MInkälainen vanhempi olet, annatko opettajille työrauhan?
Näin koulun alkaessa tuli tällainen kyssäri mieleen.
Minä käyn perinteiset vanhempainvartit ja vanhempainillat. Wilman viesteihin vastailen ja kuittaan poissaolot.
Kiusaamiseen olen puuttunut ja ollut puhelimitse yhteydessä opettajaan ja kiusaaminen saatiin loppumaan.
Kommentit (7)
Mun lasten opettajat ovat olleet päteviä ja lapsetkin ovat heistä tykänneet. Asiat hoidat asiallisesti ja ystävällisesti open kanssa. Olen kysellyt myös yhden lapseni yhdestä numerosta opettajalta ja sain hyvän vastauksen ja lapsi neuvoa, mitä opettaja odottaa aineessa.
Näin koulun alkaessa tuli tällainen kyssäri mieleen.
Minä käyn perinteiset vanhempainvartit ja vanhempainillat. Wilman viesteihin vastailen ja kuittaan poissaolot.
Kiusaamiseen olen puuttunut ja ollut puhelimitse yhteydessä opettajaan ja kiusaaminen saatiin loppumaan.
Ja tuen heitä kaikella tavoin!
Olen muistanut kasvattaa lapseni... niin, eipä ole koskaan tarvinnut miettiä, onko opet olleet "hyviä"...
Opettajan TYÖHÖN kuuluu mm. yhteydenpito vanhempiin puoli ja toisin. TYÖHÖN kuuluu myös kyky keskustella ja hoitaa vaikeatkin tilanteet ja mahdolliset erimielisyydet.
En siis pidä mitenkään tavoiteltavana ap:n edustamaa (näin tulkitsen) linjaa, jossa opettajaa "häiritään" mahdollisimman vähän ja ollaan mahdollisimman huomaamattomia. Epäasiallista häiriköintiä (esim. humalassa viikonloppuna soittelua, uhkailua) en tietenkään hyväksy, mutta itse kannatan aktiivista vanhemmuutta ja yhteistyötä opettajan kanssa tarpeen mukaan.
Käytännössä olen toiminut hieman eri tavoilla kahden lapsemme opettajien kanssa. Esikoisella koulu on sujunut kuin vettä vaan, eli tavallaan vanhempainillat ja arviointikeskustelut ovat riittäneet yhteydenpidoksi. Kerran tosin otin opeen yhteyttä räikeässä kiusaamistapauksessa, ja ope ottikin tilanteen vakavasti ja hoiti sen loppuun omalla vapaa-ajallaan. :o
Kuopuksella taas on ollut kaikenlaista haastetta koulunkäynnissä, joten yhteydenpitoakin on ollut enemmän. Käyn open kanssa säännöllistä sähköpostinvaihtoa lapsen kouluasioista, lisäksi olemme silloin tällöin tavanneet keskustelun merkeissä. Mielestäni löisin laimin kuopukseni, jos jättäisin yhteydenpidon pelkkiin vanhempainiltoihin sun muihin.
Opettajissa on valtavasti epäpäteviä nykyään. Ja sen huomaa. Meillä koulua takana neljä vuotta, kahdeksasta opettajasta kokemusta. Sekään mahtuu kaksi luokattoman huonoa - eikä näillä myöskään ollut minkäänlaista koulutusta! Halvalla saa ja halvalla palkataan.
mahdollisimman vähän koko kouluun.
En halua lasteni opettajia fb-kaverikseni enkä todellakaan soittele heille. Laitan viestit tekstarilla kuten opettajat ovat toivoneet, jos lapsista joku on poissa koulusta.
Vanhempainillat ja -vartit käyn.
toinen kaksi vuotta ja opttajia olen häirinnyt muistaakseni tasan nolla kertaa :)
Toki vanhempainvarteissa käyn ja vanhempainilloissa, mutta en siis ole kertaakaan esim. soittanut opettajalle.
Tekstiviestillä olen ilmoittanut, jos lapsi on sairas, eikä tule sinä päivänä kouluun.
Sama peruskunnioitus opettajaa kuin koulun siivoojaakin kohtaan. Jos tekee työnsä hyvin, niin ei tarvitse turhaan häiritä.