Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullinen tuo Petja-juttu mutta olen vähän eri mieltä asioista...

Vierailija
10.08.2011 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011081014184421_uu.shtml

Itselläni on pitkäaikaissairas lapsi ja vaikka oireina olisi mitä tahansa (pelkkä flunssakin vaan) niin meillä on aina lupa ja oikeus ottaa yhteyttä suoraan yliopistolliseen sairaalaan, suoraan joko omalle lääkärille tai lasten päivystykseen. Ja kyse ei ole siis näinkään vakavasta sairaudesta missä tässä oli kyse.

Tämä lapsi oli hoidettavana ollut jo vuosia yliopistollisessa sairaalassa joten minulla herää iso kysymys siitä että jos ja kun äiti ja isä tiesivät mistä on kysymys, miksi he eivät itse kuskanneet lasta suoraan yliopistollisen sairaalaan päivystykseen !? Näin sairasta lasta ei kukaan, mistään olisi käännyttänyt kotiin. Olen sairaalassa töissä ja tiedän miten paljon tänne tullaan ilman lähetteitä ja kaikki vähänkään oikeasti sairaat otetaan kyllä vastaan.

Jos itselläni olisi ollut moinen tilanne, olisin sitten mennyt vaikka heti yksityisen kautta sinne sairaalaan jossa lasta on ennenkin hoidettu.

Eli miksi vanhemmat odottivat ja odottivat vaikka tiesivät mistä on kyse?

Otan osaa kuitenkin heidän suruunsa mutta itselle jäi tästä vähän kolkko olo vanhempien toimimattomuuden vuoksi.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaapa mulle monenko sairaalan ensiapu tai päivystys käännyttää sairaan, erittäin kivuliaan (pään alueen kipu vielä) lapsen ovelta ? Ei yksikään. Siitä olen varma. T. toinen sh joka sairaalassa töissä

Koska lapsella ei ollut kuhmua, haavaa tai ruhjetta päässä, ilmoitettiin selkeästi, että tervemenoa oman paikkakunnan terveyskeskukseen. Toinen sairaala pääkaupunkiseudulla ja toinen Tampereella.

Vierailija
62/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suomalaisissa sairaaloissa otetaan vastaan kaikki vakavasti sairaat ilman lähetettä. Tiedän niin monta tapausta joissa potilas on käännytetty kotiin, johon hän on kuollut, että en mitenkään ymmärrä ap:tä, joka tulee tänne ihmettelemään sitä miksei sairaalaan ole heti lähdetty.

Mulla oli joskus kädessä niin iso ja syvä haava että sieltä näkyi luu. Mitäpä sanottiin Keravalla ensiavussa?

"Mene kotipaikkasi ensiapuun, ei me sua voida täällä auttaa."

Asuin siihen aikaan Rovaniemellä.

Kaveri vei mut Vantaalle ja sinne päästyämme olinkin tajuton joten sain apua...

Onneksi olit tajuton, muutoin olisi käännytetty sieltäkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sitä ihmettelin eniten kun luin tämän jutun myös facebookissa ja siinä sanottiin että poika oli niin kivulias että itki ja huusi ja SILTIN äiti oli kotona ja myös isä lähti kotiin ja jätti pojan osastolle ?!?!? - josta sitten soitettiin että tila on kriittiinen ja poikaa on lähdetty viemään sinne yliopistolliseen sairaalaan. Oli lapseni minkä ikäinen tahansa mutta jos hänellä olisi kipuja tai hän voisi huonosti, en liikahtaisi hänen viereltään mihinkään. Varsinkaan kun tietäisin miten sairas hän voi olla ja mikä on kyseessä.

että ei oteta tosisaan sairaalassa lasta, jolla tällainen sairaushistoria ja järkyttävät tuskat. En voi olla totta. Ainakin opin, että jos jotain tulee omalle lapselle EN USKO PÄTKÄÄKÄÄN HOITOHENKILÖKUNTAA JOS OMAT VAISTOT SANOVAT TOISIN JA SUORAAN YKSITYISELLE; Miksi ihmiset uskovat näitä ihmisiä..itse on oman lapsen puolesta tapeltava eikä jättää heitä vieraiden ns. ammattilaisten huostaan. Minuakin ihmetyttää vähän nämä vanhemmat, jos vuosi sitten ollut samanlainenn tapaus..ei pidä uskoa muita kun omaa vaistoa ja vaatia kunnon tutkimuksia..jos ei tapahdu mitään ottaa lapsi syliin ja viedä itse saamaan hoitoa ja huutaa niin, että varmasti otetaan tosissaan. Hoitohenkilökuntaa ei TARVITSE NÖYRISTELLÄ KUN ON OMA LAPSI KYSEESSÄ. Surullista on, että eihän tämä vaahtoaminen tuo pientä poikaa takaisin..niin hemmetin turha kuolema. Toivottavsti henkilökunta joutuu vastuuseen tästä..ehkä seuraavalla kerralla ollaan valppaampia..mutta siltikin vanhempien on ajaettava lapsen etua nykyaikana.

Vierailija
64/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on pitkäaikaissairas lapsi ja vaikka oireina olisi mitä tahansa (pelkkä flunssakin vaan) niin meillä on aina lupa ja oikeus ottaa yhteyttä suoraan yliopistolliseen sairaalaan, suoraan joko omalle lääkärille tai lasten päivystykseen. Ja kyse ei ole siis näinkään vakavasta sairaudesta missä tässä oli kyse. Tämä lapsi oli hoidettavana ollut jo vuosia yliopistollisessa sairaalassa joten minulla herää iso kysymys siitä että jos ja kun äiti ja isä tiesivät mistä on kysymys, miksi he eivät itse kuskanneet lasta suoraan yliopistollisen sairaalaan päivystykseen !? Näin sairasta lasta ei kukaan, mistään olisi käännyttänyt kotiin. Olen sairaalassa töissä ja tiedän miten paljon tänne tullaan ilman lähetteitä ja kaikki vähänkään oikeasti sairaat otetaan kyllä vastaan. Jos itselläni olisi ollut moinen tilanne, olisin sitten mennyt vaikka heti yksityisen kautta sinne sairaalaan jossa lasta on ennenkin hoidettu. Eli miksi vanhemmat odottivat ja odottivat vaikka tiesivät mistä on kyse? Otan osaa kuitenkin heidän suruunsa mutta itselle jäi tästä vähän kolkko olo vanhempien toimimattomuuden vuoksi.

Mikkelistä Kuopioon on se 160km matkaa ja tuossa tilanteessa ei tulisi mieleenkään itselleni lähteä kuskaamaan oksentavaa, kivuissa olevaa lasta normaalilla autolla. Mitä jos matkan aikana olisi tapahtunut jotain komplikaatioita? Vaikka kuinka tietää mistä on kyse, niin silti sitä haluaa että lähellä on sellaiset ihmiset joiden _pitäisi_ osata asiansa. Tuossa tilanteessa on ainoa sopiva kuskausvaihtoehto ambulanssi, eikä henkilöauto. Jos oikeasti olet sairaalassa töissä niin sinun pitäisi tämä käsittää. Mikkelissä ei myöskään muistaakseni yksikään yksityinen paikka päivystä iltaisin. Mikkelin keskussairaala on syylistynyt monien muidenkin kohdalla pahoihin hoitovirheisiin juurikin henkilökunnan kokemattomuuden ja sen takia ettei tuolla ole tarpeeksi vakituista ja tarpeeksi kokenutta henkilökuntaa. Oikeasti ap vedä se pää pois perseestäsi. Voit mennä kiillottamaan sädekehääsi jostain muusta asiasta. Et ole empaattinen vaikka yrität sitä lopussa esittää.

Jos ap ei ollut empaattinen niin sinä se sitten olet varmaan asiallinen :D

Juuri sinunlaisia tähän keskusteluun tarvittiinkin.

T. ketjua seuraava

Itseäni vain ärsyttää suunnattomasti tälläiset taivastelijat jotka luulevat että elämme täydellisessä maailmassa.

