Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka viime syksynä/keväänä leimattiin huonoiksi äideiksi ja

Vierailija
09.08.2011 |

http://www.iltalehti.fi/perhe/2011080914160670_pr.shtml

nämä leimaajat itkevät nyt..

Olin vastuuton, huono äiti ja ls-ilmo oli jo lähdössä monenkin av-mamman puolesta kun 6-vuotias eskarilaiseni kulki eskarimatkan 800m kävely-, autotietä ja parikin tienylitystä ihan yksin mutta niin ylpeänä meidän vanhempien kirjallisella luvalla.

Nyt (juuri kun koulut on alkamassa) itketään ekaluokkalaisten turvatonta koulumatkaa; sitä kun 7- vuotias ekaluokkalainen "on liian pieni kulkemaan yksin koulumatkaansa"

ja sitä, että matkalla on tienylityksiä ja liikennesäännötkin pitäisi jo ekaluokkalaisen suunnilleen osata. Ja varsinkin pitää tietää miten toimia jos tuntematon setä tai täti pyytää mukaansa.

On mukava ja turvallinen olo päästää oma ekaluokkalaiseni ensimmäiselle koulumatkalleen torstaina, kun hänelle kaikki tuo on jo selvää pässinlihaa, ei pelota matka kouluun, ei tarvitse opetella kadunylityksiä, tietää miten käyttäytyä vieraiden kanssa, muistaa puhelinnumerot ja kaikenlisäksi nauttii tästä kaikesta eikä pelkää tai jännitä =))

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoitoa käsittevällä kommentillasi on eskarin kanssa tekemistä mitä...?

ikinä sattunut kuulemaan työnteosta...? Se on sellainen juttu, mihin pitää aamulla mennä ja sitten sieltä voi päivällä lähteä pois, jotkut kyllä menevät vähän eri aikoihinkin kun se työpaikka ei ole kaikilla sama niin monet ovat sitten vähän eri aikaankin töissä. Ja sitten siitä saa ihan oikeaa palkkaa, jolla voi ostaa lapsille ruokaa ja vaatteita ja ihmisillä on oma koti.

jotka että viitsi lastanne viedä ja hakea

vaikka töissä käynkin. Asiat voi vaan järjestää niin jos haluaa.

Vierailija
42/54 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis musta niin noloa tunnustaa että joko en hallitse ajankäyttöäni, olen laiska ja/tai työ tai joku muu asia on tärkeämpää kuin lapseni turvallisuus.

Et en kyllä kehtaisi kehuskelisi sillä. Näin me ollaan erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä sattunut kuulemaan työnteosta...? Se on sellainen juttu, mihin pitää aamulla mennä ja sitten sieltä voi päivällä lähteä pois, jotkut kyllä menevät vähän eri aikoihinkin kun se työpaikka ei ole kaikilla sama niin monet ovat sitten vähän eri aikaankin töissä. Ja sitten siitä saa ihan oikeaa palkkaa, jolla voi ostaa lapsille ruokaa ja vaatteita ja ihmisillä on oma koti.

jotka että viitsi lastanne viedä ja hakea

vaikka töissä käynkin. Asiat voi vaan järjestää niin jos haluaa.

Hienoa että olet saanut järjestettyä lastesi viemisen ja hakemisen hoidosta, siinä onkin ollut varmasti kovasti hommaa =DD

Ehkä onnistut kuvittelemaan tilanteen että kotona oleva äitikin onnistuu hakemaan ja viemään lapsensa eskariin. Mutta ei vaan kaikilta onnistu. Jos NYT ehkä jo tajusit pointin etkä räksytä enää asian vierestä

Vierailija
44/54 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä en ikinä kehtais tunnustaa, että olen päivät kotona ilman työpaikkaa, mutta hei - näin me ollaan erilaisia.

Se olis musta niin noloa tunnustaa että joko en hallitse ajankäyttöäni, olen laiska ja/tai työ tai joku muu asia on tärkeämpää kuin lapseni turvallisuus.

Et en kyllä kehtaisi kehuskelisi sillä. Näin me ollaan erilaisia.

Vierailija
45/54 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä en ikinä kehtais tunnustaa, että olen päivät kotona ilman työpaikkaa, mutta hei - näin me ollaan erilaisia.

Se olis musta niin noloa tunnustaa että joko en hallitse ajankäyttöäni, olen laiska ja/tai työ tai joku muu asia on tärkeämpää kuin lapseni turvallisuus. Et en kyllä kehtaisi kehuskelisi sillä. Näin me ollaan erilaisia.

Kiva että sinäkin olet löytänyt oman tärkeysjärjestyksesi. Onnea valitsemallasi tiellä. Onnea myös lapselle äidin valitsemalla tiellä - .

Vierailija
46/54 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maksuton eskari 9-13 ja yksinkulkemiseen sai luvan vanhempien allekirjoittamalla lupalapulla.

Toisekseen, enkö alusta alkaen ollutkin ylpeä lähinnä siitä että lapsellani oli halu/mahdollisuus tehdä eskarimatkansa yksin ja tuleva syksy koulumatkoineen ei pelota yhtään..

Juuri tästä minua viime syksyn ja talven aikana ruoskittiin..

En missään vaiheessa ole sanonut etteikö minulla olisi ollut halua tai aikaa kuljettaa lasta eskariin ja sieltä pois.

Ainoa väittämäni oli se, että olen iloinen, ylpeä ja helpottunut siitä, että minulla oli lapsen eskarivuonna aikaa ja jaksua harjoitella sitä tulevaa koulumatkaa(sama kuin eskarimatka oli) lapsen ehdoilla niin, että suurimman osan vuotta lapsi sai taittaa eskarimatkansa yksin.

Ja olen totta vieköön helpottunut siitä, että tuleva ekaluokkalaiseni ei ota minkäänlaista stressiä tulevasta..kuten en minäkään.

Toinen väittämäni oli, että suurin osa viimevuoden eskarilaisten vanhemmista toivoisi että eskarilainen osaisi kulkea kotimatkat itsenäisesti..

t. ap

Vierailija
47/54 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille kaikille se raha EI sada taivaasta, miehen tilipussista tai sossusta. Eli usko tai älä, joidenkin on ihan oikeasti vaan käytävä siellä töissä - vaikka niin kivaa kun se olisikin tuota lasta talutella kouluun lukioon saakka, niin kyllä sen vissiin tarvitsee jotain syödäkin..?

Se olis musta niin noloa tunnustaa että joko en hallitse ajankäyttöäni, olen laiska ja/tai työ tai joku muu asia on tärkeämpää kuin lapseni turvallisuus. Et en kyllä kehtaisi kehuskelisi sillä. Näin me ollaan erilaisia.

Kiva että sinäkin olet löytänyt oman tärkeysjärjestyksesi. Onnea valitsemallasi tiellä. Onnea myös lapselle äidin valitsemalla tiellä - .

Vierailija
48/54 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska työnantaja ei antanut mahdollisuutta että veisin ja hakisin lapseni eskariin. Mielummin olen työtön kuin laitan lapsen yksin kulkemaan.

Vierailija
49/54 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska työnantaja ei antanut mahdollisuutta että veisin ja hakisin lapseni eskariin. Mielummin olen työtön kuin laitan lapsen yksin kulkemaan.

Vierailija
50/54 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat jotka pystyvät viemään ja hakemaan lasta päiväkodista/eskarista ovat (ap:n mielestä?) automaattisesti työttömiä.

Ja työssä käyvät eivät sit millään pysty venymään tähän.

Tää on taas tätä outoa avmammalogiikkaa...

Vierailija
51/54 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu jollain tapaa joka arkipäivä hanskaamaan sellaisen homman että vievät aamulla lapsen hoitopaikkaan tai eskariin, ja hakevat lapsen iltapäivällä pois hoitopaikasta.... ja käyvät samalla vielä töissäkin :-)!

