Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G. Oletko rasisti? Syy miksi olet tai et ole.

Vierailija
07.08.2011 |

?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rasisti. Syy->en voi ymmärtää ihmisiä ketkä vihaavat toisiaan ihon värin takia.ap

Vierailija
2/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korottaa itsensä muka muita paremmaksi sen perusteella minkä väriseen perheeseen on sattunut syntymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioin ihmiset yksilöinä. Jos joku suomalainen on esimerkiksi alkoholisti, en pidä automaattisesti kaikkia suomalaisia alkoholisteina.

Vierailija
4/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasistista reagointia, siis omassa päässäni vain. Tietoisesti laitan sen syrjään, koska tiedän sen johtuvan vain omista ennakkoluuloistani ja rajoituksistani, tiedän, että ihonvärillä tai muulla etnisellä taustalla ei ole mitään tekemistä ihmisen arvon kanssa.

Vierailija
5/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousee karvat jo pysyyn kun näen kaupungilla mm romanian romaneita. Työni puolesta olen rikollisten kanssa tekemisissä päivittäin ja niistä suurin osa romanialaisa, venäläisiä, somaleita ym. joten kyllä pistää vihaksi......

Vierailija
6/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun on eri asia kuin kriittisyys tiettyjä maahanmuuttoon liittyviä lieveilmiöitä vastaan.

Mutta näinhän ei saisi enää sanoa tuon Norjan tragedian jälkeen. Tosiasia kuitenkin on, että maahanmuuttoon liittyvät ongelmat Suomessa eikä muuallakaan eivät ole kadonneet minnekään.

Vierailija
7/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole rasisteja, mutta huomaa heidän käytöksestään kuitenkin olevan jollain tasolla. Ihmisten olisi hyvä huomata piirre ja myöntää se. Osa lähtee kotikasvatuksesta myös lapselle.

Itse en haluaisi missään nimessä, että omat lapseni olisivat isoina raisteja.

Vierailija
8/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole rasisteja, mutta huomaa heidän käytöksestään kuitenkin olevan jollain tasolla. Ihmisten olisi hyvä huomata piirre ja myöntää se. Osa lähtee kotikasvatuksesta myös lapselle.

musta tuntu äärettömän hyvältä, kun mun äiti puhu jotain "mustasta miehestä" meidän muksulle ja lapsi kysy että "mikä se on?" Ollaan osattu ilmeisesti puhua neutraalisti eri rotuisista ihmistä ja kyllähän se arjen monikulttuurisuus jossa lapset elävät tekee tehtävänsä ihan yrittämättä.

Vierailija
9/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tummaihoinen. Olin niin ylpeä kaupassa heistä. Yksi lapsistani sanoi: Äiti katso tuon tummaihoisen tädin hametta, kun se kimaltelee ihanasti=)

Vierailija
10/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta tuntu äärettömän hyvältä, kun mun äiti puhu jotain "mustasta miehestä" meidän muksulle ja lapsi kysy että "mikä se on?" Ollaan osattu ilmeisesti puhua neutraalisti eri rotuisista ihmistä ja kyllähän se arjen monikulttuurisuus jossa lapset elävät tekee tehtävänsä ihan yrittämättä.

Asumme maalla eikä täällä ole paljon mustia. No, muutama vuosi sitten tuolloin noin 3-vuotias poikani näki kylällä sellaisen ja kysyi: "Mikä tuo on?"

Vierailija
11/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todella ikävä asia. Rasismini esiintyy mm. seuraavasti:

- toivon että lapseni ystävät olisivat lähinnä vaaleaihoisia

- katson säälien ja osittain halveksien suomalaisia vaaleita äitejä joilla on tummaihoisia lapsia

- tämä sama koskee ns. mixed race pareja, vaikkei lapsia olisikaan (lähinnä vain niinpäin että on vaalea nainen ja musta/vinosilmäinen mies)

- en haluaisi naapuriksi väärännäköisiä perheitä

- toivon totisesti että lapseni (kaksi poikaa ja tyttö) löytävät vaaleaihoiset kumppanit tulevaisuudessa (mielummin lesbo/homo kuin vääränvärinen mies/vaimo)

Toisaalta en mielestäni pidä esim. mustia kategorisesti huonompana kuin valkoisia. En vaan halua erityisemmin tutustua heihin. Minusta on ihan ok ja oikein hyväkin että he ovat maassamme, koska jonkunhan pitää tehdä paskaduunitkin.

Naurettavinta tässä yllä olevassa on se, että itse en ole "tavissuomalaisen" näköinen ja jouduin nuorena kokemaan aika rankkaakin rasismia. Nyt kun tässä maassa on paljon tummaihoisia/vinosilmäisiä mamuja niin näytän yhtäkkiä jo aikalailla kantasuomalaiselta. Kaipa sitten ajattelen että nyt on muiden vuoro kärsiä. Eikö se niin ole että kiusatusta tulee helposti kiusaaja? En ole ylpeä tästä mutta olen hyväksynyt itseni.

Vierailija
12/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi menee naimisiin tummaihoisen kanssa.

Vierailija
13/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: olen asunut viisi vuotta muslimimaassa. Ja yleinen keskustelunaihe kaikilla expateilla on, että kokemus tekee rasistiksi. Niin kauan kuin ei ole kokemusta, ei ole rasisti. Kun tuolla noin asuu, niin jokainen muuttuu rasistiksi, vaikka julkisuudessa toisin päin väitetäänkin.

Vierailija
14/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: olen asunut viisi vuotta muslimimaassa. Ja yleinen keskustelunaihe kaikilla expateilla on, että kokemus tekee rasistiksi. Niin kauan kuin ei ole kokemusta, ei ole rasisti. Kun tuolla noin asuu, niin jokainen muuttuu rasistiksi, vaikka julkisuudessa toisin päin väitetäänkin.

Vierailija
15/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tismalleen, mitä on olla rasismin kohteena. Ja ehkä se juuri lisäsi omaa rasismiani, koska itse en ennen muuttoa ollut vähäisemmässäkään määrin sellainen.

Vierailija
16/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska muslimi ei ole rotu vaan uskonto.

Vierailija
17/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muslimit ovat tietyn rotuisa eli arabeja.

Vierailija
18/59 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka minäkin olen ollut rasismin kohteena, niin ei se minusta rasistia ole tehnyt. Enemmänkin on harmittanut niiden ihmisten elämänkatsomus ja ajattelumaailma että se on niin suppea. En itse kyllä asunut muslimimaassa, joten en voi täysin verrata kokemuksia.

Vierailija
19/59 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein muslimit ovat tietyn rotuisa eli arabeja.

Suurin osa muslimeista ei ole arabeja.

Vierailija
20/59 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä somaleita vihaan, mutta myös muita kansoja, jotka möykkäävät julkisissa kulkuneuvoissa ja kahviloissa, haisevat pahalle, eivät halua opetella kieltä maassa jossa asuvat parhaimmillaan jopa kymmeniä vuosia, eivät hakeudu työelämään (eivätkä myöskään pääse,kun kielitaitoa ei ole), eristäytyvät omiin oloihinsa eivätkä edes halua tutustua valtakulttuuriin...He myös saavat kaikki isot vuokra-asunnot kaupungilta jätti-isoine perheineen ja suomalaiset suurperheet jäävät ilman.

Terrorismi on tuonut vihaa arabeja kohtaan ja aids monia afrikan maita kohtaan. Monet afrikkalaiset miehet ovat hyvin hyökkääviä ja ahdistavia yrittäessään ns. iskeä naista. Eivät usko, jos ei halua lähteä tanssimaan jne.

Nuorena en ollut yhtään rasisti. Olin hyvin joviaali, ajattelin että jokainen on samanarvoinen. Paljon on vettä vantaassa virrannut sen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän