Olenko turhantarkka nipottaja?
Äitini mielestä olen, koska tykkään, että parisängyssä on molemmilla samanlaiset pussilakanat ja pussilakanoihin kuuluvat tyynynpäälliset. Äitini mielestä tämä on turhantarkkaa nipotusta. Hän laittaa vaikka kuinka eriparisia tyynynpäällisiä ja pussilakanoita samaan sänkyyn.
Asia tuli puheeksi, kun äitini oli meillä käymässä ja vaihdoin juuri parisänkyyn lakanat ja etsin yhtä tyynynpäällistä liinavaatekaapista vähän aikaa ja äiti puuskahti, että no onpa nyt tarkkaa, ettei voi ottaa toisenlaista!
Minua on aina häirinnyt, kun vanhempieni parisängyssä toisella voi olla kukallinen, toisella raidallinen pussilakana ja siihen vielä kaksi e.m. kuulumatonta tyynynpäällistä....
Kommentit (22)
Mutta elän sen kanssa jos joskus ei osu kohdalle. Et tuon perusteella ole turhantarkka.
Minunkaan äitini ei lainkaan välitä mitkä lakanat ovat sängyssä.. onkohan se sukupolvikysymys? Toisaalta yksi anoppikokelaani kerran suuttui minulle, kun olin vaihtanut heidän sänkyynsä lakanat eriparia. Oltiin siis vielä jotain vajaa parikymppisiä ja silloisen poikaystäväni kotona oli pidetty juhlat, joiden tuoksinassa jotkut vieraat olivat nukkuneet poikaystäväni vanhempien sängyssä. Ajattelin olla kiltti ja vaihtaa lakanat, mutten löytänyt mistään parillisia. Sain tästä aikamoisen ripin.
No, semmoista!
Mutta jos miehes vaihtaa lakanat, älä puutu siihen, mitkä hän laittaa.
Voihan sen sanoa miten itse toivoisi. Voi mieskin sanoa miten hän toivoo. Sitten voi miettiä tykönään kummin tehdään jos ollaan erimieltä.
Ei suuttumisen aihe, mutta voihan noista jutella.
sensitiivisyys
Toisten silmään eriparivärit ja kuviot sattuvat, toisten ei. Ne, joiden silmään ei satu, pitävät sensitiiviä helposti hienostelijoina. itse eivät viitsi nähdä vaivaa sisustuksen eteen, koska se ei heitä palkitse: sekavan värinen on heille ihan yhtä hyvä
T:toinen sensitiivinen
ELI jokainen tekee omassa kodissaan kuten haluaa
Miksei?
Voihan sen sanoa miten itse toivoisi. Voi mieskin sanoa miten hän toivoo. Sitten voi miettiä tykönään kummin tehdään jos ollaan erimieltä.Ei suuttumisen aihe, mutta voihan noista jutella.
onhan huusholli myös miehen koti.
Jopa minä teen noin, vaikka muuten olen varsinainen hälläväliä -tyyppi.
Meillä ainakin oli yhteenmuuttaessamme kummallakin omia pussilakanoita jne. Ostimme ja saimme lahjaksi samalaisia, mutta käytimme myös niitä vanhoja omiamme.
no kyllä meillä ainakin molemmilla on mielipiteitä esimerkiksi sohvatyynyistä, tiskien laittamistavasta ja lakanoista. niistä on juteltu, ja sitten on tehty miten parhaaksi katsottu.
Mies ei välitä millaiset lakanat on, mutta tietää minun valittävän ja siksi pyrkii valitsemaan ne mistä pidän, kiltti kun on. Minä taas laitan tiskit koneeseen sillä tavalla kuin mies ne tahtoo, koska välitän miehen mielipiteestä. Samoin olen karsinut monista omista jutuista, kuten sohvatyynyistä ja koristeista, koska mies niin haluaa.
En minäkään lakkaa laittamasta tiskejä vaikka mies on minulle huomauttanut siitä miten sen teen.
Meillä ei ole ikinä ollut eriparisia pussilakanoita sängyssä!
Meillä ei ole ikinä ollut eriparisia pussilakanoita sängyssä!
kun neljäs lapsi syntyi. Viidennen jälkeen en ole edes ajatellut asiaa.
Mies lopettaa sen laittamisen, jos sitä arvostellaan ja
Miksei?
Voihan sen sanoa miten itse toivoisi. Voi mieskin sanoa miten hän toivoo. Sitten voi miettiä tykönään kummin tehdään jos ollaan erimieltä.Ei suuttumisen aihe, mutta voihan noista jutella.
onhan huusholli myös miehen koti.
jos sanoo, että "minulle on tärkeää että pussilakanat ja tyynynpäälliset ovat samaa paria ja sopivat lakanan sävyihin".
Ainakin minun mieheni on oppinut valitsemaan toisiinsa sopivat setit ihan ongelmitta.
Eri ihmisille eri asiat on tärkeitä.
Meillä minulle on värit ja tyylit tärkeitä, miehelle tärkeitä on auto- ja urheiluasiat sekä viihde-elektroniikka; tv, stereot, kajarit ymv..
ja mies saa aivan vapaasti tehdä niitä koskevat päätökset. Mies kuitenkin kysyy väriasioissa mielipidettäni silloin kun väreissä on vaihtoehtoja :)
Enkä minäkään hanki meille mitään yltiöromanttisia kukkakuoseja, joita tiedän mieheni inhoavan.
ihan, ihan aika. Sellaisia, joista kumpikin tykätään on vain 3 paria ja todellakin me käytetään vuodesta toiseen vaan näitä 3. Ovat Marimekon vähän vanhempia ja kestää vuodesta toiseen.
Muut + eripariset ovat vieraskaapissa. Meillä käy aika paljon vieraita, joten niille on oma käyttäjäkuntansa.
Lakanat eivät kyllä puhki kulu, eli siksi kieltäydyin esim äitini lahjasta ostaa meille uusia, kun turhaa enempää kaappeja niillä täyttään. Jos joku joskus menee puhki, sitten vasta uusia tähän kotiin.
koska minusta niiden kuuluu olla samaa paria! nehän ovat kaapissakin päällekäin, saman setin pussilakana (siis yksi, sillä peittojahan on sängyssä ainakin meillä vain yksi iso) ja tyynyliinat. Ja kun muiden perheenjäsenten lakanat ja kylpyhuoneen pyyhkeet ovat samasta värimaailmasta saa niistä sitten kivasti kokonaisen samanvärisen pesukoneellisen eikä tarvitse odotella että koskas on tarpeeksi esim. punaista kuudenkympin pyykkiä.
terveisin,
kutsuvat jotkut neuroottiseksi.
että parisängyssä on samanlaiset lakanat.
Aina joskus jos on vieraita, en löydä vieraille puhtaita samanlaisia lakanoita, kun meitäkin on aika monta, ja yleensä myös vieraita, mutta omassa parisängyssä on aina yksi iso parisängyn pussilakana, ja siihen sopivat tyynyliinat.
ja tyynynpääliset. Valitsen aina lakanankin sen mukaan, että ne voi pestä yhtäaikaa. Meillä on myös aina samanlaiset suihkupyyhkeet. =)
Niin sen kuuluukin mennä että molemmissa on samanlaiset lakanat + tyynyliinat :)
Niin sen kuuluukin mennä että molemmissa on samanlaiset lakanat + tyynyliinat :)
tosin meillä sängyssä 5 tyynyä, niin 3 niistä saa "eripariset" tyynyliinat, jotka tosin neurtaalit ja sopivat siinä mielessä sänkyyn (siis ihan vaikka perus valkoiset tvm.)
Mutta ehkä kyse siitäkin käyttääkö päiväpeittoa: Itse en käytä, vain silloin jos juhlia niin laitan sängylle päiväpeiton (joka sekin ohut, ei mikään sellainen iso "topattu"). Jos aina päiväpeitto niin ihan sama kai se olisi millaiset lakanat sen alla, koska ei se niin silmään ottaisi koksa ainoastaan nukkuessaan huomaisi että eri paria, ei joka kerta kun huoneessa käy.
Ehkä olet ehkä et, miten tuon perusteella voi se ntietää.