Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10kk lussutti tissiä tunnin välein viime yönä - miten pitäisi toimia?!

Vierailija
07.08.2011 |

Kirkuu suoraa huutoa kun herää yksin sängyssään (jonne nukutan illalla) eikä isä auta, jatkaa karjumista ja minunkin sylissä niin kauan että saa tissin. Lopulta viime yönä väsyin ja otin viereen, jossa lutsutti tissiä ½-1h välein. Kova eroahdistus päällä. Menisi vielä tuo vieressä nukuttelu jne mutta kun on vaan rinnan perään! Olen tosi väsyksissä ja tuntuu hullulta olla huvituttina vauvalle, jolle tavallinen tutti ei kelpaa eikä nokkamukikaan lohduta. Mitä pitäisi tehdä? Onko väärin unikouluttaa nyt? Jättää yösyöttöjä? Tekis mieli laittaa tulpat korviin, mennä muualle nukkumaan ja jättää lapsi isän rauhoiteltavaksi..vaan tiedän, että katastrofihuudot tulisi vauvalle.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain jaksanut enää sitä jatkuvaa tississä roikkumista (meillä tissi oli tutti, eli vaikka ei nälkäkään ollut, piti olla tississä kiinni - ja sitten välillä ihan syödäkin).

Teimme näin: Minä menin lapsen kanssa toiseen huoneeseen (siis pois meidän makuuhuoneestamme, jossa lapsi oli siihen asti nukkunut). Laitoin patjan pinnasängyn viereen. Kun lapsi sitten heräsi ja alkoi vaatia tissiä, laitoin käden selän päälle, aloin silitellä hiljakseen ja sanoin aina välillä "shh, nyt nukutaan". Ensimmäisenä yönä lapsi huusi 45 minuuttia, kunnes nukahti. Koko ajan siis jatkoin silittelyä, en jättänyt lasta yksin, välillä kuiskasin sitten tuota "shh-lausetta". Ensimmäisen yön aikana heräsi sitten toisenkin kerran, mutta nukahti 15 minuutin kitinän jälkeen (jälleen silittely + shh-lause).

Toisena yönä valmistauduin samaan urakkaan, mutta lapsukainen heräsi kerran, huusi 20 minuuttia (taas silitykset yms.) ja nukkui koko yön läpi. Siihen loppuivat meidän yösyöttömme. Olin ihan ihmeissäni, miten helposti kaikki loppujen lopuksi meni - olin varautunut, että hommassa menee ainakin viikko ja että huuto saattaa kestää pitkäänkin...

Meilläkin lapsi oli päivisin tosi huono syömään, mutta sen jälkeen, kun yötarjoilu loppui, parani ruokahalukin. Nyt lapsi on 6-vuotias ja todella hyvä nukahtaja ja nukkuja. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan