Voisitko seurustella miehen kanssa, joka ei osaa edes englantia yhtään?
Kommentit (47)
Minusta on parempi olla hiljaa, kuin mongertaa tankeroa Hävettää aina kuunnella suomalaisten puhumaa englantia. Parempi pitää päänsä kiinni ja nyökytellä. Noloa kuunnella huonoa englantia. Harva osaa kieltä niin hyvin että sitä saisi julkisesti käyttää. Sakkoa pitäisi antaa moisesta.
Minä itse en puhu vaikka osaan hyvällä tasolla. En osaa kiitettävästi, joten pidän pääni kiinni, enkä nolaa muita taidottomuudellani. Vaalin äärimmäistä osaamista asioissa. Jos asiaa ei osata niin parempi olla tekemättä sitä julkisesti. En todellakaan deittailisi miestä, joka osaa englantia kohtuullisiesti tai hyvin ja antaisi kaikkien kuulla hänen "ei kiitettävää" englantia. Se olisi noloa.
Tää oli hauska. Mutta ihan oikeasti, jotkut ajattelevat näin ihan oikeastikin - mikä on aika outoa. Samat tyypit ovat ilahtuneita ja kohteliaan innostuneita, kun joku ulkomaalainen opettelee vähän suomea ja yrittää puhua sitä tankerosuomea. Ja hienoahan se on, että yrittää puhua outoa kieltä ja on kiinnostunut oppimaan - ja puhumalla oppii. Mutta sitten samat tyypit ovat sitä mieltä, että britti ja jenkki-imperialistien kieltä tulee kyllä kaikkien suomalaisten osata vähintään yhtä hyvin kuin äidinkieltään. Tosin samat tyypit eivät halveksi kyllä ranskalaista aksenttia tms.
Tuo sun teksti oli tosi hyvä kiteytys näistä henkilöistä!
ei minun mieheni osaa mitään muuta kieltä kuin suomea eikä se todellakaan haittaa :D mitä hän englannilla? hän osaa paljon muuta todella hyvin -käytännön asioita siis- ja jos ulkomaille lähdetään niin hyvin sielläkin ollaan selvitty! yksi tosi mies vastaa sataa metroseksuaalia
Itse olen suomalainen ja osaan suomea ihan kiitettävästi, joten eiköhän me ymmärrettäisi toisiamme. Sen sijaan en voisi alkaa seurustella miehen kanssa joka ei puhuisi lainkaan suomea, vaikka puhuisikin täydellistä englantia. Osaan enkkua auttavasti (samoin ruotsia, venäjää ja saksaa) mutta en niin hyvin että kovin syvällisiin keskusteluihin kykenisin.
Ei voisi keskustella sukulaisten kanssa, ei voisi matkustella...
Ei voisi keskustella sukulaisten kanssa, ei voisi matkustella...
ei voisi matkustella? Tietenkin voi! Kielitaidottomuus ei tarkoita, etteikö tuolla maailmalla pärjäisi, ja varsinkin, jos matkaseurueesta toinen puhuu englantia, niin mikäs ongelma se sitten on?
Eikä sen englannin varaan kannata liikoja laskea, jos tuntuu että ilman sitä ei pärjää. Maailmassa on aika paljon maita, joissa iso osa väestöstä ei puhu englantia. Minulle on tullut jopa Saksassa tilanteita, että jossain info-tiskillä ei ole puhuttu englantia. No, osaan saksaa myös, joten kyllä siitä selvisin. Mutta toisaalta olen Itä-Euroopassa saanut kysyttyä juna-aikataulut ja ostettua liput ilman yhteistä kieltä virkailijan kanssa. Kyllä se onnistuu!
Mitä tarkoitat, ettet voisi keskustella sukulaisten kanssa? Jos miehesi on suomalainen eikä osaa englantia, niin luultavasti hänen sukulaisensakin ovat suomalaisia - ainakin oma viestisi tuli suomeksi, joten mikä ongelma tuossa on?
Sitten taas jos ei ole yhteistä kieltä miehen sukulaisten kanssa, niin TOSI OUTOA, jos jollekin se on syy lopettaa hyvä ihmissuhde! Sen miehen kanssahan sitä yhdessä ollaan. Kai sitten pitäisi lopettaa seurustelu myös, jos kuulee että miehen äiti/isä on kuuro tms. Kuulostaisi kyllä aika... öö, ennakkoluuloiselta varmaan monen korviin :D
Onhan se tietty kivempi, että niiden sukulaistenkin kanssa VOI jutella, mutta outoa, jos se on prioriteetti nro 1 parisuhteessa.
Ulkomailla esim Turkissa 99,9 %:a ei osaa mitään kieliä, samoin Ranskassa englanti ei taivu kuin todella harvoilta, samoin Saksassa, Espanjassa, Sveitsissä jne. Mikä sulla taas on ongelma? Eihän nuoret osaa Helsingissä edes suomea.
Venäjää.
opiskellut englantia ammattikoulussa 70-80-luvun taitteessa. Epäilen, että lähes kaikki kielitaito on unohtunut. Ei kylläkään tykkää matkustelusta, joten se ei haittaa. Lapset on hyvää reissuseuraa minulle.
Sen sijaan mies on hyvin sosiaalinen, tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja pystyy puhumaan aiheesta kuin aiheesta. Itse olen paljon epäsosiaalisempi, vaikka englantia puhunkin.
Itse en sen sijaan voisi olla miehen kanssa, jos hän ei lukisi kirjoja tai pitäisi sitä tyhjänpäiväisenä. Mun mies lukee paljon, mutta vain suomeksi. Samoin tupakoiva mies olisi ehdoton ei, ei vaikka osaisi kymmentä eri kieltä.