Miksi jotkut laittaa fb:ssa profiilikuvakseen lastensa tai lemmikkiensä kuvan?
ärsyttävää.
Kommentit (15)
Itse kielsin lapsia laittamasta omia kuviaan sinne. Lemmikeistä saavat kyllä laittaa.
Tai jos etsii kavereita ja profiilikuvana on joku eläin, niin mistä tietää onko löytänyt oikean kaverin (jos seinät ja tiedot on piilotettu muilta kuin kavereilta)?!
vanha työkaveri pyysi kaveriksi, mutta nimi kovin yleinen ja kuvassaan koira. Kyllä sai hetken miettiä onko varmasti tuntemani henkilö, jonka voisinkin kaveriksi hyväksyä....
vaikka sellainen missä ollaan tällingissä kuoharilasi kädessä.
Itse en halua, että kuvani voidaan googlata, ja siksi profiilikuvani esittää jotain ihan muuta. Mutta sopii elämääni ja profiiliini erittäin hyvin, kuten fb-kaverini hyvin tietävät (ja ei, kuvassa ei ole lapsia tai lemmikkejä).
lemmikki, koska on sellaisessa työssä missä tapaa ns. häirikköihmisiä. Ja koska nimi tulee julkisesti esille, minimoi sillä että kuva ei ainakaan tulisi netissä esiin jos tekee nimihaun.
Mulla on kuvana muotokuva jossa ollaan koko perhe. Se on valokuvaamossa otettu tosi hyvä kuva enkä viitsinyt rajata miestä ja lasta erikseen pois. En kyllä tajua miksi joku laittaa sellaisen kuvan jossa ei ole itse ollenkaan. Ehkä kokee, ettei näytä hyvältä valokuvissa eikä halua olla esillä. Ei se minua silti ärsytä. Se ärsyttää, jos joku koko ajan vaihtaa profiilikuvaansa uuteen, varsinkin jos kuvat on sellaisia ettei niistä ko. henkilöä edes tunnista.
Mulla on ollut mun kuolleen koiran kuva. Ei ollut silloin muutakaan kuvaa, paitsi sellaisia missä olen siskon lapsien kanssa ja heidän kuvaansa en viitsinyt laittaa nettiin..
Nyt on sellanen kuva, joka on melkein 30 vuotta vanha. Olen siinä isäni kanssa, kun olen 1v.
tuo salaaminen lienee yksi, joku on mielesään ruma eikä halua kuvaa esille, joku elää elämäänsä lastensa kautta, jostakin vain lapsen kuva on mukavampi, joku ei halua kuvaansa arvoseltavaksi,
Henk.koht tunnustan, että vanhoja tuttavia on mukava katsella fb:stä, sen sijaan lasten kuvia en jaksa katsoa koskaan ( paitsi lähisukulaisista)
Miksi ei? Ihme sääntöjä joillain omassa pienessä päässään! =D Postathan mut kavereistasi, kun nyt menen sinne koirani kuvan laittamaan.
ei sinun koiran tai lapsen. Voihan niitä koiran ja lapsen kuvia sitten laittaa sinne muutenkin. Se on erikseen jos on itse siinä kuvassa mukana.
Miksi ei? Ihme sääntöjä joillain omassa pienessä päässään! =D Postathan mut kavereistasi, kun nyt menen sinne koirani kuvan laittamaan.
Onhan ne lapset (tai koirat, kissat, linnut, rotat tai vaikka kultakalat) varmaan söpömpiä kuin aikuinen aknearpinen hintelä rillipää, mutta kyllä profiilikuvan idea on se, että olet siitä tunnistettavissa. Silloin toki ymmärrän jos on häirikköongelmaa tms. Mutta ihan tavalliset ihmiset! En tajua. Vaan omapa on asiansa... Mä vaan oon huomannu että melkein kaikissa mun kuvissa on mukana joku lapsi, ja niin lähellä ettei voi rajata pois. Ja miks tarvitsisikaan? Kunhan minut kuvassa näkee.
kuvan aihettakin vaihtamalla voi ilmaista itseään.
omaa itseään eri kulmista esittelevä paljastaa minusta itsestään liikaa, siksi en itse niin tee. liikaa nimenomaan epävarmuuttaan ulkonäöstään ja itsekeskeisyyttä. en myöskään halua, että minusta löytyy useita kuvia hauilla. irl minut tietävät kyllä olenko kaunis vai ruma.
jollekin taas se itsensä valokuvaaminen voi olla toki harrastus tai tapa tutustua itseensä, ihan ok sekin.
varsinkin puolituttujen kohdalla kun ei tiedä kuka/ketkä siinä kuvassa on - onko itse profiilin omistaja vai kuka (jos siis on ihmisiä)?
Tai jos etsii kavereita ja profiilikuvana on joku eläin, niin mistä tietää onko löytänyt oikean kaverin (jos seinät ja tiedot on piilotettu muilta kuin kavereilta)?!