Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Tajuaako joku noista yliopiston pisterajoista?

Vierailija
05.06.2008 |

Byää, olin tänään teologisen valintakokeessa, ja mielestäni koe meni hyvin. Ainoa pikkupikku juttu on vaan se, että mulla on paska yo-todistus. Äikästä M, reaalista C, ruotsista C ja enkusta B. Mun lähtöpisteethän on olemattomat! Ja kun katsoin viime vuoden pisterajoja, niin vähimmäispistemäärä oli 40 pistettä. Kokeesta on siis mahdollisuus saada 30 pointsia.

Eli mun pitäis lähestulkoon saada täydet pisteet valintakokeestako, että pääsen sisään? Siis yo-tokari merkkaa tosi paljon? Kuitenkin tk:n sivuilla sanotaan, että valituksi tulleelta vaaditaan vähintään 12 pojoa. Häh?

Kiitos, jos joku viitsii selventää.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta totta on, että jos yo-todistus on huono niin sitten pääsykokeissa täytyy menestyä huippuhyvin sisään päästäkseen.

Vierailija
2/3 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne sitten vaan näitä ei ylioppilaita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kohtalaisen huono yo-arvosanat. Käsittääkseni ainakin melkein joka paikkaan voi päästä joko pelkällä pääsykokeella tai pääsykokeen ja toikkarin yhdistelmällä. Se 12p tarkittaa sitä, että pääsykokeellakaan sisään ei pääse alle 12 pisteen, vaikka raja olikeasti olisi alle sen. Se on siis vähintään saatava.