On se käsittämätöntä..

meille kaikille se raha EI sada taivaasta, miehen tilipussista tai sossusta. Eli usko tai älä, joidenkin on ihan oikeasti vaan käytävä siellä töissä - vaikka niin kivaa kun se olisikin tuota lasta talutella kouluun lukioon saakka, niin kyllä sen vissiin tarvitsee jotain syödäkin..?

Vierailija
52/54 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu jollain tapaa joka arkipäivä hanskaamaan sellaisen homman että vievät aamulla lapsen hoitopaikkaan tai eskariin, ja hakevat lapsen iltapäivällä pois hoitopaikasta.... ja käyvät samalla vielä töissäkin :-)! On se käsittämätöntä..

pystyy viemään eskarilaisen yhdeksäksi eskariin ja hakemaan sen yhdeltä kotiin.

Kun kyse oli vain ja ainoastaan eskarilaisesta, ei mistään päiväkotilaisesta joka käy eskaria samalla kun on hoidossa 9 tuntia päivässä.

Lukekaa nämä viestit ja ne joiden lapset käy eskarin samalla kun ovat päiväkodissa hoidossa vanhempien työajan, niin lopettakoot kommentoinnin.. Nyt on kyse pelkästään neljäntunnin eskareista, joilla todennäköisesti toinen vanhemmista kotona laittamassa eskarimatkalle ja odottamassa sieltä pois..

Kuunnelkaa hyvänen aika toisianne!! Mikä ap:n viestissä on teistä provosoivaa tai väärää?? Ainoastaan oma suhtautumisenne ja reagointinne arkaan asiaan.

Vierailija
53/54 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hieman eri asia kulkea koulumatka kaupungissa teitä ylitellen kun maalaiskunnassa kävelytietä. Kyllä alakoululainen on kaupunkimatkailuun liian pieni. Ja se on ihan kauheeta katseltavaa kun pienet koululaiset, joiden reppu on melkein kantajaa suurempi, hyppää bussiin ja siitä ulos ihan itsekseen. Kyllä vaan Suomessa laitetaan pienet lapset pärjäämään yksin. Jos ei pysty lapsestaan huolehtimaan niin parempi olla tekemättä.

Ja ap:lle, en ymmärrä miten ylpeilet sillä että pieni lapsesi kävelee kaduilla yksin. Ja vielä vähemmän ymmärrän sitä miten oma toimintasi liittyy siihen, että "itketään kun ekaluokkalainen on liian pieni". Onhan se pieni, osasi sitten vaikka koko Espoon kadut kävellä. Mistä sen tiedät kuinka paljon lastasi jännittää tai miten kaduilla harhailee.

Pelkkää hyvää teille! Ja ollaan kaikki varovaisia liikenteessä, myös pyöräilijät!!

Vierailija
54/54 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun tulee kotiin eskaripäivän jälkeen?? Kuusivuotias yksin kotona vai?? En minä kyllä nyt ihan ymmärrä miten niin töissäkäyvä ei pysty kuljettamaan... Töissäkäyvällähän nimenomaan sen lapsen hoito täytyy joka tapauksessa järjestää!

Kerropa, miten suurin osa työssäkäyvistä vanhemmista pystyy

pystyy viemään eskarilaisen yhdeksäksi eskariin ja hakemaan sen yhdeltä kotiin.

Kun kyse oli vain ja ainoastaan eskarilaisesta, ei mistään päiväkotilaisesta joka käy eskaria samalla kun on hoidossa 9 tuntia päivässä.

Lukekaa nämä viestit ja ne joiden lapset käy eskarin samalla kun ovat päiväkodissa hoidossa vanhempien työajan, niin lopettakoot kommentoinnin.. Nyt on kyse pelkästään neljäntunnin eskareista, joilla todennäköisesti toinen vanhemmista kotona laittamassa eskarimatkalle ja odottamassa sieltä pois..

Kuunnelkaa hyvänen aika toisianne!! Mikä ap:n viestissä on teistä provosoivaa tai väärää?? Ainoastaan oma suhtautumisenne ja reagointinne arkaan asiaan.