MInkä ikäisenä teillä lapset siirtyneet yksiin päiväuniin?
Kommentit (9)
Päätti itse, ettei enää nuku iltapäivästä. Saattoi tosin pari viikkoa mennä niin, että nukahti yöunille vähän aikaisemmin, ennenkuin päiväunet vakiintuivat puolille päivin.
Siirryttiin sitten, kun vauva itse osoitti unen tarpeen vähentyneen. Tämän takia ei siis vaadittu mitään totutteluaikaa, koska ei siihen mitenkään erityisesti opetettu. Lapsen oman kehityksen mukaan pitää mennä.
ei ollut mitään erityistä totuttelua tms. Alkuun saattoi ottaa toisest miniunet varsinaisten päikkäreiden lisäksi.
alkoi itse nukkua yhdet päikkärit. Tuntui itsestä aikaiselta vaan eipä voinut väkisinkään nukuttaa.
ei vain suostunut nukkumaan kuin yhdet päikkärti.
Esikoinen oli muistaakseni 2v. kun itse jätti toiset päikkärit väliin.
siirtymässä yksiin päiväuniin. Neiti 8,5kk.
Aika harvaan rupeaa olemaan päiviä että vielä nukuttaisiin kahdet unet. Veikkaan että parinviikon päästä rytmi on kokonaan muuttunut yksiin.
meni 10-kuisena kertalaakista. Toisella oli siirtymäkautta 1-vuotispäivän tienoilta varmaan ainakin 2-3 kk, jolloin ei oikein yksillä pärjännyt (ei jaksanut hereillä lounaaseen asti), mutta ei nukahtanut millään enää toisille päiväunille (mutta ei toisaalta jaksanut iltaankaan asti nukuttuaan vain aamupäivällä)...
tuntui vähän myöhäiseltä ja oli vaikea nukuttaa tokille unille. Vaati ehkä viikon totuttelun. Poika nukkuu vieläkin n. 1,5 h päikkärit, nyt 2v 10kk.
Varmaan vähän ennen. Ei vaatinut kovin pitkää totuttelua muuten, mutta aamupäivisin piti vähän väkisellä pitää hereillä eli keksiä paljon tekemistä. Käytiin usein puistossa aamupäivisin ja kotimatkalla juteltiin paljon ja tarvittaessa nostettiin lapset kävelemään välillä. Ehkä kuukausi meni niin, tai kaksi.