Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten minun pitäisi ilmoittaa hoitoajat päiväkotiin? On liukuva työaika

Vierailija
07.08.2011 |

ja välillä ylitöitä yms.

Lasten isä asuu viikot toisessa kaupungissa. Yleensä esim pitkiin päiviin yritetään järjestää joku muu hakija (naapuri, ystävä, kummi, isovanhemmat9, mutta aina ei onnistu.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä itse tiedät milloim haluut töissä olla ja ilmoitat sen ajan.

Vierailija
2/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meillä 7-17. Jos on kokousta ja tietää menevän yli niin päiväkoti joustaa klo 18.00 asti, kunhan ilmoittaa edellisenä päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haet sen puitteissa. Itsekin viime vuonna ilmoitin hoitoajaksi 7.30-16.30 vaikka olin pääasiassa hakemassa lasta jo 14.40. Joskus kun hoitoa tarvitsi sinne puoli viiteen asti.

Vierailija
4/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on liukuva työaika saat itse päättää työaikasi Kai sä itse tiedät milloim haluut töissä olla ja ilmoitat sen ajan.

Vierailija
5/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hain lapsen silloin, kun minulle sopi. HOitajat eivät pitäneet siitä, että saatoi tulla noutamaan jo 12.00 mitään etukäteen ilmoittamatta, mutta samalla sitä näki asioita, joita ei vanhemmille ole tarkoitettu.

Vierailija
6/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meillä 7-17. Jos on kokousta ja tietää menevän yli niin päiväkoti joustaa klo 18.00 asti, kunhan ilmoittaa edellisenä päivänä.

Viikkoa ennen pitää ilmoittaa meillä! Ajattelepa sitä työntekijää päiväkodissa, ei tiedä vasta kuin edellisenä päivänä pääsekö 17 vai 18, pitääkö järjestää oman lapsen haku päiväkodista vai pääseekö itse hakemaan.

Vierailija
7/20 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ilmoittanut hoitoajoiksi klo 7-17. Välillä menee poikkeuksellisesti jo 6:30 jos on kokous jossain kauempana ja välillä haku venyy klo 18 saakka, mutta nämä voin sitten ilmoittaa etukäteen.

Usein pääsen hakemaan jo ennen klo 17, eikä ainakaan meillä ole tykätty siitä pahaa. Monesti kyllä aamulla viedessäni jo ilmoitan sellaisen "noin" ajan ihan jo lapsellekin tiedoksi, esim. haen välipalan jälkeen.

Vierailija
8/20 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepa sitä työntekijää päiväkodissa, ei tiedä vasta kuin edellisenä päivänä pääsekö 17 vai 18, pitääkö järjestää oman lapsen haku päiväkodista vai pääseekö itse hakemaan.

Luulen, että tällä työntekijällä työvuoro on merkitty kuudelta päättyväksi. Jos ei ketään jää hoitoon, niin voi tehdä paperitöitä (kuulemma niitä on nykyään TOOOSI paljon) tai sitten pitää sisään tehtyjä tunteja pois. Ilmoittaminen on tärkeää siksi, että jos hoitopäivä kestää yli viiden, niin ainakin meillä annetaan pieni ylimääräinen välipala ja se tilataan edellisenä päivänä.

Vastauksena kysymykseen sanoisin, että ilmoita hoitopäivät mieluummin vähän liian pitkiksi kuin liian lyhyiksi. Jos sitä sitten on tiedossa poikkeuksellisen pitkä tai lyhyt päivä, niin siitä on hyvä kertoa etukäteen.

Päiväkotia kiinnostaa:

- kuinka monta ateriaa pitää tilata (aamupala, lounas, välipala), nämä tilataan edellisenä päivänä puoliltapäivin

- onko lapsi "päivystysaikaan" hoidossa (ennen seitsemää / puoli viiden jälkeen)

Yleisestiottaen päiväkotia kohtaan kannattaa käyttäytyä reilusti, mutta omista oikeuksistaan kiinni pitäen. Silloin päiväkodissakin kohdellaan reilusti.

Vierailija
9/20 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin turha on sitten mussutta jos lapses jää esim retkiltä pois! Ruuat tilataan edellisenä päivänä,työntekijöiden työvuorot (mekin olemme ihmisiä),jne jne...ja kai nyt sentäs ilmoitat edes kuka lapsen hakee! Lapsia ei anneta kuin vanhemmille,ellei erikseen ole ilmoitettu!!!

Vierailija
10/20 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ilman ruokaa? Ap ei ole maininnut viestissään, etteikö ilmoittaisi varahakijoita. Kyse on siitä, että miten ne ajat ilmoitetaan, jos on työ, jossa jokin päivä voi olla lyhyt ja toinen pitkä. Ja vielä kun näitä ei välttämättä voi tietää etukäteen.

niin turha on sitten mussutta jos lapses jää esim retkiltä pois! Ruuat tilataan edellisenä päivänä,työntekijöiden työvuorot (mekin olemme ihmisiä),jne jne...ja kai nyt sentäs ilmoitat edes kuka lapsen hakee! Lapsia ei anneta kuin vanhemmille,ellei erikseen ole ilmoitettu!!!

Vierailija
11/20 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittä että on hoidon alkessa ilmoittanut varahakijat. Toki ilmoittamalla tuo hakija voi olla sitten joku toinenkin.

Vierailija
12/20 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töiden takia. Ilmoitan yleensä viikon alussa, jos vain tiedän, että "Huomenna tullaan vasta kymmeneltä, isänsä hakeekin jo kolmelta" tms. Tuntuvat vaan olevan iloisia, mitä lyhyempi on lapsen päivä.

Varahakijoiksi emme ole ilmoittaneet ketään, mutta olen jättänyt niinä kolmena kertana kun täti tai mummi on hakenut paperilla nimen ja puhelinnumeron.

Vierailija
13/20 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kertonut, että joskus siihen voi tulla tunnin lisä, mutta tuo on ollut ihan ok päiväkodille, koska maksimissaankin hakuaika olisi 15.30, jolloin on vielä paljon lapsia ja hoitajia paikalla. Jos menee vielä pidempään ja tiedän sen etukäteen (esim. koulutuspäivä, matka..) niin totta kai sen tiedotan erikseen heti kun tiedän.

Ja meillä voi vielä samana päivänäkin ilmoittaa viiveestä ja se on ollut toistaiseksi ihan ok, koska meillä ei tosiaan hätyytellä niitä viimeisiä aukiolotunteja ollenkaan.

Vierailija
14/20 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittanut ns. maksimiajat "virallisesti", suullisesti sitten ollaan puhuttu, miten yleensä päästään hakemaan ja tuomaan. Varsinkin iltapäivästä ei yleensä tiedä etukäteen milloin pääsee lähtemään, joten yritän hakea samoihin aikoihin, mutta haen myöhemmin jos en pääsekään lähtemään, kun piti. Ja joskus taas pääsen hakemaan jo aiemmin.

Näitä en sen kummemmin ilmoittele, kun ihan varmaksi tietäisin hakuajan vasta noin vartti ennen päiväkodilla oloani ja hermohan siinä hoitajalla menisi, jos joka päivä soittelisin milloin olen siellä. Saati, jos ryhmän muutkin vanhemmat tekisivät samaa. Aika monella on nykyään vastaava työ, josta ei aina tiedä tarkkaa aikaa milloin pääsee lähtemään.

Vierailija
15/20 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni 7.00 - 17.00. Suullisesti ilmoitettiin sitten hoidon alkaessa, että lapsi on hoidossa 7.30 - 16.30, ellei toisin ilmoiteta. Torstaina ilmoitetaan, jos on seuraavalle viikolle muutoksia. Tämä on meidän pk:ssa käytäntö, että esimerkiksi epäsäännöllistä tai vuorotyötä tekevät ilmoittavat aina torstaina lapulla seuraavan viikon hoitoajat.

Joskus on tilanteita, että esimerkiksi edellisenä päivänä saan kuulla, että joudun menemään päiväkodin lähistölle palaveriin klo 13-14, enkä viitsi enää ajella takaisin työpisteelle, joten ilmoitan sitten aamulla, että tulenkin tänään klo 14.30.

Vierailija
16/20 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. omaan maksimiin.

Meillä on hoitoaika merkattu 8.00 - 16.30, vaikka käytännössä lähes aina haku tapahtuu ennen kuin 16.00. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos on liikenteessä ongelmia tms.

Käytännössä joskus lapsi ei menekään aamiaiselle, mutta nämä yritän muistaa ilmoittaa hoitajille edellisenä päivänä, etteivät turhaan ihmettele, että onkohan lapsemme tulossa aamiaiselle vai ei.

Vierailija
17/20 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi haetaan usein puolta tuntia tai jopa tuntia aiemmin, mutta poikkeuspäiviä on useampi kuukaudessa ja siksi tämä tuntimäärä.

Vierailija
18/20 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hain lapsen silloin, kun minulle sopi. HOitajat eivät pitäneet siitä, että saatoi tulla noutamaan jo 12.00 mitään etukäteen ilmoittamatta, mutta samalla sitä näki asioita, joita ei vanhemmille ole tarkoitettu.

Vähän ohi aiheen, mutta mitä oikein näit?

Vierailija
19/20 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin johtaja kun olin ilmoittanut hoitoajat maksimiin, mutta joinakin päivinä mieheni haki lapset aiemmin pois koska pääsi lähtemään töistä aikaisemmin.

Se ei kuulema käy, koska hoitajien työvuorolistat tehdään kaksi viikkoa etukäteen, eikä haluta että illasta onliikaan hoitajia paikallajos lapsia haetaan etuajassa.

Sitten sain vielä haukut työnantajalta kun olin liukunut joka päivä 5 minuuttia illasta että ennätän päiväkodille joka menee kiinni, huolimatta siitä että tulin joka päivä puoli tuntia liian aikaisin töihin, koska jouduin viemään lapset hoitoon tiettyyn aikaan että saavat vielä aamiaiset.

Olin ihan rikki.

Vierailija
20/20 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika on perhepäivä hoidossa ja isäntä tekee vuorotyötä niin joutuu kans sumpilaan niitä aikoja... joka päivä melkein tulle eri pituinen päivä.