielellä. Onhan se ihan kivaa, että Tampereella on tunneli ja Suomen suurimmat koulut. Ja kaikki Suomen hulluimmat rikostapaukset, ja oudoimmat katoamiet muuten myös. Pizzeriapalot ja muut mukavat jutut. Ruvetkaapa ihan huviksenne seuraamaan valtakunnallisia uutisia, niin huomaatte aika pian, että Tampere on Suomen väkivaltaisin ja rikollisin kaupunki. Mutta onneks on se tunneli, kun hyvinvointi on muuten jo liian käsinkosketeltavaa.

Vierailija
11/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se s**tanan tunneli varmaan tekee voittoa kun parin vuoden päästä siihen pannaan portti ovelle ja pääsymaksu.

Sitten pitenee taas matka kun pitää kiertää keskustan kautta...

Ja kiitos Tampereen kaupungin rikollisen epäpätevän johdon, lapseni luokalla on 32 oppilasta. No, kyllähän noita 8-vuotiaita luokkaan mahtuu, mutta mistähän saadaan tarpeeksi iso luokkatila sitten kun oppilaat kasvavat vähän isommiksi? Ai niin, sitten laitetaan osa käytävälle opiskelemaan.

Vierailija
12/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tamperelaiset, minä iltana lähdetään mellakoimaan keskustaan?

Vierailija
13/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kun Tampere on kyseessä, niin ei varmaan mee kauaa kun jo Suomen rikollisin ja väkivaltaisin kaupunki oikeesti mellakoi. Oikeni odotan sitä. t 34 joka luojan kiitos asuu jo naapurissa

P.S. mun lapseni luokalla on vaan 21 oppilasta, ja on suuren keskustakoulun isoin luokka... kun ne on nääs täällä meillä maalla naapurissa jaettu riittävään moneen luokkaan ne oppilaat..

Vierailija
14/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hei. mulla on oikeesti käyny mielessä, että jos ne tosiaan alkaa sitä tunnelia väsäämään, niin minä menen ja köytän itteni kiinni johonkin kaivuriin. Se kaivinkonemies mua tosin säälittäs :/

Vierailija
15/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hei. mulla on oikeesti käyny mielessä, että jos ne tosiaan alkaa sitä tunnelia väsäämään, niin minä menen ja köytän itteni kiinni johonkin kaivuriin. Se kaivinkonemies mua tosin säälittäs :/

Ja minun mielestä myös 'Tunnelimellakka' kuulostaa varsin raflaavalta ja siinä olisi se kiva lisämerkitys, että Tampereen päättäjillä on todella vakava tunnelinäkö ja heidät pitäisi saada näkemään se isompi kuva...

Mutta eihän näitä hitaita hämäläisiä saa nousemaan mihinkään homeperseiltään. Ei ny tehrä tästä numeroo jne.

Vierailija
16/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelista tulisi hyötymään muutenkin paljon enemmän esim naapurikuntalaiset. Rantatie on ennen kaikea ohikulkutie esim Nokialta Lempäälään. On todella outoa, jos Tampere suostuu maksamaan tämän hankkeen yksin ilman valtion tukea. Kiitos hei.

Onhan se kiva kun Tampere ajattelee meitä naapuripaikkakuntalaisiakin. Mutta en mä nokialaisena lähtisi kiertämään Rantatien kautta matkalla Lempäälään, kyllä mä ajelen mielummin suoraan ohitustietä.

Ymmärrän toisaalta innon rakentaa tunneli. Tampere on kuitenkin melko kapealle kannakselle rakennettu kaupunki. Jos sitä aiotaan kehittää keskustan lähistöltä, pitää tehdä suuriakin ratkaisuja. Ajoitukseta en välttämättä tiedä, onko nyt oikea aika satsata noin suureen hankkeeseen, varsinkin jos samanaikaisesti alkaa myös hallikompleksin rakentaminen ja kaupungin talous on mitä on.

Vierailija
17/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Tampereelle ei saa rakentaa verorahoilla tunnelia kun sellaisia rakennetaan kaikkiin maailman kaupunkeihin verorahoilla.

Tukholmassa tehdään miljardeilla länkeneitä ja citybaanaa ja ties mitä. Hesassa tulee kehärataa, länsimetroa, pisararataa miljardeilla. Paljonko tuo Tampereen kämänen tunnelinpätkä maksaa, sata miljoonaa korkeintaan.

Haluaako Tampere taantua tuppukyläksi. Tai sehän on jo taantunut. Ei yhtään isoa kunnianhimoista rakennushanketta ikinä

Vierailija
18/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Tampereelle ei saa rakentaa verorahoilla tunnelia kun sellaisia rakennetaan kaikkiin maailman kaupunkeihin verorahoilla.

Tukholmassa tehdään miljardeilla länkeneitä ja citybaanaa ja ties mitä. Hesassa tulee kehärataa, länsimetroa, pisararataa miljardeilla. Paljonko tuo Tampereen kämänen tunnelinpätkä maksaa, sata miljoonaa korkeintaan.

Haluaako Tampere taantua tuppukyläksi. Tai sehän on jo taantunut. Ei yhtään isoa kunnianhimoista rakennushanketta ikinä

Vähintään 300 miljoonaa maksaa.

Pitääkö rautalangasta vääntää. Tunnelia ei tule rakentaa. Ne rahat pitää sijoittaa kaupunkilaisten hyvinvointiin. Lue ketju läpi, täällä paljon hyviä esimerkkejä.

Vierailija
19/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oma lapsi ei ole ylisuuressa luokassa eikä oma mummo vaipoissa Koukkuniemessä.

Pistäpä kohdallesi näidenkin ihmisten tilanne ja mieti uudestaan mihin sitä rantatunnelia tarvitaan. Ja veroja me lasten vanhemmatkin maksetaan!

Vierailija
20/58 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteeseen PITÄÄ panostaa. Se on inhimillisesti ja kansantaloudellisesti täysin idioottimaista pitää ihmisiä ruuhkissa istumassa. Ihmiset käyttävät hermot kireänä joka päivä aikaansa autossa sen sijaan, että tekisivät tuottavaa työtä tai olisivat vaikka lastensa kanssa. Liikennejärjestelyiden sujuvuus on ihan tasan yhtä tärkeä asia kuin vanhustenhoito tai mikä tahansa täällä väläytelty asia. Ettekö te oikeasti näe, että meidän hyvinvointi muodostuu muustakin kuin terkkarista ja kouluista? Tällä helpotetaan työssäkäyvien elämää ja nehän tätä yhteiskuntaa pitää pystyssä.

Länsi-Tampereelle aletaan rakentamaan entistä enemmän ja esim. Siivikkala tuntuisi lähiv.uosina räjähtävän. Liikennejärjestelyiden pitää vastata tarvetta ja osahan rahoista tulee tonttimaasta takaisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi