Olenko turhantarkka nipottaja?
Äitini mielestä olen, koska tykkään, että parisängyssä on molemmilla samanlaiset pussilakanat ja pussilakanoihin kuuluvat tyynynpäälliset. Äitini mielestä tämä on turhantarkkaa nipotusta. Hän laittaa vaikka kuinka eriparisia tyynynpäällisiä ja pussilakanoita samaan sänkyyn.
Asia tuli puheeksi, kun äitini oli meillä käymässä ja vaihdoin juuri parisänkyyn lakanat ja etsin yhtä tyynynpäällistä liinavaatekaapista vähän aikaa ja äiti puuskahti, että no onpa nyt tarkkaa, ettei voi ottaa toisenlaista!
Minua on aina häirinnyt, kun vanhempieni parisängyssä toisella voi olla kukallinen, toisella raidallinen pussilakana ja siihen vielä kaksi e.m. kuulumatonta tyynynpäällistä....
Kommentit (22)
minua ei todellakana häiritse pahempikaan epäjärjestys - mutta parisängyssä pitää olla samanlaiset vuodevaatteet :)
Aina 2 samanlaista pussilakanaa, näihin kuuluvat 2 tyynyliinaa, näihin värien puolesta sopiva aluslakana ja 2 tyynyliinaa, jotka samaa väriä kuin aluslakana. Näin ihan aina :) Ja olen mielestäni nipo :D Mutta ylpeä siitä!
Yksittäiset lakanasetit on sitten lasten sänkyihin tai vieraille.
Aina on myös päiväpeitto.