Mitä tekisit jos olisit minä?
Minulle on työpaikaltani tarjottu 2-vuorotyötä aamu- ja iltavuoroa. Mieheni tekee kolmea vuoroa. Meillä on vajaa viisi vuotias poika.
Jos vaihdan tähän vuorotyöhön niin meillä on perheen yhteisiä iltoja 21viikon aikana 7 ja nekin siellä täällä. Tuohon 21 viikkoon mahtuu useampi pätkä niin ettei olla iltasin kolmeen viikkoon yhtäaikaa kotona. Viikonloput on sitten koko perheen aikaa..
Mutta mietinkin että miten viisi vuotias ottaa tilanteen kun on vain jomman kumman vanhemman kanssa enimmäkseen kotona. Silloin kun minä teen iltavuoroa niin en nää lastani kun vain aamupäivisin ennen hoitoon menoa. Minun vuoroni on jokatoinen aamua ja iltaa.
Olenkin nyt lomani tuhlannut miettimiseen että otanko tämän työn vai jatkanko vanhassa duunissa missä ei välttämättä tule joka kuukausia täysiä tunteja on viikkoja ettei ole töitä ollenkaan ja sitten taas vastaavasti viikkoja että saa tehdä niin paljon kuin vain jaksaa. Mutta kaikki tämä aamuvuorona.
Rehellisesti mitä sinä tekisit tilanteessani?
jatkaisitko vanhalla tavalla, vaikka tunteja tulisikin vähemmän vai ottaisitko uuden ja viettäisit perheen kanssa vähemmän aikaa?
Olenko luuseri jos jatkan vanhalla tavalla?
Kiitos!!
Olet lapsesi ainoa äiti ja yhteinen aikanne on korvaamattoman tärkeää