Tykkääkö joku muukin askarrella ja/tai tehdä käsitöitä?
Itse tykkään tehdä 3D kortteja ja helmitöitä.
Lisäksi rakasta kanavatöitä (tuo on jo lapsuuden aikainen harrastus) ja uusin "villitys" on ryijyt.
Kommentit (3)
yläasteen tyrannimainen kässänope vei halut kyseisestä puuhasta.
Virkkaaminen on kanssa kivaa, mutta en ole vielä keksinyt, että mitä voisi virkata.
Huovuttamaan olisi joskus kiva oppia..
ap
Teen 3D kortteja ja helmitöitä. Teen risutöitä ja luonnosta kaikennäköistä, sammalesta, naavasta ym. Jonkuverran käsitöitä mutta en varsinaisesti jaksa tehdä samaa työtä kauan joten ne ei oo mun juttu.
Harrastan kierrätysaskartelua ja teen vähän kaikennäköistä. Teen vanhoista ikkunoista tauluja, pilttipurkeista tuikkuja, kanamunakennoista ja kynttilöistä sytykeruusuja. Kipsitöitä.. Mitähän vielä. Aina mitä mieleen tulee ja keksii. Vähänväliä innostuu jostakin uudesta.
Harrastan toreja ja olen kerranvuodessa (jouluisin) torilla myymässä askartelujuttuja. Sekin on sellainen harrastus enemmänkin kuin tulonlähde. On mukava saada kaikkia erikoista tekelettä muille näytille.
Pidän myös askartelu blogia jonka päivitys on retuperällä.
Tykkään kutoa (tai siis virallisesti neuloa) ja tehdä huovutustöitä. Tykkään myös virkata vaatteita, en niinkään mitään pitsiliinoja. Lähinnä tyttärelle tulee tehtyä, tai muille vauvoille / lapsille, ja jotain huiveja / lakkeja itsellekin.
Jos olisi vain mahdollisuus, niin kutoisin kangaspuilla poppanoita ja miksei myös mattoja! Mummolassa on vanhat kangaspuut ja siellä käydessäni teen aina parit poppanat, ne kun tulee niin äkkiä. Täällä Hgissä on kai jotain käsityöpiiirejä, joissa olisi mahdollisuus kangaspuilla kutomiseen, mut ei ole tullut mentyä.
Haluaisin oppia kirjontaa ja koristeompelua. Lisäksi haluaisin oppia ompelemaan vaatteita. Mulla on ompelukone, mut en osaa ommella kuin kestovaippoja ja tehdä korjauksia vaatteisiin. Pitää varmaan aloittaa tekemällä esim. nukenvaatteita, en uskalla aloittaa mitään oikeaa vaatetta, kun en käsitä, miten ne tehdään.
Ja koruja olisi kiva askarrella myös, mutta en jaksa käyttää koruja, joten ne menisivät vähän haaskauksen puolelle.