Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksais tota meidän eskariuhmista enää...

Vierailija
07.08.2011 |

Jutut alkaa mennä ihan tolkuttomiksi. Tänäänkään ei mitään kummallista muuten, mutta sit kun suivaantui jostain, ryntäsi pihalle "rauhoittumaan" ja isänsä hakiessa syömään ja ihmetellessä mitä pojalla on suussa, tunnusti pureskelevansa tupakantumppia. :( Tässä nyt sydän syrjällään odottelen oireita, tuossahan tuo istuu ja katsoo lastenohjelmaa.

Kyllä mä ymmärrän, että ois niin kiva saada päättää omista asioistaan jo kuusivuotiaana. Mut kun se nyt vaan ei ole mahdollista, niin sitten kostaa tollasilla ihme vauvatempuilla... :/

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanikäinen tyttö, jolla ei pienempänä ollut uhmaa juuri lainkaan mutta ottaa nyt sit vissiin vahingon takaisin... ;)

Mitään ihan päätöntä ei tee, mutta joka jumalan asiasta pitää nitistä, natista, valittaa ja vitkutella ja kiukutella.

Vierailija
2/11 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän mikä meidän poikaa vaivaa tänäkesänä!! Kun suuttuu nanosekunnissa, ja saa kiukkukohtauksen kuin salamaniskusta kerran päivässä, ennen oli paljon tasaisempi. Ja mikään ei ole muuttunut meidän perheessä, rytmissä jne...

Olen ihmetellyt, että ihan kuin jokin isompi uhmaikäinen... Kerrotko lisää? Meidän poika suuttuu nyt helposti, ja tömisyttää silloin jalkojaan ja huutaa meidän olevan tyhmiä, ja toisaalta myös suuttuu itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tyytyväisestä ja ihanasta pojasta yhtäkkiä tulee tollanen... :O No, kai se ohi menee ennen murrosikää... :D

ap

Vierailija
4/11 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eskariuhma on kuulemma "pieni murrosikä", yksi irtiottojen sarjassa:

-kävelemään opettelu ja elinpiirin laajeneminen

-uhmaikä

-eskariuhma

-murrosikä

Näin mun äidin eskariopeystävä sanoi...

Ihan samanlaisia oireita kuin uhmaiässä ja murrosiässä...

Vierailija
5/11 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittää :) Joo moni asia nyt kyllä loksahti paikalleen. Ei tarvii ihmetellä sitten tätä kiukkukautta.

Vierailija
6/11 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukea näitä viestejä! Meillä eskarin aloittava on ollut niin mahdoton koko kesän, että olen vakavasti miettinyt, mitä olemme tehneet väärin tämän kasvatuksessa.

Vierailija
7/11 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääällä ollut viimeiset puoli vuotta kans mahdotonta rajojen hakemista. %,5 vuotiaasta saakka siis, nyt 6 v.

Onneksi tiesin etukäteen mitä tuleman pitää kun vuosi sitten seurasin naapurissa samaa kasvukautta.

Mutta niiiiiiiiiiiiiin hermojaraastavaaaaaa ! Meillä virlä samassa huushollissa uhmaikäinen 3 vee...

Häpeän myöntää, mutta odotan arjen, eskarin ja päiväkodin alkamista ! 2 kkoltu tiiviisti yhdessä. Jospa sitä jaksasi purkaukset paremmin iltaisin kun on saanut olla aikuisten seurassa päivät, il¨man jatkuvaa kädenvääntöä.

Vierailija
8/11 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että häneltä katkaistaan kaula miekalla ja että molemmat vanhemmat ammutaan kuoliaiksi (kiva kun isommat opettaa teloitustapoja pojalle, itse se ei tuollaisista mitään ymmärrä...)ja sit kaks minuuttia myöhemmin möyritään syliin pusuttelemaan.

Huokaus. Väsyttävää, mutta ihan kai normaalia... Jos joskus vielä yksi päivä sujuu ilman räjähdyksiä, mä olen tosi iloinen... :)

Vierailija
9/11 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika ei uskalla kovin pahasti huudella, kun suutun kuin pippuri, jos poika uhkailee tai puhuu väkivaltaisia juttuja. Ne on meidän perheessä ehdottoman kiellettyjä juttuja, joista seuraa jäähy ja tai karkkipäivän menetys, riippuu vähän pojan käytöksestä. Varotamme poikaa ensin, ja jos pahat puheet tmv jatkuu, on jäähyn ja/tai seurauksen paikka.

Tuntuu niin hassulta vääntää pojan kanssa ihan arkipäivän jutuista, esim. iltapesuista, hampaiden pesuista, syömisistä ja kotiin tuloajoista, kun vuosia ollut samat säännöt ja rytmi. Mutt se kai kuuluu ihan tähän kiukkukauteen.

Vierailija
10/11 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika ei uskalla kovin pahasti huudella, kun suutun kuin pippuri, jos poika uhkailee tai puhuu väkivaltaisia juttuja. Ne on meidän perheessä ehdottoman kiellettyjä juttuja, joista seuraa jäähy ja tai karkkipäivän menetys, riippuu vähän pojan käytöksestä. Varotamme poikaa ensin, ja jos pahat puheet tmv jatkuu, on jäähyn ja/tai seurauksen paikka.

Sen sijaan kaikki haukkumiset ja muut rumat puheet katkaistaan heti (pää kiinni, tyhmä, kakkapuheet yms).

Ap

Vierailija
11/11 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös eskariuhmis. Kolmas jo meidän lapsista jolla tämä kyseinen kasvukausi on, joten alan uskoa että kuuluu asiaan :) Kamala kakara ja sitten kuitenkin niin söpis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi