Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullinen tuo Petja-juttu mutta olen vähän eri mieltä asioista...

Vierailija
10.08.2011 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011081014184421_uu.shtml

Itselläni on pitkäaikaissairas lapsi ja vaikka oireina olisi mitä tahansa (pelkkä flunssakin vaan) niin meillä on aina lupa ja oikeus ottaa yhteyttä suoraan yliopistolliseen sairaalaan, suoraan joko omalle lääkärille tai lasten päivystykseen. Ja kyse ei ole siis näinkään vakavasta sairaudesta missä tässä oli kyse.

Tämä lapsi oli hoidettavana ollut jo vuosia yliopistollisessa sairaalassa joten minulla herää iso kysymys siitä että jos ja kun äiti ja isä tiesivät mistä on kysymys, miksi he eivät itse kuskanneet lasta suoraan yliopistollisen sairaalaan päivystykseen !? Näin sairasta lasta ei kukaan, mistään olisi käännyttänyt kotiin. Olen sairaalassa töissä ja tiedän miten paljon tänne tullaan ilman lähetteitä ja kaikki vähänkään oikeasti sairaat otetaan kyllä vastaan.

Jos itselläni olisi ollut moinen tilanne, olisin sitten mennyt vaikka heti yksityisen kautta sinne sairaalaan jossa lasta on ennenkin hoidettu.

Eli miksi vanhemmat odottivat ja odottivat vaikka tiesivät mistä on kyse?

Otan osaa kuitenkin heidän suruunsa mutta itselle jäi tästä vähän kolkko olo vanhempien toimimattomuuden vuoksi.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaapa mulle monenko sairaalan ensiapu tai päivystys käännyttää sairaan, erittäin kivuliaan (pään alueen kipu vielä) lapsen ovelta ?

Ei yksikään. Siitä olen varma.

T. toinen sh joka sairaalassa töissä

Eipä onneksi ole kovin monesta sairaalasta kokemusta, mutta ainakaan Tampereella on turha kuvitella pääsevänsä lapsen kanssa päivystykseen ellei sillä ole kirves päässä. Pari kertaa olen yrittänyt ja käveltyäni kivusta huutavan lapsen kanssa pitkin käytäviä pari tuntia tein päätöksen, että lapset sairastuvat tästä lähtien ainoastaan yksityisten lääkäriasemien aukioloaikoina. Myös tätini oli kuolla joitakin vuosia sitten Hatanpään käytävälle kun henkilökunnalla oli niin "kiire", ettei kukaan ehtinyt käydä tarkistamassa yön aikana vointia. Sitten kun tajuttiin, että potilas on kuolemaisillaan, vietiin saman tien leikattavaksi ja hädin tuskin henki säästyi.

Ja nyt Tampereella sitten kuulemma rakennetaan joku s**tanan rantatunneli! Veroeuroille olisi todellakin parempaakin käyttöä.

tai oikeastaan tuolla sairaushistorialla vielä pahempaakin, kun vanhempien kertoman mukaan kärsi todellakin aivan valtavan kovista kivuista. Ei semmoista käännetä mistään sairaalasta pois, kun itsekin tietävät YOsairaalassa, että lapsen hoito kuuluu heille, eikä minkään terveyskeskuksen päivystykselle tms.

Vierailija
2/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan monta potilasta vielä täytyy uhrata, ennen kuin tässä maassa tajutaan kuinka toimimaton systeemi sairaanhoitajien kontolle sysätty triage-arviointi on? Hoitajilla ei todellakaan ole kompetenssia arvioida lasikopin läpi sitä, kuka tarvitsee lääkärin hoitoa ja kuinka pian. Tässäkin tapauksessa vakavasti sairas poika oli luokiteltu kiireettömäksi ja passitettu odottamaan lääkäriä flunssapotilaiden perään.

Mikkelissä ajanvaraus toimii puhelimen välityksellä. Puhelimeen vastaa Ensineuvo, joka ei ole MKS:n omaa henkilökuntaa. Tässä tapauksessa on tod. näk. käynyt niin, että aika on varattu Ensineuvosta. Menneet päivystykseen, sihteeri tehnyt ilmoittautumisen ja ohjannut odotustilaan istumaan. Hoitajia ja lääkäreitä yöllä vähän, eivät ole ehkä huomanneet, että jonossa kys. lapsi. Itse useasti päivystyksessä vierailleena muualla työskentelevänä sh:na tiedän toimintatavan. En toki kys. tapauksessa, mutta yleensä toimii näin. Jos ei ole ajanvarausta Ensineuvosta, niin silloin hoitaja arvioi ja ohjaa oikeaan hoitopaikkaan. Jos näin olisi kys.tapauksessa ollut, niin uskon, että hoitopaikka olisi ollut erikoissairaanhoito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vei minut omalla autolla suoraan ensiapuun sairauskohtauksen takia. Kävelin itse sisään enkä ehtinyt sen pidemmälle kun lääkintävahtimestari toi jo minulle paarit ja laittoi pitkälleen.

Eiköhän terveydenhuollossa ole sama juttu kuin muualla eli osa on ammatissaan erittäin hyviä ja toiset eivät.

Tuo ap:n juttu. Vaikuttaa siltä, että kaikki hoitaneet henkilöt olivat hyvin kokemattomia. Ehkä kokenut takapäivystäjä oli edellisen soiton kohdalla ärähtänyt että älä sitten soita enää. Tai mistä sitä tietää. Raskas virhe kaikille osallisille. Mutta kyllähän terveydenhuollossa tapahtuu virheitä jatkuvasti, niiltä ei voi mitenkään välttyä. Yksityisellä muuten enemmän kuin julkisella puolella jos suhteutetaan tautikirjoon.

Vierailija
4/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi, keskussairaalan päivystys on ainoa paikka johon viedä tuohon kellonaikaan johon Petja piti lähteä viemään.

Toiseksi, Isä vei Petjan, kotona oli lapsenvahti ja minä, äiti olin viikon ikäisen vauvan kanssa omasssa asunnossani yksin kun sekin itki kokoajan kun silläkin on oma sairautensa...asumme siis kahdessa eri asunnossa.

Kolmanneksi, kyllä sinne yliopistolliseen tarvitsee sen lähetteen ja saatekuvan. Tiedän muitakin HC-potilaita joita ei ole otettu vastaan jos ei ole lähetettä ja kuvia.

Neljänneksi, poika vietiin lähimpään paikkaan saamaan ensiavun ja turvallisen ja nopean siirron yliopistolliseen sairaalaan. Eli siis kipulääkettä, alkuvalmistelut leikkaukseen (esilääke), pahoinvointilääke ja aivopainetta hillitsevä lääke. Sekä tosiaan nopea pillit päällä kyyti hoitohenkilökunnan kanssa.

Viidenneksi, Isä vaati hoitoa monen monta kertaa. Ja kun korotti ääntään hoitajille toppuuteltiin vaan että nyt alas rauhottumaan, ja jäi sellainen kuva että jos et rauhoitu niin poistetaan tilasta. Lääkäreitä ei siihen aikaan näkynyt yhtään missään. Pyydettiin nopeuttamaan hoitoon pääsyä monesti. Pyydettiin kipulääkettä toistuvasti, minä kuuntelin puhelimen toisessa päässä kun poika huutaa hoitajille. Pyydettiin ottamaan kuvia, ei voi kun magneettikone on rikki. TT-kuviin ei sitten jostain syystä menty vasta kun oli myöhäistä. Silmänpohjiinkin isä sanoi että hänen mielestä kumpikin katsoi (sitä varten hämärretään huone) mutta kumpikaan ei mitään kertonut niistä näkyneen. Silmissä vain pupillien koko oli eri. Siis heidän mielestään. Maanantailta kuvattu silmälääkärin lausunto todistaa että staasipapilla siellä on pakosti ollut näkyvissä torstainakin, he eivät sitä nähneet. Hänkään ei löydöksestään maininnut vanhemmille ääneen, se luettiin vasta tämän tapahtuman jälkeen seuraavalla viikolla tulleesta epikriisistä.

Kuudenneksi, isä lähti osastolta päästämään lapsenvahdin kotiin ja valmistelemaan lähtöä Kuopioon. Lähtiessä siis lääkäriltä jäi se kuva että Petja siirrettäisiin yön aikana jota sitten ei käynytkään. Isän oli mentävä kotiin koska lapsille olisi aamusta etsittävä uusi hoitopaikka ja noudettava minut jotta menisimme KYSiin perässä. Kumpikaan meistä ei sillä hetkellä pystynyt nousemaan ambulanssin kyytiin, isä ei koska lapset jäisivät ja minä en koska vauvaa ei saa lanssin kyytiin kiinni millään. Pakko olisi mennä perästä joka tapauksessa omalla autolla yhdessä.

Seitsemänneksi, kun oli oletettavissa että lapsi on hoidossa ja jää käsitys että hänet ollaan siirtämässä eteenpäin, kuka siinä alkaa tekemään mitään hätiköityä enää? Jos isä olisi lähtenyt ajamaan kipuisen oksentavan lapsen kanssa siinä vaiheessa Kuopioon ja lapsi olisi menehtynyt matkalle isää syytettäisiin tässä kuolemantuottamuksesta ja miksi ei ollut lähimmässä sairaanhoitopaikassa.

Kahdeksanneksi, ja ihan vaan tiedoksi että kyllä, hoitohenkilökunta oli isolta osin kesätuuraajia ja siksi vieraita meillekin (suurin osa lääkäreistä tuntee meidät nimeltä ja näöltä ja tietävät mitä tehdä), päivystyksen lääkäri oli keikkalainen ja osastonlääkäri neljännen vuoden kandi yksinään. Että paskempaa TUURIA saa hakea ettei yksikään tuttu ihminen tullut hoitoketjussa tai edes käytävillä vastaan.

Yhdeksänneksi, meidän toimimisemme eri tavoin ei olisi pelastanut poikaa jonka kohdalla tehtiin systemaattisesti virheitä joka välissä.

Verikokeistakaan kun ei kerrottu edes kaikkia mitä otettiin, että olisi voinut edes vaatia niitä nähtäväksi tuloksineen. Isälle infottiin että otetaan PVK+ CRP ja kuivumisarvoja jotka olivat ok. Vekaas-L ja Glukoosit olivat ne joissa näkyi muutoksia ja niitä isä ei edes tiennyt otettaneen. (niistä ei edes papereissa lukenut kuin vain labra ja hoitosivulla, ei varsinaisissa lehdissä)

Niin ja mainitakseni vain niin alunperin keikkapäivystäjä oli lähettämässä tämän näin sairaan pojan KOTIIN mutta päättikin sitten isän sanojen jälkeen kuitenkin että jos konsultoisi lastenosastoa... että kyllä ne lähettää näinkin huonossa kunnossa olevia kotiin näköjään.

Vierailija
5/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jäi vielä sanomatta että se miksi asiasta halusin julkisen, on se että julkisen sairaanhoidon ongelmiin tulisi kiinnittää enemmän huomiota.

Me vaadimme, ja me tiedämme poikamme sairaudesta ja silti hänen kohdalleen osui kohtalokas sarja virheitä jotka johtivat kuolemaan.

Ei vanhemman pitäisi joutua vaatimaan lapselleen oikeita kokeita ja hoitoja oikein nimin ja osata vielä tulkita niitä. Ei kenenkään pitäisi joutua olemaan oman lapsensa lääkäri. Jos lapsi sairastuu perusterveestä yhtäkkiä vakavasti, ei voi olettaa että jokainen vanhempi tietää niin paljon kuin me tiesimme asioista. Me tiesimme koska lapsi oli sairastanut syntymästään asti.

Tämäntyyppiset virheet ovat yleisiä ja hautaantuvat yleensä sitten kaiken alle, mutta kun näitä osuu yhden kohdalle monta ne ovat jo kohtalokkaita. Kehotetaan kokoajan käyttämään yksityistä mahdollisimman paljon... sen seurauksena julkinen puoli rapistuu ja huononee kokoajan. Eikä meillä täällä Helsingin ulkopuolella ole yksityistä kuin se 8-20 välillä edes käytettävissä.

Jotain tarvitsi tehdä, ja halusin kertoa Petjan tarinan sellaisena esimerkkinä kuin se on, kertoo aika karun kuvan koko sairaanhoidon ongelmakohdista. Jotta asia herättäisi keskustelua, ja jotta ihmiset alkaisivat vaatimaan parempaa julkista terveydenhoitoa.

Mehän tästä lystistä veroin maksamme.

Vierailija
6/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tässä on surullisinta se, miten tavallista ala-arvoinen hoito tässä maassa on. Tässäkin tapauksessa oli virhettä virheen perään, ja kuitenkaan tilanne ei todennäköisesti tule parantumaan. Eli on täysin mahdollista, että lapsi kuoli ns. turhaan, vaikka toivomme tietenkin, että joku jossain havahtuisi ottamaan vastuuta ja parantamaan hoidon laatua Suomessa.

Vierailija
7/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mitä, työolosuhteet Suomen sairaaloissa ovat niin äärettömän kamalat, raskaat, ylivastuulliset, että siitä syystä kokenut henkilökunta häipyy muunlaisiin töihin. Palkka ei vastaa työn vaatimuksia. Kokenut ja osaava henkilökunta pakenee. Alalla pyörii opiskelijoita, sijaisia, joukossa joku kokeneempi joka yksin yrittää pitää korttitaloa kasassa. Siksi minäkin lähdin alalta.

Vierailija
8/100 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos että annat kasvot julkisen sairaanhoidon ongelmalle.

Itse olen törmännyt myös siihen että vanhempien pitää opiskella lapsen sairaudesta, lääkkeistä ja hoidosta paljon. Ja aina pitää olla tarkkana kun mennään lääkäriin ettei "paljasta" kuinka paljon on opiskellut koska se on lääkärin aliarvioimista tai nenille hyppimistä. Mutta kuitenkin pitää tietää paljon että osaa kysyä oikeat kysymykset ja kertoa oikeat asiat. Kuitenkin paljon mielummin jättäisin lääketieteelliset asiat ammattilaisille mutta kun se ei vaan riitä koska lääkäreiden taso vaihtelee niin rajusti.

Osanottoni teille suruunne. Toivon että Petjan tarina herättäisi edes vähän päättäjiä ym. ja hoidon taso paranisi.

Vierailija
9/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tämänlapsen hoitoon osallistunut saa potkut ja menettää oikeutensa tomia alalla. Eivät ole oikeita ihmisiä hoitamaan sairaita...kun jopa maallikkokin näkee, että tämmöisessä tilanteessa olisi pitänyt toimia nopeasti...VOI JUMALAUTA EN KYLLÄ ENÄÄ KÄYTÄ JULKISIA TERVEYNHOITOA, vaikka kaikki rahat menisi hoitoon.

Nämä ovat niin herkkua nämä ketjut. Arvaapa ketkä siellä yksityisellä ovat potilaita hoitamassa? Ne samat lääkärit hyvä vaahtoilija.

Periaatteessa potutta tuollaiset vanhemmat. Myyvät surussaan tai ahneuksissaan oman versionsa lehdille ja sitä täällä sitten siteerataan kuin jumalan sanaa. Sairaalan pitää pitää turpa kiinni, koska potilastiedot luottamuksellisia. Melko paljon epäreilu asetelma.

Vierailija
10/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin osanottoni Petjan perheelle! Kiitos, että olette jaksaneet tehdä asiasta julkisen suuren surunne keskellä.

Olen todella pahoillani tälläisestä sydämettömyydestä ja loanheitosta, mitä tämän lehden palstalla asiasta on nyt osittain käyty. Nämä ikävät kirjoitukset kannattaa jättää omaan arvoonsa, kaikkia elämä ei ole (vielä) kolhaissut kuin ehkä korvatulehduksen verran ja asenteet, arvot ja sydämenviisaus ovat senmukaisia.

Voimia koko perheelle!

Vierailija
11/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin osanottoni Petjan perheelle! Kiitos, että olette jaksaneet tehdä asiasta julkisen suuren surunne keskellä.

Olen todella pahoillani tälläisestä sydämettömyydestä ja loanheitosta, mitä tämän lehden palstalla asiasta on nyt osittain käyty. Nämä ikävät kirjoitukset kannattaa jättää omaan arvoonsa, kaikkia elämä ei ole (vielä) kolhaissut kuin ehkä korvatulehduksen verran ja asenteet, arvot ja sydämenviisaus ovat senmukaisia.

Voimia koko perheelle!

Vierailija
12/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin toivon, että ap lukee nuo Petjan äidin viestit ja katsoo peiliin PITKÄÄN.

Ensinnäkin jo aloituksen otsikko "Surullinen tuo Petja-juttu, MUTTA..." saa mun karvat pystyyn.

Ja monet mammat komppaavat samaa virttä: "Kyllä MINÄ olisin tehnyt näin ja näin ja näin..." Ihan järkyttävää besserwisseröintiä, tässä tapauksessa oikeastaan tanssia haudalla ja surevan äidin mollaamista.

AV näytti rumat kasvonsa JÄLLEEN KERRAN :(

Petjan äidille syvä osanottoni menetyksistä suurimman edessä.

Vierailija
13/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivoverenvuodosta kärsivä nainen pois. Annettu buranaa ja käsketty kotiin. Verisuoni repesi kotona ja jatko onkin sitten toinen asia.

Asia on mennyt eteen päin, koska vastaanottanut sairaanhoitaja on yrittänyt väärentää koneelle papereita ja lausuntoaan, miksi ei päästänyt kyseistä naista edes lääkärille.

että suomalaisissa sairaaloissa otetaan vastaan kaikki vakavasti sairaat ilman lähetettä. Tiedän niin monta tapausta joissa potilas on käännytetty kotiin, johon hän on kuollut, että en mitenkään ymmärrä ap:tä, joka tulee tänne ihmettelemään sitä miksei sairaalaan ole heti lähdetty.

Vierailija
14/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitkäaikaissairaan lapsen äitinä olen huutanut, vaatinut, tapellut ja saanut vartijat melkein heittämään meidät ulos sairaalasta sairaan lapsen kanssa.

Yksityistä ei ole illalla, ei yöllä.

Suksi sinä vittuun siitä hurskastelemasta ja muka sanomasta, että et halua pahaa mieltä. Sitä sinä juuri haluat, pahaa mieltä kyseisen lapsen äidille korottamalla itsesi todella korkealle.

Harvoin toivon pahaa, mutta nyt toivon, että seisot joskus sen sairaan lapsesi kanssa ensiavussa ja sinua ei kukaan kuuntele ja kun korotat ääntäsi, uhataan vartijoilla, vaikka lapsesi tekee kuolemaa vieressäsi.

Toivottavasti sinua rankaistaan ja löydät sanasi joskus edestäpäin. Ja onneksi niin monesti kyllä tapahtuukin.

Itselläni on pitkäaikaissairas lapsi ja vaikka oireina olisi mitä tahansa (pelkkä flunssakin vaan) niin meillä on aina lupa ja oikeus ottaa yhteyttä suoraan yliopistolliseen sairaalaan, suoraan joko omalle lääkärille tai lasten päivystykseen. Ja kyse ei ole siis näinkään vakavasta sairaudesta missä tässä oli kyse. Tämä lapsi oli hoidettavana ollut jo vuosia yliopistollisessa sairaalassa joten minulla herää iso kysymys siitä että jos ja kun äiti ja isä tiesivät mistä on kysymys, miksi he eivät itse kuskanneet lasta suoraan yliopistollisen sairaalaan päivystykseen !? Näin sairasta lasta ei kukaan, mistään olisi käännyttänyt kotiin. Olen sairaalassa töissä ja tiedän miten paljon tänne tullaan ilman lähetteitä ja kaikki vähänkään oikeasti sairaat otetaan kyllä vastaan. Jos itselläni olisi ollut moinen tilanne, olisin sitten mennyt vaikka heti yksityisen kautta sinne sairaalaan jossa lasta on ennenkin hoidettu. Eli miksi vanhemmat odottivat ja odottivat vaikka tiesivät mistä on kyse? Otan osaa kuitenkin heidän suruunsa mutta itselle jäi tästä vähän kolkko olo vanhempien toimimattomuuden vuoksi.

Mikkelistä Kuopioon on se 160km matkaa ja tuossa tilanteessa ei tulisi mieleenkään itselleni lähteä kuskaamaan oksentavaa, kivuissa olevaa lasta normaalilla autolla. Mitä jos matkan aikana olisi tapahtunut jotain komplikaatioita? Vaikka kuinka tietää mistä on kyse, niin silti sitä haluaa että lähellä on sellaiset ihmiset joiden _pitäisi_ osata asiansa. Tuossa tilanteessa on ainoa sopiva kuskausvaihtoehto ambulanssi, eikä henkilöauto. Jos oikeasti olet sairaalassa töissä niin sinun pitäisi tämä käsittää. Mikkelissä ei myöskään muistaakseni yksikään yksityinen paikka päivystä iltaisin. Mikkelin keskussairaala on syylistynyt monien muidenkin kohdalla pahoihin hoitovirheisiin juurikin henkilökunnan kokemattomuuden ja sen takia ettei tuolla ole tarpeeksi vakituista ja tarpeeksi kokenutta henkilökuntaa. Oikeasti ap vedä se pää pois perseestäsi. Voit mennä kiillottamaan sädekehääsi jostain muusta asiasta. Et ole empaattinen vaikka yrität sitä lopussa esittää.

Jos ap ei ollut empaattinen niin sinä se sitten olet varmaan asiallinen :D Juuri sinunlaisia tähän keskusteluun tarvittiinkin. T. ketjua seuraava

Itseäni vain ärsyttää suunnattomasti tälläiset taivastelijat jotka luulevat että elämme täydellisessä maailmassa. Ei sekään ole asiallista mitä ap harjoittaa "Jos MINÄ olisin ollut kyseessä niin MINÄ olisin kyllä toiminut heti oikein ja täydellisesti ja kouluttanut lääkäreitä". Vai onko mielestäsi oikein lähteä syyttämään vanhempia siitä ettei sairaalan sisäinen hoitoketju toimi?? KUKAAN ei voi oikeasti tietää sitä kuinka paljon tuollainen tilanne voi lamauttaa. Varsinkin jos asiat ovat aiemmin toimineet kuten on pitänyt. Teidän täydellisyyksien on turha oikeasti jeesustella täällä sitä että "miksi ÄITI ei tehnyt niin ja niin. Miksi ÄITI oli kotona?" Lisäksi, Mikkelistä Kuopioon on matkaa. Matkan aikana olisi voinut tapahtua jotain sellaista mitä se äitikään ei olisi osannut tehdä. Ajatelkaa nyt oikeasti niillä aivoillanne!

Eikä varmasti yritäkään olla tällä keskustelun alueella. En minä ainakaan. Kyseenalaistin tämän asian tietäen että itse tekisin toisin, en muuta. En missään kohtaa väittänyt olevani itse täydellinen mutta tämä maailma on mennyt nykyaikana siihen, että omistaan on taisteltava. Jokainen tietää millä tasolla on esim. terveyskeskuksen hoito / lääkärit tai pienten sairaaloiden, itse on tiedettävä, vaadittava ja joskus jopa huudettava. Eli en suinkaan luule että elämme jossakin täydellisessä maailmassa.

Kokemuksenne sairaaloista ovat edelleen ihan eri sairaaloista joista minulla on erittäin hyvä kokemus kaikin puolin - niin sairaan lapsen äitinä kuin työntekijänä. Mutta painotan että minulla on tosiaan kokemus vain tästä yhdestä sairaalasta ja toistaiseksi voin sanoa että asiat ovat hoituneet mainiosti. Toista se voi olla parin vuoden päästä. Koskaan ei tiedä.

Enkä tarkoittanut aiheuttaa mielipahaa, ainoastaan tiedän että itse olisin ainakin yrittänyt toimia toisin. Eikä minulla olisi tosiaan mitään kokemus pohjaa ellei lapseni olisi sairas ja/tai olisin sairaalassa töissä. Silloin en voisi sanoa varmaankaan mitään.

Osaltani kirjoittelu loppuu tähän - edelleen olen pahoillani perheen puolesta ja otan osaa suruun. Tarkoitus ei ollut loukata ketään.

t. ap

Vierailija
15/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Ei se vain aina mene niin että äiti tietää mikä on lapsensa etu! Meillä syöpähoidot kesken, ja paljon pitäisi luottaa lääkäreihin, ei siinä äidin vaisto hirveästi auta. Ja sinä olet idiootti kun lähdet spekuloimaan, et ollut paikalla etkä voi mitenkään tietää. Etkö tajua että sanasi satuttavat? Vai oliko se juuri se pointtinettä haluat lisätä vanhempien tuskaa? HÄPEÄ!

Vierailija
16/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näistä mitään rahaa saa, ainoastaan sen julkisuuden. Luuletko että Petjan äidillä on raha mielessä? Kenties itse olet sellainen . Iltalehti ei osta tarinoita . Joten suksi sinä Vittuun mielipiteittesi kanssa oikeasti

Vierailija
17/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi elämä menee niin, että sanansa löytää edestään ja saa rangaistuksensa. Ap. löytää tämän pahanilkisen teon vielä edestään ja saa kostonsa. Muista se kun sinulle tai lapsellesi käy huonosti, että olet sen itse aiheuttanut.

Ap! Ei se vain aina mene niin että äiti tietää mikä on lapsensa etu! Meillä syöpähoidot kesken, ja paljon pitäisi luottaa lääkäreihin, ei siinä äidin vaisto hirveästi auta. Ja sinä olet idiootti kun lähdet spekuloimaan, et ollut paikalla etkä voi mitenkään tietää. Etkö tajua että sanasi satuttavat? Vai oliko se juuri se pointtinettä haluat lisätä vanhempien tuskaa? HÄPEÄ!

Vierailija
18/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos että annat kasvot julkisen sairaanhoidon ongelmalle.

Itse olen törmännyt myös siihen että vanhempien pitää opiskella lapsen sairaudesta, lääkkeistä ja hoidosta paljon. Ja aina pitää olla tarkkana kun mennään lääkäriin ettei "paljasta" kuinka paljon on opiskellut koska se on lääkärin aliarvioimista tai nenille hyppimistä. Mutta kuitenkin pitää tietää paljon että osaa kysyä oikeat kysymykset ja kertoa oikeat asiat. Kuitenkin paljon mielummin jättäisin lääketieteelliset asiat ammattilaisille mutta kun se ei vaan riitä koska lääkäreiden taso vaihtelee niin rajusti.

Osanottoni teille suruunne. Toivon että Petjan tarina herättäisi edes vähän päättäjiä ym. ja hoidon taso paranisi.

Juurikin näin.

Vierailija
19/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka saavat lapsen ja yrittävät hallita kaikkea pysyäkseen henkisesti kasassa. Minä valitsen lapselleni parasta, Minä pidän kiinni kädestä aina, Minä en anna isovanhemmille hoitoon ettei lapsi huku jokeen, Minä pidän huolen että lapseni hätä kuullaan.

Ap on niitä ihmisiä joka kuvittelee voivansa välttää kaikki riskit ja tapaturmat ennakoimalla. Parhaiten se ennakointi tapahtuu täällä av-palstalla jälkikäteen "Minä olisin tehnyt tietysti toisin ja pelastanut siten lapseni"

Valitettavasti maailma ei toimi niin ja kaikesta ennakoimisesta ja vahtimisesta huolimatta jotain Kamalaa voi tapahtua. Tätä ei voi ap:n kaltaiset naiset ymmärtää ja jos se Kamala joskus osuu omalle kohdalle on itsesyytösten taakka valtava.

Petjan vanhemmille iso halaus.

Vierailija
20/100 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on niitä ihmisiä jotka kuvittelee että netissä pystyy huuteleen mitä vaan paskaa ja pysymään anonyyminä. ap ei tajua että tarvittaessa on lähes mahdotonta pysyä piilossa. Netissä näet on sangen yksinkertaista selvittää henkilöllisyys jos siihen ilmenee tarvetta. Riittää että osaa nämä hommat. ap on itteään täynnä oleva paskiainen, joka elää harhoissa ja kuvittelee olevansa täydellinen ja aina oikeassa. Onneksi pilkka sattuu sangen usein omaan nilkkaan. Petjan äidille valtavasti voimia suuressa surussa. Älä näistä paskanjauhajista välitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi