Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tyttäreni on aika.. Menevä. Miesten kanssa.

Vierailija
08.08.2011 |

En tiedä miten voisin selittää tämän sillä tavalla, että en kuulostaisi ihan hirveältä äidiltä. Mutta sanon suoraan. 21-vuotias tyttäreni viihtyy paremmin baareissa kun kotonaan tai töissä. Ja usein sieltä baarista tulee kotiin vasta seuraavana aamuna samoissa vaatteissa, krapulaisena. Asuu siis vielä täällä meillä, kotonaan, osittain. Nyt on muuttanut poikaystävänsä luo ja tuo baareissa ravaaminen on ymmärtääkseni rauhoittunut. Tai mistä minä tiedän, kun en ole enää näkemässä milloin hän lähtee ja minkänäköisenä. On seurustellut tuon pojan, tai siis miehen kanssa puoli vuotta. Ennen sitä toi kotiin vähän väliä uuden poikaystävän, en edes pysynyt laskuissa, nyt äkkiseltään muistan ainakin 13 eri poikaa jotka minulle esiteltiin. Lopulta en enää jaksanut edes tutustua näihin poikaystäviin, koska tiesin että he ovat kuvioissa vain pari viikkoa-kuukauden ja sitten tulee taas uusi.

Tämä on todella tylyä puhetta omasta lapsesta, mutta en tiedä missä muualla tai kenelle muulle voin puhua tästä, kuin täällä anonyymina.

En tiedä mistä tyttäreni on saanut tämän käytösmallin, itselläni on ollut elämässäni kaksi poikaystävää/miestä, toinen teini-ikäisenä yläasteella ja toinen on nykyinen mieheni, lapsen isä. En osaa syyttää itseäni siitä miten kevytkenkäinen tytöstä on tullut, koska en itse voi hyväksyä tai ymmärtää tuollaista. Tottakai olen aina yrittänyt olla mukava ja kiva uusille poikaystäville ja tutustua heihin, en halunnut pojille tai tyttärelleni näyttää miten surullinen olin jokaisesta uudesta vävyehdokkaasta.

En tiedä mitä tekisin, tyttö on kuitenkin jo "aikuinen" eikä nuorempanakaan kuunnellut äidin tai muiden neuvoja, haluaa tehdä omat päätökset ja elää omaa elämää. Toivottavasti nyt rauhoittuu tuon nykyisen poikaystävän kanssa.

Olen kuullut että muut samanikäiset tässä kaupungissa jo tuntevat tyttäreni "helppona". Tyttäreni maine tekee minut surulliseksi.

Anteeksi avautumiseni, mutta en tiedä kenelle voisin puhua tästä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan tuollaisesta vähän ollakin huolissaan.

Vierailija
2/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin omasta tyttärestäni huolissani tuossa kohtaa. Ja ehkä saattaisi jopa hieman nolottaakin oman lapsen puolesta.. se ei tarkoita, että hylkäisin; en missään nimessä, mutta kyllä minua surettaisi. Ensimmäiseen tapaamaansa kaksilaihkeiseen ei toki tarvitse jäädä, mutta ei vaihtaakaan kuin sukkia. Usein maineesta hankala päästä eroon ja asia saattaa kaduttaa myöhemmin, jopa aiheuttaa jonkinlaisia ongelmia.

Mutta et sinä ap voi tosiaan enää tuohon vaikuttaa. Jos mahdollista, niin en tiedä auttaisiko, jos pyrkisit viettämään tyttäresi kanssa aikaa "äiti-tytär"-päiviä esim. shoppaillen, matkustellen, syöden hyvin tms, mikä teille sopivaa. Näin ei jäisi niin paljon aikaa baareiluun ja ehkä se ei sitten enää kiinnostaisi niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä miksi olin nuorena helposti miesten kanssa. Hain läheisyyttä ja hyväksyntää. En osannut arvostaa itseäni ja pitää itseäni rakastettavana ja tärkeänä. Hain sitä rakkautta ja kaipasin toisen ihmisen huomiota.

Tosin lapsuuteni ja nuoruuteni oli epävakaista (uusperhe, vanhempien avioero, isän alkoholismi, äidin ripustautuminen miehiin jne). Eli sieltä se tarve nousi.

Joku on joskus sanonut että isättömät tytöt ovat "helppoja" saaliita. Ei siihen tarvitse olla edes isätön, huono suhde vanhempaan riittää. Eikä sen tarvitse olla etäinen isä, etäinen äitikin saa saman aikaiseksi. Ei kyseessä ole niinkään mallikäyttäytyminen vaan sen sisäisen tunteen laastaroiminen väärällä tavalla.

Itse miettisin kyllä mitä olen lapsen kanssa tehnyt väärin. Toivon todella että rakkaus ja hyväksyntä kantaa lapsia tuon nuoruuden levottomankin vaiheen läpi, niin että tuntevat olevansa arvokkaita ja pitävät itseään hyvän kohtelun arvoisena. Ja vielä jos viina ei veisi, sillä se vie todella usein myös arvostelukyvyn. Mutta sillä viinallakin yritetään vain haudata jokin ongelma, joka vaivaa siellä taustalla.

Eli loppujen lopuksi noin käyttäytyvällä nuorella tai tässä tapauksessa aikuisella voi olla huono olo ja ongelmia, joita ei osaa ratkaista. Tällöin tarvitsee tukea ja apua, kokemusta hyväksynnästä ja rakkaudesta. Onneksi sitä voi saada myös siltä poikaystävältä tai mahdolliselta tulevalta avopuolisolta. Sekin eheyttää.

Vierailija
4/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöä. Toiset meistä nyt vain ovat enemmän miesten ja seksin perään kuin toiset. Siinä ei ole mitään vikaa eikä siihen tarvita välttämättä minkäänlaisia traumoja. Uuden ihmisen iho on vaan, no, kiinnostava ja ihana! Olen itse pitänyt ja oppinut jokaisesta rakastajastani joita mulla on ollut, ja niitä on ollut noin 60. Osan kanssa olen seurustellutkin, ei kovin pitkiä aikoja kuitenkaan. Nyt olen löytänyt miehen jonka kanssa menin naimisiin mutta täytyy sanoa, että välillä on kovin ikävä sitä valloittamisen tunnetta.

Vierailija
5/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

epävarmuutta ja huomion tarvetta kompensoin sitten sillä, että miehiä riitti ja heiltä sai sitä ihailua, mitä kaipasi.

Vierailija
6/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöä. Toiset meistä nyt vain ovat enemmän miesten ja seksin perään kuin toiset. Siinä ei ole mitään vikaa eikä siihen tarvita välttämättä minkäänlaisia traumoja. Uuden ihmisen iho on vaan, no, kiinnostava ja ihana! Olen itse pitänyt ja oppinut jokaisesta rakastajastani joita mulla on ollut, ja niitä on ollut noin 60. Osan kanssa olen seurustellutkin, ei kovin pitkiä aikoja kuitenkaan. Nyt olen löytänyt miehen jonka kanssa menin naimisiin mutta täytyy sanoa, että välillä on kovin ikävä sitä valloittamisen tunnetta.

Jos toteuttaa vaan halujaan ja viettiään, mutta ei vaan käsitä mitä siitä seuraa. Eli jospa tyttö on vain vähän yksinkertainen tai tyhmä.

Vierailija
7/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ollut saman kanssa jo puoli vuotta, selkeästi asettumassa!

Itselläkin oli siina parinkympin korvilla kertynyt ihan kivasti kokemuksia, ja paskat mua kukaan pitänyt helppona tms!

VAnhanaikaista horinaa tuo sun kirjoittelu. Itse vain olet katkera kun olet tutustunut tasan kahteen kulliin!

Vierailija
8/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kevytkenkäisten ystävieni äitejä kun eivät vaikuta tippaakaan huolestuneilta, jotkut jopa päinvastoin ylpeitä lapsen miehiltä saamasta ihailusta.

Ei sillä että kevytkenkäisessä tytössä on "vikaa", minusta se vain vaikuttaa rikkinäisen ihmisen käytökseltä, eikä edes omat vanhemmat tunnu tajuavan että jossain saattaa mättää.

Ei tietenkään välttämättä mätä, voihan kyseessä olla villi luonnekin. Silloin ei mitään edes tarvitse tehdä, anna tytön viilettää jos se oikeasti nauttii siitä.

Vierailija
9/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ollut saman kanssa jo puoli vuotta, selkeästi asettumassa!

Itselläkin oli siina parinkympin korvilla kertynyt ihan kivasti kokemuksia, ja paskat mua kukaan pitänyt helppona tms!

VAnhanaikaista horinaa tuo sun kirjoittelu. Itse vain olet katkera kun olet tutustunut tasan kahteen kulliin!

Kyllä me nykyisetkin alta parikymppiset (ja nuoremmatkin) naureskellaan tytölle joka jakaa itseään jokaiselle. Vanhanaikaisuudesta on kai siis turha ap:tä syyttää, varsinkin kun viestissä luki (ihan suomeksi) että sillä on *muiden* keskuudessa helpon maine.

Vierailija
10/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

--- en koskaan saanut isältäni oikeanlaista kehua tai kannustusta joten hain tarvitsemani ihailun sitten muualta.

Tilatkaa kirjastosta tai hankkikaa toki - kokeneen terapeutin kirja. Jokinen kirjoittanut vastaavan kirjan myös äitisuhteesta: Äiti, anna minun mennä

Vierailija
11/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositarina lyhyessä mutta puhuttelevassa haastattelussa, Senja kertoo elämästään http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=16735

Vierailija
12/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen puhelinnumeronsa?

Vierailija
13/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositarina lyhyessä mutta puhuttelevassa haastattelussa, Senja kertoo elämästään <a href="http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=16735" alt="http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=16735">http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=16735</a&gt;

hihhulilla on se ärsyttävä lammasmainen katse kun selittää sitä samaa juttua mitä hihhulit yleensäkin...

Vierailija
14/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihhulilla on se ärsyttävä lammasmainen katse kun selittää sitä samaa juttua mitä hihhulit yleensäkin...

...katse, jota paljon näkee ihan tavallisilla ihmisillä. Mielummin valitsen toivon ja optimismin vaikka uskon pohjalta, kuin näköalattomuuden ilman uskoa! http://www.sinuntahtesi.com/rakkaus.html Kyllä sitä toivottomuutta nyky-Suomessakin riittää, haloo.

Vierailija
15/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se johtui siitä etten koskaan saanut isältäni oikeanlaista kehua tai kannustusta joten hain tarvitsemani ihailun sitten muualta.

Vierailija
16/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne pojathan ihan selvästi tykkää tytöstäsi kun on oikein kotiinsakin tuonut ja voit olla varma että eivät ole vain nukkuneet vierekkäin, maailma tarvii yhtä kevytkenkäisiä naikkosia ehdottomasti että paineet saa johonkin purkaa.

Vierailija
17/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se johtui siitä etten koskaan saanut isältäni oikeanlaista kehua tai kannustusta joten hain tarvitsemani ihailun sitten muualta.

Vierailija
18/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on aikuinen.

Mullakin miehet vaihtui tiuhaan tahtiin ja nyt olen ollut mieheni kanssa 16 vuotta yhdessä.

Nuoret nyt vain etsivät sitä oikeaa.

Vierailija
19/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten anna olla.

Tytär on jo aikuinen nainen ja elää elämäänsä niin kuin itse tahtoo.

Ja jos se nyt on jo puoli vuotta seurustellut niin saattaahan olla että tuo miesten vaihto-vaihde on jo takana päin ja tyttäresikin jo rauhoittunut.

Vierailija
20/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta järkevää syytä tyttäresi käytökseen en näe. olin itsekkin miesten perään 30v asti. Huomiota piti saada koska oma isä ei kehunut eikä kannustanut. Aina vaan moitti jos sitäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi