Great, krooniseni sairauteni respeti vanhentunut eikä tk ole edes auki
kesätauolla koko lafka.
No, sitten päivystävään tervkeskukseen mutta eikös siellä sama juttu eli reseptin saamiseen menee väh1vko?
Voi kilin v*ttu:(
Kommentit (30)
Voi kun oiskin vaan tää yks asia muistettavana :)
t. se joka oli unohtanut 3x uusia reseptinsä
Älä huoli, tyroksiini on pitkävaikutteinen hormoni, joten voit aivan hyvin olla sen viikon syömättä tabuja etkä huomaa mitään eroa.
Sama ongelma mulla, tahtoo unohtua reseptit uusimatta. Onneksi on ihana terveyskeskus ja omaläkäri joka uusi reseptit soittamalla ja antaa puhelinreseptin apteekkiin.
niin miten ihmeessä uskaltaa jättää sen seuraavan lääke-erän haun viimeiseen päivään? Entä jos se lääke onkin apteekista (tai pahimmillaan tukusta) loppu?
Siinä voi sitten hyvinkin mennä päivä tai pari että lääkettä saa tai lääkkeen vaihto toiseen onnistuu, etenkin jos lääkitys on esim. erikoislääkärin määräämä tms, jolloin vaihto ei noin vaan käykään.
Niin ja lääkkeethän saa apteekista 2 vko ennen kuin edellinen erä on loppunut (jos siis hakee sen 3 kk kerrallaan). Yleensä se 2 viikkoa kyllä riittää kaikkien tollaisten mahdollisten epäkohtien selvittelyyn ja lääkkeet saa ajoissa, vaikka vähän ongelmia tulisikin.
Siinä toinen kakkosen kaltainen vatipää!
Ihan vain tiedoksesi/tiedoksenne, olimme apteekissa reseptin uusimispuuhissa jo maaliskuussa MUTTA apteekin hlö sanoi ettei sitä vielä kannata uusia joten jäipä silloin uusimatta.
Ja pääsi nyt sitten unohtumaan ja edelleenkään en ole yht.kuntaa syyttänyt unohduksestani.
Sinä ilm syytät sitä kaikesta omassa elämässäsi kun noin kärkkäästi tarjoat tapaasi muillekin:p
ps. yhtkunnan vika on SE että vilkkaan asutusalueen tk pitää joka kesäksi sulkea ja passittaa asiakkaat asioimaan kauemmas ennestäänkin ruuhkaiseen tk:n.ap
Tk:n vikahan se on. Katso peiliin. Ja opettele ennakoimaan.
Ruskin se kuitenkaan niiiiin kaukana on.
Mulla olis ylimääräisiä tyroksiineja, kun mulla pieneni annostus, mutta resepti on aina vaan sille isommalle annokselle ja olen sit aina ottanu maksimimäärän. Eli mulla olis ainakin yksi purkki tossa nyt turhana, voin myydä sen sulle, tai ne viikon lääkkeet 20 eurolla.
Korkkaamaton purkki.
Helsingissä asustan.
sattui sama pari vuotta sitten.
Itse luulin, että resepti olisi vielä voimassa. Apteekissakin olivat edellisellä kerralla väittäneet, että sillä voi hakea vielä kuukauden lääkkeet.
Kelassa on kuitenkin tehty sellainen hauska päätös, että vuoden reseptillä voi ko. lääkettä ostaa 12 * 4 pakkausta. Yhdessä pakkauksessa on viikon lääkeannos. Koska vuodessa on 52 viikkoa, mutta 12*4=48, päättyy reseptin todellinen voimassaolo kuukautta aikaisemmin kuin mitä reseptissä lukee. Tulipahan tuokin asia opittua.
Sillä kertaa apteekissa hoitivat reseptin uusimisen soittamalla sairaalaan.
Minä sain sitten myöhemmin sairaalasta vihaisen puhelun 'reseptit pitää uusia omassa tk:ssa, ei meillä ole tämmöiseen aikaa'.
sattui sama pari vuotta sitten. Itse luulin, että resepti olisi vielä voimassa. Apteekissakin olivat edellisellä kerralla väittäneet, että sillä voi hakea vielä kuukauden lääkkeet. Kelassa on kuitenkin tehty sellainen hauska päätös, että vuoden reseptillä voi ko. lääkettä ostaa 12 * 4 pakkausta. Yhdessä pakkauksessa on viikon lääkeannos. Koska vuodessa on 52 viikkoa, mutta 12*4=48, päättyy reseptin todellinen voimassaolo kuukautta aikaisemmin kuin mitä reseptissä lukee. Tulipahan tuokin asia opittua. Sillä kertaa apteekissa hoitivat reseptin uusimisen soittamalla sairaalaan. Minä sain sitten myöhemmin sairaalasta vihaisen puhelun 'reseptit pitää uusia omassa tk:ssa, ei meillä ole tämmöiseen aikaa'.
Johan on antiikkista meininkia ja karmeata asiakaspalvelua Suomessa, laaketieteen huippumaassa! Kuolen nauruun.
Nihilisti apteekin täti
Miten nihilismi liittyy lääkkeiden antoon ja mistä tiedät apteekin tädin olevan nihilisti?
että koska apteekki ei halunnut uusituttaa reseptiä kuukausitolkulla etuajassa, niiden olisi pitänyt soittaa sulle, koska reseptillä on sopiva uusimisaika?