Ei sekään ole asiallista mitä ap harjoittaa "Jos MINÄ olisin ollut kyseessä niin MINÄ olisin kyllä toiminut heti oikein ja täydellisesti ja kouluttanut lääkäreitä". Vai onko mielestäsi oikein lähteä syyttämään vanhempia siitä ettei sairaalan sisäinen hoitoketju toimi??

KUKAAN ei voi oikeasti tietää sitä kuinka paljon tuollainen tilanne voi lamauttaa. Varsinkin jos asiat ovat aiemmin toimineet kuten on pitänyt. Teidän täydellisyyksien on turha oikeasti jeesustella täällä sitä että "miksi ÄITI ei tehnyt niin ja niin. Miksi ÄITI oli kotona?"

Lisäksi, Mikkelistä Kuopioon on matkaa. Matkan aikana olisi voinut tapahtua jotain sellaista mitä se äitikään ei olisi osannut tehdä. Ajatelkaa nyt oikeasti niillä aivoillanne!

Vierailija
65/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sitä ihmettelin eniten kun luin tämän jutun myös facebookissa ja siinä sanottiin että poika oli niin kivulias että itki ja huusi ja SILTIN äiti oli kotona ja myös isä lähti kotiin ja jätti pojan osastolle ?!?!? - josta sitten soitettiin että tila on kriittiinen ja poikaa on lähdetty viemään sinne yliopistolliseen sairaalaan. Oli lapseni minkä ikäinen tahansa mutta jos hänellä olisi kipuja tai hän voisi huonosti, en liikahtaisi hänen viereltään mihinkään. Varsinkaan kun tietäisin miten sairas hän voi olla ja mikä on kyseessä.

että ei oteta tosisaan sairaalassa lasta, jolla tällainen sairaushistoria ja järkyttävät tuskat. En voi olla totta. Ainakin opin, että jos jotain tulee omalle lapselle EN USKO PÄTKÄÄKÄÄN HOITOHENKILÖKUNTAA JOS OMAT VAISTOT SANOVAT TOISIN JA SUORAAN YKSITYISELLE; Miksi ihmiset uskovat näitä ihmisiä..itse on oman lapsen puolesta tapeltava eikä jättää heitä vieraiden ns. ammattilaisten huostaan. Minuakin ihmetyttää vähän nämä vanhemmat, jos vuosi sitten ollut samanlainenn tapaus..ei pidä uskoa muita kun omaa vaistoa ja vaatia kunnon tutkimuksia..jos ei tapahdu mitään ottaa lapsi syliin ja viedä itse saamaan hoitoa ja huutaa niin, että varmasti otetaan tosissaan. Hoitohenkilökuntaa ei TARVITSE NÖYRISTELLÄ KUN ON OMA LAPSI KYSEESSÄ. Surullista on, että eihän tämä vaahtoaminen tuo pientä poikaa takaisin..niin hemmetin turha kuolema. Toivottavsti henkilökunta joutuu vastuuseen tästä..ehkä seuraavalla kerralla ollaan valppaampia..mutta siltikin vanhempien on ajaettava lapsen etua nykyaikana.

T.ap

Vierailija
66/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suomalaisissa sairaaloissa otetaan vastaan kaikki vakavasti sairaat ilman lähetettä. Tiedän niin monta tapausta joissa potilas on käännytetty kotiin, johon hän on kuollut, että en mitenkään ymmärrä ap:tä, joka tulee tänne ihmettelemään sitä miksei sairaalaan ole heti lähdetty.

Mulla oli joskus kädessä niin iso ja syvä haava että sieltä näkyi luu. Mitäpä sanottiin Keravalla ensiavussa?

"Mene kotipaikkasi ensiapuun, ei me sua voida täällä auttaa."

Asuin siihen aikaan Rovaniemellä.

Kaveri vei mut Vantaalle ja sinne päästyämme olinkin tajuton joten sain apua...

Onneksi olit tajuton, muutoin olisi käännytetty sieltäkin!

Minut kuljetettiin sieltä jossain vaiheessa Roihin..

No noiden ansiosta en enää hirveämmin luota keneenkään joka on sairaalassa töissä...

Vierailija
67/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.facebook.com/notes/emmi-j%C3%A4%C3%A4skel%C3%A4inen/petjan-…

En syyttäisi vanhempia vaan hoitohenkilökuntaa. Isää ei ole kuunneltu päivystyksessä.

Lääkäri säästänyt Petjaa säteilyltä ja siksi ei ottanut kuvaa vaikka lapsi hengenvaarassa.

Labratutkimuksia ei osattu tulkita..

MOnta monta virhettä.

Osanotto Petjan perheelle jos tätä lukevat. Mielestäni on oikein että äiti toi tämän julkisuuteen. Uskon että tällaisten tapausten jälkeen moni on rohkeampi vaatimalla vaatimaan hoitoa jos tietää olevansa oikeassa.

Aina on mahdollisuus pyytää toisen lääkärin kannanotto asioihin jos epäilee lääkärin pätevyyttä.

Olen pitkäaikaissairaan äiti ja tottunut taistelemaan mutta aina ei ole taistelu tuottanut tulosta.

Vierailija
68/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on pitkäaikaissairas lapsi ja vaikka oireina olisi mitä tahansa (pelkkä flunssakin vaan) niin meillä on aina lupa ja oikeus ottaa yhteyttä suoraan yliopistolliseen sairaalaan, suoraan joko omalle lääkärille tai lasten päivystykseen. Ja kyse ei ole siis näinkään vakavasta sairaudesta missä tässä oli kyse. Tämä lapsi oli hoidettavana ollut jo vuosia yliopistollisessa sairaalassa joten minulla herää iso kysymys siitä että jos ja kun äiti ja isä tiesivät mistä on kysymys, miksi he eivät itse kuskanneet lasta suoraan yliopistollisen sairaalaan päivystykseen !? Näin sairasta lasta ei kukaan, mistään olisi käännyttänyt kotiin. Olen sairaalassa töissä ja tiedän miten paljon tänne tullaan ilman lähetteitä ja kaikki vähänkään oikeasti sairaat otetaan kyllä vastaan. Jos itselläni olisi ollut moinen tilanne, olisin sitten mennyt vaikka heti yksityisen kautta sinne sairaalaan jossa lasta on ennenkin hoidettu. Eli miksi vanhemmat odottivat ja odottivat vaikka tiesivät mistä on kyse? Otan osaa kuitenkin heidän suruunsa mutta itselle jäi tästä vähän kolkko olo vanhempien toimimattomuuden vuoksi.

Mikkelistä Kuopioon on se 160km matkaa ja tuossa tilanteessa ei tulisi mieleenkään itselleni lähteä kuskaamaan oksentavaa, kivuissa olevaa lasta normaalilla autolla. Mitä jos matkan aikana olisi tapahtunut jotain komplikaatioita? Vaikka kuinka tietää mistä on kyse, niin silti sitä haluaa että lähellä on sellaiset ihmiset joiden _pitäisi_ osata asiansa. Tuossa tilanteessa on ainoa sopiva kuskausvaihtoehto ambulanssi, eikä henkilöauto. Jos oikeasti olet sairaalassa töissä niin sinun pitäisi tämä käsittää. Mikkelissä ei myöskään muistaakseni yksikään yksityinen paikka päivystä iltaisin. Mikkelin keskussairaala on syylistynyt monien muidenkin kohdalla pahoihin hoitovirheisiin juurikin henkilökunnan kokemattomuuden ja sen takia ettei tuolla ole tarpeeksi vakituista ja tarpeeksi kokenutta henkilökuntaa. Oikeasti ap vedä se pää pois perseestäsi. Voit mennä kiillottamaan sädekehääsi jostain muusta asiasta. Et ole empaattinen vaikka yrität sitä lopussa esittää.

Jos ap ei ollut empaattinen niin sinä se sitten olet varmaan asiallinen :D Juuri sinunlaisia tähän keskusteluun tarvittiinkin. T. ketjua seuraava

Itseäni vain ärsyttää suunnattomasti tälläiset taivastelijat jotka luulevat että elämme täydellisessä maailmassa. Ei sekään ole asiallista mitä ap harjoittaa "Jos MINÄ olisin ollut kyseessä niin MINÄ olisin kyllä toiminut heti oikein ja täydellisesti ja kouluttanut lääkäreitä". Vai onko mielestäsi oikein lähteä syyttämään vanhempia siitä ettei sairaalan sisäinen hoitoketju toimi?? KUKAAN ei voi oikeasti tietää sitä kuinka paljon tuollainen tilanne voi lamauttaa. Varsinkin jos asiat ovat aiemmin toimineet kuten on pitänyt. Teidän täydellisyyksien on turha oikeasti jeesustella täällä sitä että "miksi ÄITI ei tehnyt niin ja niin. Miksi ÄITI oli kotona?" Lisäksi, Mikkelistä Kuopioon on matkaa. Matkan aikana olisi voinut tapahtua jotain sellaista mitä se äitikään ei olisi osannut tehdä. Ajatelkaa nyt oikeasti niillä aivoillanne!

Eikä varmasti yritäkään olla tällä keskustelun alueella. En minä ainakaan. Kyseenalaistin tämän asian tietäen että itse tekisin toisin, en muuta. En missään kohtaa väittänyt olevani itse täydellinen mutta tämä maailma on mennyt nykyaikana siihen, että omistaan on taisteltava. Jokainen tietää millä tasolla on esim. terveyskeskuksen hoito / lääkärit tai pienten sairaaloiden, itse on tiedettävä, vaadittava ja joskus jopa huudettava. Eli en suinkaan luule että elämme jossakin täydellisessä maailmassa.

Kokemuksenne sairaaloista ovat edelleen ihan eri sairaaloista joista minulla on erittäin hyvä kokemus kaikin puolin - niin sairaan lapsen äitinä kuin työntekijänä. Mutta painotan että minulla on tosiaan kokemus vain tästä yhdestä sairaalasta ja toistaiseksi voin sanoa että asiat ovat hoituneet mainiosti. Toista se voi olla parin vuoden päästä. Koskaan ei tiedä.

Enkä tarkoittanut aiheuttaa mielipahaa, ainoastaan tiedän että itse olisin ainakin yrittänyt toimia toisin. Eikä minulla olisi tosiaan mitään kokemus pohjaa ellei lapseni olisi sairas ja/tai olisin sairaalassa töissä. Silloin en voisi sanoa varmaankaan mitään.

Osaltani kirjoittelu loppuu tähän - edelleen olen pahoillani perheen puolesta ja otan osaa suruun. Tarkoitus ei ollut loukata ketään.

t. ap

Vierailija
69/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.ap

Uskoisitteko jo. Petja piti viedä sairaalaan illalla ja viimeinenkin yksityinen menee täällä kiinni kahdeksalta. Nuo tapahtumat alkoivat yhdeksän jälkeen.

Ja äiti oli kotona muutaman viikon ikäisen vauvan kanssa.

Vierailija
70/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tämänlapsen hoitoon osallistunut saa potkut ja menettää oikeutensa tomia alalla. Eivät ole oikeita ihmisiä hoitamaan sairaita...kun jopa maallikkokin näkee, että tämmöisessä tilanteessa olisi pitänyt toimia nopeasti...VOI JUMALAUTA EN KYLLÄ ENÄÄ KÄYTÄ JULKISIA TERVEYNHOITOA, vaikka kaikki rahat menisi hoitoon.

Vierailija
71/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaapa mulle monenko sairaalan ensiapu tai päivystys käännyttää sairaan, erittäin kivuliaan (pään alueen kipu vielä) lapsen ovelta ?

Ei yksikään. Siitä olen varma.

T. toinen sh joka sairaalassa töissä

Eipä onneksi ole kovin monesta sairaalasta kokemusta, mutta ainakaan Tampereella on turha kuvitella pääsevänsä lapsen kanssa päivystykseen ellei sillä ole kirves päässä. Pari kertaa olen yrittänyt ja käveltyäni kivusta huutavan lapsen kanssa pitkin käytäviä pari tuntia tein päätöksen, että lapset sairastuvat tästä lähtien ainoastaan yksityisten lääkäriasemien aukioloaikoina. Myös tätini oli kuolla joitakin vuosia sitten Hatanpään käytävälle kun henkilökunnalla oli niin "kiire", ettei kukaan ehtinyt käydä tarkistamassa yön aikana vointia. Sitten kun tajuttiin, että potilas on kuolemaisillaan, vietiin saman tien leikattavaksi ja hädin tuskin henki säästyi.

Ja nyt Tampereella sitten kuulemma rakennetaan joku s**tanan rantatunneli! Veroeuroille olisi todellakin parempaakin käyttöä.

Vierailija
72/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tämänlapsen hoitoon osallistunut saa potkut ja menettää oikeutensa tomia alalla. Eivät ole oikeita ihmisiä hoitamaan sairaita...kun jopa maallikkokin näkee, että tämmöisessä tilanteessa olisi pitänyt toimia nopeasti...VOI JUMALAUTA EN KYLLÄ ENÄÄ KÄYTÄ JULKISIA TERVEYNHOITOA, vaikka kaikki rahat menisi hoitoon.

Sen sijaan pienessä sairaalassa voi olla heinäkuussa päivystäjänä lääkäri-opiskelija, joka ei ole kyseistä tautia sairastavaa lasta koskaan nähnytkään, samoin hoitajat voivat olla varsin kokemattomia, osa varmasti opiskelijoita. Onko lasta edes hoidettu kyseisessä sairaalassa ennen, luultavasti ei vaan keskussairaalassa, onko lapsen sairauspaperit edes sairaalassa? Monta onnetonta sattumaan tai virhettä lapsiparan hoidossa on varmasti tapahtunut. Jokainen meistä suree omalla tavallaan ja tämä äiti suree näin, sallittaan se hänelle.

Julkisessa sairaanhoidossa on paljon parantamisen varaa, en kiellä, mutta asiallisella mutta vaativalla käytöksellä olen aina saanut hyvää hoitoa, välillä olen vienyt sairaan lapsen ilman lähetettä yliopistolliseen sairaalaan ja sisään ollaan päästy ja samantien osastolle eli missään räkätaudissa en ole lähtenyt. Etukäteen olen soittanut että tulemme ilman lähetettä jota en lähde 40km toiseen suuntaan hakemaan vaan tulen suoraan 30km toiseen suuntaan kotoamme.

Vierailija
73/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani vei nelikymppisen vaimonsa yliopistosairaalan ensiapuun ja sanoi, että on selvästi kuolemaisillaan. Ei suostuttu ottamaan vastaan. No, tuttavani sanoi kovalla äänellä: vaimo jää tähän, minä voin lähteä. Jätti vaimon siihen päivystyksen lattialle. Oli siihen sitten kuollut. Järkyttävää ja tapahtui tämän vuoden keväällä.

Toinen tapaus: appeni meni ystävänsä avustamalla todella huonokuntoisena yliopistosairaalaan. Kipu oli kova. Oli hyvin vaikeaa liikkuakaan. Ei otettu vastaan ,vaan vaadittiin lähete. Kovalla vaivalla menivät hakemaan lähetteen kaupungin toiselta puolelta taksilla. Tulivat takaisin ja appi leikattiin heti. Oli kuolio ja paha tulehdus suolistossa.

Vierailija
74/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten on hoitava lääkäri päivystyksessä voinut mokata noin??? Jos yhtään on lukaissut kyseisen lapsen papereita ja tautihistoriaa, niin kyllä toden totta olisi pitänyt osata toimia ja laittaa lapsi yliopistolliseen sairaalaan nopeasti!

En ymmärrä vanhempien syyllistämistä. Heillä on varmaankin ollut hirvittävä hätä lapsen puolesta, mutta terveydenhuollossa vastaan tullut pattitilanne, jossa heitä ei kuunnella. Vähättelevä, ylimielinen lääkäri tai sitten juuri vastavalmistunut keltanokka, siinäpä ainekset tämänkaltaiseen tapahtumaan.

Vierailija
75/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan monta potilasta vielä täytyy uhrata, ennen kuin tässä maassa tajutaan kuinka toimimaton systeemi sairaanhoitajien kontolle sysätty triage-arviointi on? Hoitajilla ei todellakaan ole kompetenssia arvioida lasikopin läpi sitä, kuka tarvitsee lääkärin hoitoa ja kuinka pian. Tässäkin tapauksessa vakavasti sairas poika oli luokiteltu kiireettömäksi ja passitettu odottamaan lääkäriä flunssapotilaiden perään.

Vierailija
76/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitkäaikaissairaan lapsen äitinä olen huutanut, vaatinut, tapellut ja saanut vartijat melkein heittämään meidät ulos sairaalasta sairaan lapsen kanssa.

Yksityistä ei ole illalla, ei yöllä.

Suksi sinä vittuun siitä hurskastelemasta ja muka sanomasta, että et halua pahaa mieltä. Sitä sinä juuri haluat, pahaa mieltä kyseisen lapsen äidille korottamalla itsesi todella korkealle.

Harvoin toivon pahaa, mutta nyt toivon, että seisot joskus sen sairaan lapsesi kanssa ensiavussa ja sinua ei kukaan kuuntele ja kun korotat ääntäsi, uhataan vartijoilla, vaikka lapsesi tekee kuolemaa vieressäsi.

Toivottavasti sinua rankaistaan ja löydät sanasi joskus edestäpäin. Ja onneksi niin monesti kyllä tapahtuukin.

Eli se, kenelle ap kirjoitti tuon ettei halunnut aiheuttaa mielipahaa.

Silti siinämielessä olen samaa mieltä tämän vastaajan kanssa, että ap:n tarkoitus oli aiheuttaa mielipahaa.

Syyllistää jo valmiiksi lyötyä, eli tässä tapauksessa Petjan äitiä.

Mielestäni ap:lla ei ole mitään "MUTTA" sanomisoikeutta koska hän ei ole ollut paikalla katsomassa miten asiat ovat menneet. Iltalehti ei edelleenkään kirjoita kaikkea.

Petjan äiti on vastannut tuolla ylempänä ap:lle ja muille taivastelijoille.

Toivottavasti ap tulee takaisin ja lukee nuo kirjoitukset mitä Petjan äiti tuonne kirjoitti.

Vierailija
77/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koin surua asian puolesta mutta samalla mietin sitäkin,miksei paikalla ollut vanhempi tehnyt enemmän töitä jotta lapsi olisi saatu hoitoon,tai vienyt vaikka ykistyiselle siinä vaiheessa?

Vierailija
78/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tervejärkinen lähde ajamaan Mikkelistä kuopioon omalla autolla. Matkan varrella voi tapahtua mitä vaan. Tottakai sitä luotetaan siihen lähikeskussairaalaan että siellä tehdään kaikki tarvittava ja sitten ambulanssilla tai pelastushelikopterilla yliopistolliseen. Matkan varrella voidaan tarjota tarvittavat kipulääkkeet.

Osanottoni Petjan perheelle

- enkelin äiti-

Vierailija
79/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koin surua asian puolesta mutta samalla mietin sitäkin,miksei paikalla ollut vanhempi tehnyt enemmän töitä jotta lapsi olisi saatu hoitoon,tai vienyt vaikka ykistyiselle siinä vaiheessa?

Ainoastaan yliopistosairaaloissa, muiden paikkojen tehtävä on tosiaan lähettää hydrokefalus-potilas esivalmistelujen jälkeen ambulanssilla eteenpäin.

Osanottoni Petjan perheelle.

Terveisin eräs hydrokefalusta sairastavan lapsen äiti, joka tunnistaa tarinasta paljon omia kokemuksiaan.

Vierailija
80/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivoverenvuodosta kärsivä nainen pois. Annettu buranaa ja käsketty kotiin. Verisuoni repesi kotona ja jatko onkin sitten toinen asia.

Asia on mennyt eteen päin, koska vastaanottanut sairaanhoitaja on yrittänyt väärentää koneelle papereita ja lausuntoaan, miksi ei päästänyt kyseistä naista edes lääkärille.

Eivät terveyskeskuksessa uskoneet, että kyseessä on vakava tilanne vaan passittivat miehen migreenilääkkeiden kanssa kotiin. Sinne kuoli :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän