Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****HUHTIKUISET 2012****

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes armoton väsy ole onneksi iskenyt raskausoireeksi ja pahaa olo en myöskään kaipaa. Toki sillä saisi kilojen nousun kuriin, mutta ehkei sen arvoista. :)

Peppiina kyseli joko ja koska kerrotaan raskaudesta.

Itse meinasin neuvolaan kertoa samlla kun käytän 2 v. neuvolassa, silloin 7+0. Nyt asiasta tietää jo 3 kaveria ja tietty mies. Nämä kaverit tiesi myös yrityksestä, vielä kaksi on sellainen jolle varmaan tulee kerrottua piahkoin. Muut saa odotella sinne 1 ultran taakse, ts. sukulaiset ym. saa sitten uutiset tietoonsa joskus lokakuun alkupuolella. Jos nyt maltan pitää suuni kiinni. :)

rakel 4+3

Vierailija
22/95 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä istun koneella ja alavatsassa tuntuu melkein koko ajan pientä painetta.. kait on ihan normaalia?? Olen keskivartalo alueelta muutenkin normaalista poiketen turvoksissa ja tuntuu, että sitä on vaikea vaatteilla peittää. Näyttää tosin kesän jälkeiseltä "makkara/siideri" turvotukselta, eli ei näytä siltä että olisin raskaana. Tällaista en muista edellisistä raskauksista, mutta olinhan toki 10 vuotta nuorempi kun viimeksi olin raskaana.

Mieli tekisi kertoa laspille, kun ovat kovasti toivoneet pienempää sisarusta, mutta vielä ei ehkä ole sen aika. Neuvolaan soittelen ensi viikolla ja varailen aikaa. Luin jostakin, että neuvolakäynneillä ei välttämättä kunnella sydänäänia joka kerta, joten pitääkö tieto paikkaansa?

Nyt työt jatkuu..

Peppiliina + murunen 4 +5 (työnimi pohdinnassa, mutta murunen kuulosti kivalle)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

la 14.4.2012

Muumimamma 35v

rv: 4+6

kolmas lapsi

Ras

Vierailija
24/95 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasaseen tahtiin tulee uusia, kiva. Tervetuloa Muumimamma/Maarit 75! Ilmeisesti vanha nimim. tuo kumpi?

Lähdemme mökille, nettipimentoon, palailen taas ma/ti.

rakel ja hippunen 4+3

Vierailija
25/95 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää viikonloppua. Kiva että muitakin on alkanut löytyä. Itsellä oireet sen kun voimistuu ja uutena juttuna on ihan hirvittävä väsymys. Oireita on nyt jo paljon enemmän kuin keskenmenojen kanssa, ja pieni toivonkipinä alkaa nostaa päätään... En silti vielä hurraile paljoa. Nännit on kuin vanhan mankan nappulat ja niin kipeät, ettei meinaa edes rintsikoita saada laitettua. Mulla on myös tuo paineen tunne alavatsalla, ja pienikin yskähdys, liikkeen muutos aiheuttaa pientä kipua... Siis sitä "ligamentti" kipua.

Neuvolaan ajattelin soitella maanantaina ja selvitellä, että miten jatkossa menetellään. Kävin apteekista ostamassa multivita raskaus vitamiineja ja se on helpottanut kuvotuksen tunnetta.. Hassua sinänsä että mulla on iltapäivä/ilta pahoinvointi. Ei niinkään aamu sellaista. Näistä seuraavista viikoista taitaa tulla pisimmät viikot pitkään aikaan...

-Careless ja toivo 5+4

Vierailija
26/95 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet Heisku, Maarit75, Tintu ja muut :)

Viikonloppu on mennyt levähtäessä.. väsymys on astunut kunnolla kehiin, mutta nyt on hyvää syy ottaa päivänokosia :)

Pahoinvointia tai enemmänkin äklötystä on tänään ollut enemmän, voisiko johtua kahvista. Kahvia yritän juoda max 3 kuppia, mutta enemmänkin maistuisi. Toivottavasti sen käyttö vähenee pikku hiljaa.

Mitä monivitamiini/foolihappo valmistetta olette käyttäneet? Meillä oli multitabs monivitamiinia, jota olen käyttänyt, mutta tänään huomasin, että siinä onkin A-vitamiinia. Onkohan silti turvallista ottaa?

Maarit75: meillä on LA samana päivänä, mutta meillä taitaa mennä yli lasketunajan (kakki mennyt).

Careless85: Hienoa, että oireet alkaa voimistumaan! Minulla on myös nännit TOSI arat, niihin ei kärsi koskea ollenkaan. Ihmeellistä miten noin pieno alku voi aiheuttaa kaikkia näitä oireita.

Nyt päikkäreille :) Hyvää sunnuntaita!

Peppiliina + murunen 5+0

Vierailija
27/95 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on mennyt vkloppu aika pitkälle vain nukkuessa :) Tiedä sitten onko raskausoire vai vaan väsymystä. Vähän haikeutta mielessä kun kesäloman viimeistä päivää vietellään ja huomenna alkaa taas arkinen aherrus.

Minä olen käyttänyt noita multitabsin raskausvitamiinejä, ja jostain olen lukenut että ne tavalliset kannattaisi vaihtaa tuohon raskausmalliin. Juurikin sen A-vitamiinin takia.

Foolihappoa en ole syönyt ollenkaan vaikka sitä kylläkin suositellaan.. Ehkä pitäisi käydä hakemassa apteekissa.

Sitten taas ultra-asiaa. Eli meillä tosiaan pääsee neuvolan kautta alkuraskauden ultraan, kun on noita keskenmenoja takana. Nyt kuitenkin juttelin yhden kaverin kanssa joka on myös käynyt kyseisen neuvolan kautta ultrassa. Ja hän sanoi että hänellä ultrattiin mahan päältä?

Vähän epäilyttää että onko siinä järkeä niin aikaisilla viikoilla? Eikös olisi järkevämpää ultrata ihan alakautta.. Onko muilla kokemuksia tästä? Siis että näkyykö noilla viikoilla vielä mitään mahan päältä ultrattaessa.

Ja tervetuloa vain kaikille uusille, toivottavasti saadaan keskustelua aikaiseksi tuolla suljetulla puolellakin :)

Tintu 4+5

Vierailija
28/95 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Ilmoittaudun myös huhtikuisiin odottajiin. Olemme mieheni kanssa 27 v. ja kolmas lapsi meille tulossa. Laskettuaika näillä näkymin olisi 8.4.2012 ja synnytyssairaala TAYS.

Raskausoireita on jonkin verran, etenkin inhottavaa kuvotusta ja pahoinvointia joka ajoittuu iltapäivää ja iltaan niin kuin jollain muullakin taisi olla. Hengästyn myös paljon helpommin kuin tavallisesti ja vatsaa turvottaa. Tuntuu myös että "muu maha" olis noussut ylös kun vauvamaha nousee alhaalta.

t. Lulu ja pikkuinen rv 6

Vierailija
29/95 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noniin plussattu on 5 päivää sitten, ja tänä aamuna varmistin vielä clearblue viikkonäytöllisellä testillä johon ilmeni teksti 1-2viikkoa.

kiertoni ollut niin sekaisin huhtikuisen kohdunulkoisen raskauden takia että on ihan mahdoton miettiä mitkä viikot menossa ja milloin olisi laskettu aika.

huomenna soittelemassa neuvolaan ja kysyn tuosta varhaisultraan pääsystä viikkojen selvittämiseksi ja että vauva kasvamassa oikeassa paikassa..

Mulla on yksi lapsi entuudestaan mutta on jo 7 vuotias..

hmm.. itse olen 25 ja mieheni on 27 vuotta.

sairaalaksi tulee tuo lohjan sairaala

30/95 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan ilmoittautuisin, saa nähdä kuinka käy. Olen 36 v ja minulla on kaksi lasta entuudestaan.

MKS olisi tuleva synnytyspaikka.

Tuntuu epätodelliselta vielä koko raskaus. Olen tehnyt muutaman testin ja melko haalea on väri tuossa tikussa ollut. Raskausviikot olisi ilmeisesti 6+0. En ole vielä kenellekään kertonut asiasta, paitsi nyt täällä :)

Vierailija
31/95 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään sain hcg arvot ja olivat 138.8.. pelko uudesta kohdun ulkoisesta raskaudesta tuli taas pinnalle. huomiselle sain Neuvolalääkärille ajan iltapäivästä.. alavatsan "nippailut" lieviksi menkkakivuiksi kuvailisin näitä, en tiiä onko normaalia vai epänormaalia mutta huolestunut olen =(

Vierailija
32/95 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun minäkin mukan ja siirryn tänne pikkuhiljaa tuolta maaliskuisista. Olen sinne nimittäin kirjoitellut jo pidemmän aikaa, koska luulin menkkojen mukaan olevani nyt viikolla 8 (LA 23.3), mutta viime torstaina kävin varhaisultrassa ja koon mukaan olikin paljon pienempi. Eli vastasi silloin viikkoja 5+5. Se tarkottaisi sitten sitä, että LA siirtyy huhtikuun alkuun. Tarkkaa aikaa on vaikea laskea, kun kerran kierron mukaan meni jo noin pieleen. Voi olla, että tuokin oli vielä mittausvirhe, koska sykekin jo näkyi, mutta näillä tiedoilla on nyt mentävä.

Hain myös mukaan ryhmään, voin sitten siellä kertoa lisää itsestäni. Ensimmäinen on kuitenkin tulossa ja NKL todennäköisesti tulee olemaa synnäri.

JonnaDonna 6+2 (ehkä)

Vierailija
33/95 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jera, voimia sinne, toivotaan että kaikki on kuitenkin niinkuin pitääkin. Se odottaminenhan on juuri kauheinta kun ei tiedä missä mennään. Kerroit myös että kiertosi on aika sekaisin, joten sinuna en vielä turhia huolehtisi. Voihan olla että sinulla hormonimäärä nousee hieman hitaammin. Toivottavasti saat pian selvyyden tilanteeseen :)

Oma: Täällä taas oireet iski oikein voimalla kehiin. Aamulla kun oli aika lähteä töihin niin iski oikein kunnollinen oksennuskohtaus ja myöhästyinkin lähemmäs puolituntia aamuvuorosta :D Koko päivän on ollut sellainen kuvotusolo, eikä kyllä ole ruoka maistunut (mikä varmaan voimistaa huonoa oloa). Nyt illalla selkää jomottaa oikein kunnolla, ja pieni huoli on kyllä että toivottavasti on vain lihassärkyä eikä mitään pahempaa.. :/

Miten muiden raskausoireet? Onko ilmennyt mitään uutta? :)

Tintu 4+6

Vierailija
34/95 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kuvotuksen tunne jatkuu edelleen ja on yleensä iltapainotteinen. Ensimmäisen kanssa oli myös sama juttu, mutta en ole varma oliko yhtä voimakasta. Väsymystä tuppaa olemaan ajoittan, menneellä viikollakin eräänä päivänä töiden jälkeen ilta meni ihan pötkötellessä kun meinasin nukahtaa pystyyn.

Torstaita ja ensimmäistä neuvolaa odottelen innolla, toivottavasti kuunneltaisiin syke ja löytyisi myös! Saas nähä pääsenkö varhaisultraan, koska itselläni kierto on ollut aika epäsäännöllinen...Ja samallahan saisi vahvistuksen onko se laskettu aika todella se 3.4.

Jaksamista kaikille näin raskauden alkuvaiheessa!

Heisku

6+6

Vierailija
35/95 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavasti viikonlopun aikana uusia tullut, tervetuloa!

Peppiina: minä syön raskausvitamiineja, siinä ei A-vitamiinia jota ei suositella. Vaihda, ellet jo vaihtanut. Foolihappoa sisältää ja sehän onkin se mitä juuri ihan alussa suositellaan, niin keskushermoston poikkeavuus riskit pienenee. On siitä todettu olevan hyötyä myöhemminkin raskaudessa, keskenmenot,raskausmyrkytys jne. Multivita raskaus ja imetys tabletit mulla menossa, mutta aina saatan vaihdella merkkiä.

Tinttu: Eihän aikaisilla viikoilla yleensä mitään tarkkaa näy mahan päältä, mutta neuvolassa varmaan tekivät siksi että näkevät juuri ja juuri sen mitä tarvitsee, eli että olet raskaana?

Heisku: Ihanata pääset jo neuvolaan. Täällä meillä ei kyllä vielä 7+ viikolla kuunnella sykkeitä, ei niitä taida kuulla niillä laitteilla mitä meilläpäin on. Ultratessa alkaa kuulumaan juuri tuossa vaiheessa. Mulla ei neuvolassa kuulun 9+ viikollakaan ja yleensä ei silloin edes vielä kuunnella.

Careless: mulla on ihan samaa eli äkkinäisistä liikkeistä oikein repäisevä kipu saattaa tulla hetkeksi. Samoin kun aamulla heräillessäni jollain lailla venytys-jäykistelen luonnostani ja siitä tulee noita juilaisuja myös. Tuttua, ligamentit ne siellä venyy ja kohtu kasvaa.

rakel ja hippunen 4+6

Vierailija
36/95 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jera josko vain raskaus olisi sinulla vain niin aluillaan, toivon niin.

Jotain viitearvoja tässä:

1 viikko 3 viikkoa 0-5

2 viikkoa 4 viikkoa 3-426

3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340

4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500

Eka on raskausviikot ja toka viikot edellisistä kuukautisista. Jos raskaustestisikin osoitti tänään raskaana 1-2 vk, niin hcg lukemat voisi olla välillä 0-426, tai tuo 3 viikkokin on vielä 18-7340.

"Salapoliisi" työtä tehneenä veikkaisin sun la jonnekin 20.4 tienoille.

Vierailija
37/95 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos sulle rakel, oma huolenaihe tuntuu välillä niin tyhmältä ja hävettää välillä avautua mutta kiitos että olet huomannut huoleni ja sait laskettua minulle tuon lasketun ajankin, ainakin suunnilleen..

38/95 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön foolihappoja, koska tuo oma erityisruokavalio ei sisällä kokojyväviljaa juurikaan.

Kerroin eilen myös miehelle tämän uutisen... Meni kovin hiljaiseksi, koska tämä ylläri ei nyt kuulunut suunnitelmiin. Muutenkin hänellä oli ollut melko rankka päivä. Onhan tässä aikaa sulatella itse kenenkin vielä asiaa.

Itsekään ei oikein usko tätä todeksi.

Minun LA on varmaankin 13.4.

Vierailija
39/95 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

varovasti ilmoittaudun mukaan, vaikka en tätä ihan todesta vielä otakaan...

Kiertopäivät olisivat nyt 30/25 ja haalean viivan sain eilen. Ajattelin odottaa seuraavaa testausta perjantaihin, jolloin menkat viikon myöhässä. Katsotaan tummuisiko viiva yhtään.

-Laskettu aika olisi vau.fi:n laskurin mukaan 20.4.

-oma ikä 36 (muutaman viikon päästä tulee vuosi lisää)

- kolmas lapsi tulossa

- sairaala todennäköisesti Jorvi eli JS

Ilmoittaudun myös suljetulle listalle. Miten käytännössä toimii? Kirjoitteletteko molemmille palstoille?

terkuin, Asteri (4+1) Tosin tuo samainen vau.fi laskuri väittää 4+4?? Miten ne oikein laskettiinkaan? :-)

Vierailija
40/95 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Muitakin varmasti löytyy?

Itse plussasin eilen ja siis aivan aivan alussa ja viivakin vielä haalea, mutta plussattu on kuitenkin. :) Pikkuhiljaa tässä alkaa olla tohkeissaan ja todellisuuden tajuissaan.:)

Laitetaanko pinoa pystyyn? Huhtikuisia, huhtihippuja, huhtihelmiä, huhtihurmureita...mikä se nimeltään sitten olisikaan.

Ilmoittakaa halutessanne nämä:

-laskettuaika

-oma ikä

-monesko lapsi tulossa

-tuleva synnytyssairaala

HUHTIKUISTEN LA:t

01.04 Laikku, 32 v. ensimmäinen, OYS

03.4 Heisku, 29 v. toinen, NKL

05.4 Anu, 25 v. ensimmäinen, MKS

07.4? JonnaDonna, ensimmäinen, NKL

08.4 Iines-75,35 v.? kolmas, OYS

08.4 Lulu, 27 v. kolmas, TAYS

08.4 Pähkinäinen, 29 v. ensimmäinen, TAYS

09.4 AnskuS, 24 v. ensimmäinen, PHKS

09.4 Moonukka, 24 v. neljäs, K-HKS

09.4 Napo, 21 v. toinen, KOS

09.4 Veruska, 35 v. kolmas, TAYS

10.4 Careless85, 26 v. kolmas, VAS/TAYS

12.4 Lolaa, 20v. ensimmäinen,

12.4 NoaNeelia, 24 v. ensimmäinen, VAS

13.4 Blitza, 24 v. toinen, K-SKS

13.4 Kapri, 28 v. ensimmäinen, TAYS

14.4 Muumimamma, 35 v. kolmas, RAS

15.4 Ruth, 38 v. ensimmäinen, KOS

15.4 Tonttis77, 33 v.? ensimmäinen,

16.4 Peppiliina, 34 v. kolmas, K-SKS

17.4 Rakel,38 v. neljäs, KOS

17.4 Tintu, 22 v. ensimmäinen,K-PKS

18.4 Minsku, ensimmäinen, MKS

18.4 Mymmeliii, 25 v. NKL

18.4 TosiMAMA, 22 v. kolmas. MKS

? Jera, 25 v. toinen, LS

20.4 *ansu*, 26 v. toinen, OYS

20.4 Asteri1, 36 v. kolmas, JS

20.4 Iitu85, 26 v. ensimmäinen, SatKS

20.4 Tytyli, 19 v. ensimmäinen

21.4 Emmyli, 25 v. ensimmäinen, NKL

21.4 Silakka 25 v. ensimmäinen, TYKS

23.4.Viippa 35 v. toinen, NKL

24.4 Tanjuska, 24 v. kolmas

26.4 Aamupalajuusto, 19 v. ensimmäinen

26.4 Amour, 34 v. ensimmäinen

26.4 RP, 32 v.toinen, PKSSK

26.4 Sydänkäpynen, 32 v. ensimmäinen,NKL

26.4 UmmNoora, 28 v. neljäs, VKS

27.4 Emilia84, neljäs,SatKS

27.4 Dahlia, 26v. ensimmäinen

27.4 Miisa05, 35 v. viides, NKL

? Amand a, 23 v. ensimmäinen

28.4 Zippuri, 25 v. ensimmäinen

29.4 Kevätvauva12, 21 v. ensimmäinen,KAKS

30.4 Leena0506, 26 v. kolmas, VKS

30.4 Mymoosa, kolmas, MKS

Tässä vielä synnytyssairaaloiden lyhenteet:

SYNNYTYSSAIRAALAT:

JS = Jorvin sairaala

SAS = Salon aluesairaala

KOS = Kätilöopisto

NKL = Naistenklinikka

PS = Porvoon sairaala

LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala

HYS = Hyvinkään aluesairaala

IAS = Iisalmen aluesairaala

K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala

K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala

KAKS= Kainuun keskussairaala

K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala

KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala

KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala

LAS = Loimaan aluesairaala

LKS = Lapin Keskussairaala

LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala