Olitko Lutkamarssilla?
Kertokaas olitteko tänään lauantaina Lutkamarssilla HElsingissä, Turussa tai Tampereella? Miksi osallistuit tai jätit osallistumatta?
Itse osallistuin marssille Helsingissä. Oli ilahduttavaa nähdä niin monia ihmisiä puolustamassa jokaisen itsemääräämisoikeutta ja vastustamaan seksuaalirikoksen uhrien syyllistämistä. Tärkeä asia monelle suomalaiselle, sillä marssit keräsivät tuhansia osanottajia.
Itse jouduin yllättäin aggressiivisen inttämisen kohteeksi marssin tarkoituksesta, joten selvästi Lutkamarsseille on yhä tarvetta Suomessakin.
Kommentit (23)
poliisin antama lausunto, että jos nainen pukeutuu kuin lutka, niin on naisen vika jos raiskataan.
Niin että kyse ei ole siitä, onko hienoa, tyylikästä tai järkevää pukeutua liian vähiin vaatteisiin, vaan että naisia ei saa noin nimitellä, eikä varsinkaan syyttää omasta raiskauksestaan.
koittaa suojella tyttöjä raiskauksilta, syy karnevaaleihin ´Suomessa.
mutta ei ne raiskaajat oikeuksiaan kysele.
Mua oikeesti ärsyttää tää puolialaston kulttuuri jota meille tv ja musiikkivideot opettaa.
Ikävää yrittää kasvattaa nuoriaan tässä ilmapiirissä, en halua että lapseni laahaa keskellä yötä kaupungilla puolialastomana. Mun velvollisuus on varoittaa, siitä että pusikoissa voi vaania vaikka millaisia poplarimiehiä.