Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko toi olevinaan hyvä juttu toi "lutkamarssi?

Vierailija
06.08.2011 |

Musta aivan pöyristyttävän typerää, että naiset vapaaehtoisesti nimittää itseään lu´tkaksi?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ihan ajattelemisen arvoinen asia tuo lutka-juttu, mutta kyllä mielestäni oli

PALJON TÄRKEÄMPIÄKIN ASIOITA JOIDEN VUOKSI MARSSIA!

Jotenkin noloa et tuo asia sai ihmiset kaduille, mutta esim.sotaveteraanit jotka ovat taistelleet maamme puolesta, makaavat paskavaipoissaan kotonaan ja siellä käy vain pyörähtämässä joku stressaantunut ylityöllistetty hoitaja, eikä kukaan marssi heidän puolestaan vaikka

SEN PUOLESTA PITÄISI OLLA KADUILLA KOKO KANSA!

Mene ja järjestä sellainen marssi. Kukaan ei estä.

Vierailija
42/58 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vaan ja milloin vaan. Vaikka juuri sinä, juuri nyt siellä kotonasi.

Ja typerä tuo vertauksesi, kuvastaa kai sinua. No, toivottavasti kerrot tuon tytöllesi, jos hänet joskus raiskataan ja on sattunut olemaan päissään ja minimekossa.

-36-

ettäkö on todennäköisempää, että joku tunkeutuu kotiini ja raiskaa minut, kuin että minut raiskataan, jos lähden kännissä vieraan miehen mukaan tai kävelen jollain epämääräisellä alueella keskellä yötä? Ei se ihan niin mene. Eli yhtä järkevää on jättää kodin ja auton ovet lukitsematta, kun eihän kellään ole oikeutta varastaa minulta mitään? Ei kannata varoittaa lapsia menemästä vieraiden ihmisten mukaan, kun ei kellään ole oikeutta vahingoittaa lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimusten mukaan raiskauksen todennäköisyyteen vaikutakaan, mutta oletettavasti oma humalatila ja väärässä paikassa väärään aikaan oleminen kyllä. Tai minkä tahansa muun rikoksen uhriksi joutuminen, kyllä sillä omalla juomisella on siihenkin suuri vaikutus. Jos minulla olisi tyttö ja se lähtisi vieraan miehen mukaan kännissä ja tulisi raiskatuksi niin olisin sitä mieltä, että tyttö teki todella tyhmästi. Tai jos niin kävisi itselleni. Ja olen minä itsekin nuorempana kännissä lähtenytkin ties kenen mukaan, en vain ole joutunut hankaluuksiin, mutta pidän kyllä käytöstäni todella typeränä. Kun vaikka olis kiva, että kaikki ihmiset olisi kivoja, niin näin ei tule koskaan olemaan. Jolloin on syytä itse katsoa, ettei turhanpäiten aseta itseään tilanteeseen, missä nämä ihmiset voivat vahingoittaa sinua.

Vierailija
44/58 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vaan ja milloin vaan. Vaikka juuri sinä, juuri nyt siellä kotonasi.

Ja typerä tuo vertauksesi, kuvastaa kai sinua. No, toivottavasti kerrot tuon tytöllesi, jos hänet joskus raiskataan ja on sattunut olemaan päissään ja minimekossa.

-36-

ettäkö on todennäköisempää, että joku tunkeutuu kotiini ja raiskaa minut, kuin että minut raiskataan, jos lähden kännissä vieraan miehen mukaan tai kävelen jollain epämääräisellä alueella keskellä yötä? Ei se ihan niin mene. Eli yhtä järkevää on jättää kodin ja auton ovet lukitsematta, kun eihän kellään ole oikeutta varastaa minulta mitään? Ei kannata varoittaa lapsia menemästä vieraiden ihmisten mukaan, kun ei kellään ole oikeutta vahingoittaa lapsia?

en puhunut mitään todennäköisyydestä. Mutta edelleen, tuon edellisviestissäsi mainitsemasi vertauskuvanko aiot tytöllesi kertoa jos käy kuten mainitsin? (Huomaan puhuvani aika harvinaisen simppelin ihmisen kanssa)

-36-

Vierailija
45/58 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen marssin idea missä pukeutua sai ilman että se oikeuttaa raiskaukseen tai häirintään ja se, että känni on huono asia ja voi johtaa naisella raiskaukseen ja miehellä turpiin saamiseen.

Nyt marssittiin pukeutumisesta ja henkilökohtaisesta itsemääräämisestä.

Marssilla oli varmaan eri syistä ihmisiä, osa raiskauksia vastaan yleensä, osa vaimonsa tai tyttönsä mukana, osa vastusti häirintää jne. Yhtäkaikki, mukana olijoille se oli varmaan yhdistävää ja voimaannuttavaa.

Marssi häiritsi joitakin ja heilläkin kai eri syitä tuntea se typeräksi tai vaatia sotaveteraaneille oikeutta.

Ihmisten määrä osoitti, että naisia on häiritty ja kokevat asian tärkeäksi nostaa mediaan. Minusta ihan kunnioitettava asia.

Nyt puhutaan siitä, että Lutkamarssilaiset pukeutui kuin lutkat, mutta kuka määrittää mikä on lutka? Ja miksi? Ja tekeekö kevyt pukeutuminen naisesta alempiarvoisen ja seksinmyyjän näköisen? Onko tuo nimittely naisten kontrolloimista? Miksi marssijoita sanottiin alempiarvoisen seksinmyyjän näköisiksi?

T: tytön isä

Vierailija
46/58 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä pysty minua loukkaamaan vaikka miten yrittäisit :D Kyllä minusta on ihan osuvaa verrata epämääräisten ihmisten kanssa hengailua valkohaiden kanssa hengailuksi, molemmat ovat yhtä arvaamattomia ja yhtä välinpitämättömiä siitä, mikä heidän oikeutensa on. Luuletko että auttaa, jos sanoo potentiaaliselle raiskaajalle, että tekosi on kuule väärin.

Vierailija
47/58 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimusten mukaan raiskauksen todennäköisyyteen vaikutakaan, mutta oletettavasti oma humalatila ja väärässä paikassa väärään aikaan oleminen kyllä. Tai minkä tahansa muun rikoksen uhriksi joutuminen, kyllä sillä omalla juomisella on siihenkin suuri vaikutus. Jos minulla olisi tyttö ja se lähtisi vieraan miehen mukaan kännissä ja tulisi raiskatuksi niin olisin sitä mieltä, että tyttö teki todella tyhmästi. Tai jos niin kävisi itselleni. Ja olen minä itsekin nuorempana kännissä lähtenytkin ties kenen mukaan, en vain ole joutunut hankaluuksiin, mutta pidän kyllä käytöstäni todella typeränä. Kun vaikka olis kiva, että kaikki ihmiset olisi kivoja, niin näin ei tule koskaan olemaan. Jolloin on syytä itse katsoa, ettei turhanpäiten aseta itseään tilanteeseen, missä nämä ihmiset voivat vahingoittaa sinua.

eikä yhdelläkään raiskaajalla pitäisi olla enää kykenevyyttä seksiin tai oikeutta ihmisoikeuksiin. Mutta sä varmaan puolustaisit niitä poikapoloja, jotka on joutunut kännipäisen tytön vieteltäväksi. Olet aika paska äiti, jos noin todella meinaat sanoa tyttärellesi. Raiskaajapojallesi sitten varmaan nostat hattua! "Mitäs oli niin kännissä, mokoma pimatsu!"

-36-

Vierailija
48/58 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä pysty minua loukkaamaan vaikka miten yrittäisit :D Kyllä minusta on ihan osuvaa verrata epämääräisten ihmisten kanssa hengailua valkohaiden kanssa hengailuksi, molemmat ovat yhtä arvaamattomia ja yhtä välinpitämättömiä siitä, mikä heidän oikeutensa on. Luuletko että auttaa, jos sanoo potentiaaliselle raiskaajalle, että tekosi on kuule väärin.

kun pukeutumisesta, sinä olet vetänyt mukaan kaikki maailman asiat ja elukat ja roikokset A:sta Ö:hön. Saanko olla selvinpäin alasti keskellä katua? Pysy asiassa.

-36-

Vierailija
49/58 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettäkö on todennäköisempää, että joku tunkeutuu kotiini ja raiskaa minut, kuin että minut raiskataan, jos lähden kännissä vieraan miehen mukaan tai kävelen jollain epämääräisellä alueella keskellä yötä?

suurin osa raiskauksista Suomessa tapahtuu uhrin kotona ja tutun ihmisen toimesta. Puskaraiskaukset ovat pieni vähemmistö.

Vierailija
50/58 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 6.8.2011 19:31 (17/52)

Minäkään en ole viitsinyt edes avata palstalla olevia

keskusteluja tai nettilehtien uutisia, jotka toitottavat lutka-sanaa ja kirkkoveneitä. Jäänyt ihan pimentoon mikä tuon marssina ihe on, on niin alatyylinen nimi ja ulkoasu.

Eli ainakin yksi ihminen O/ on jättänyt perehtymättä koko sanomaan ilmeisesti syyttä suotta.

Ihan sama kuin psykiatristen lasten häfdän puolesta marssittaisiin kylteillä

- Mamman pikku kilari

Tai insestiä kokeneiden puolesta

- Isi, onko pakko taas. Mä en halua.

Tai abortin vastustajat

- Grillattiinko sinunkin vauvasi sairaalan krematoriossa.

_____ Siis oikeasti pientä tyylitajua_______

** Niin että ihan kuin en ymmärtäisi mistä on kysymys, mikä on se ironia, mikä on sen koskettavuus, kun ei ole omaa kokemusta vai?? Kirjoitin tuon tekstin ja jonkin muukin kommentin perään, jossa sanoin, että minulta viesti menee ohi noiden Lutka- otsikointien takia.

- Olen kokenut, ihan liikaakin. Sekä teinityttönä että avioliitossa. Väkivaltaista raiskausta avioliitossa. Sitä termiä ei edes tunnettu silloin vielä. En ikinä nousisi barrikadeille omasta tai kaltaisteni puolesta tuollaisilla sanoilla. Oksettaa, käännän pään pois.

Vierailija
51/58 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa raiskauksista Suomessa tapahtuu uhrin kotona ja tutun ihmisen toimesta. Puskaraiskaukset ovat pieni vähemmistö.

tapahtuukin, mutta minä puhuinkin kotiini tunkeutumisesta. En siitä, jos asuisin miehen kanssa ja hän päättäisi raiskata minut. Ja tuolle yhdelle höyrypäälle, jos sanon että oma humalatila ja väärässä paikassa hengailu altistaa rikoksille, niin missäköhän kohtaa siinä mainitaan, että hyväksyisin nämä rikokset ja olisin jopa rikoksentekijän puolesta iloinen? Kellään ei ole OIKEUTTA tehdä toisille ihmisille pahaa,mutta valitettavasti kaikki ihmiset eivät pahemmin piittaa siitä, mihin heillä on oikeus. Jolloin ainoa keino suojautua heitä vastaan on yrittää pysyä poissa heidän tieltään.

Vierailija
52/58 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

innolla sikamarssia.

Vierailija
53/58 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkien pitää saada olla niin tyhmiä kuin kehtaavat, ei heitä silti saa arvostella!

Vierailija
54/58 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nauraa 61:lle vaikkei pitäisi!

Vierailija
55/58 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkoruotsinvastustajaa ilmoitti tulevansa marssille, tuliko niitä 20 eka kerralla, toisella kerralla 200?

Vierailija
56/58 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2011 klo 20:01"]

että ihmisen, myös naisen, on hyvä vähän itsekin katsoa missä liikkuu ja minkälaisessa kunnossa. Sen verran voi ottaa vastuuta itsestään, ja siitä on turha alkaa hermostua ja huudella, että kyllä mulla on naisena oikeus heilua 3% humalassa yksin Kaisaniemen puistossa perse paljaana kolmelta yöllä. Mulla on oikeus! Joo, sulla on oikeus, mutta älä tule itkemään kun käy huonosti. Jotkut realiteetit kehiin, ei se sua loukkaa että ymmärrät edes yrittää huolehtia itsestäsi.

Nainen ei saa poistua kotoaan ilman turvamiestä tai saa syyttää itseään. Useimmat meistä eivät kuitenkaan halua elää tällaisessa maailmassa, vaan me olemme sitä mieltä, että lakia pitäisi noudattaa aina ja kaikissa tilanteissa ja ihmisten ihmisarvosta pitäisi yrittää pitää kiinni, eikä rajoittaa sitä jonkun "suojelun" nimissä.

Luuletko ettei miehet joudu välttelemään öisiä katuja väkivallan pelon takia?

Vierailija
57/58 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="06.08.2011 klo 20:01"]

että ihmisen, myös naisen, on hyvä vähän itsekin katsoa missä liikkuu ja minkälaisessa kunnossa. Sen verran voi ottaa vastuuta itsestään, ja siitä on turha alkaa hermostua ja huudella, että kyllä mulla on naisena oikeus heilua 3% humalassa yksin Kaisaniemen puistossa perse paljaana kolmelta yöllä. Mulla on oikeus! Joo, sulla on oikeus, mutta älä tule itkemään kun käy huonosti. Jotkut realiteetit kehiin, ei se sua loukkaa että ymmärrät edes yrittää huolehtia itsestäsi.

Nainen ei saa poistua kotoaan ilman turvamiestä tai saa syyttää itseään. Useimmat meistä eivät kuitenkaan halua elää tällaisessa maailmassa, vaan me olemme sitä mieltä, että lakia pitäisi noudattaa aina ja kaikissa tilanteissa ja ihmisten ihmisarvosta pitäisi yrittää pitää kiinni, eikä rajoittaa sitä jonkun "suojelun" nimissä.

Luuletko ettei miehet joudu välttelemään öisiä katuja väkivallan pelon takia?

Tässä voisit alkaa taistella kaikkea väkivaltaa vastaan, etkä kaivautua sukupuolipoteroosi. Kaikki tarpeeton väkivalta rangaistavaksi, ja kunnon tuomiot viattomien kimppuun hyökkäjille!

Vierailija
58/58 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2011 klo 19:57"]

[/quote]

Saanko tunkea pullon tai vaikka pesismailan sun veljen tai miehen perseeseen, jos se on kännissä Kaisaniemen puistossa t-paidassa (lihaksikkaat käsivarret nääs kiihottaa mua)?

Eikö sen oo turha tulla itkemään sitten, olis voinu vähän miettiä että t-paita ja humala miehellä saa mussa aikaan jäätävän vimman tunkea punkkupullo sen miehen perseeseen! Mulla on oikeus punkkupulloon Antin perseessä jos se on humalassa puistossa!!!