Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peruskoulun opettaja

Vierailija
05.08.2011 |

Joko olet aloittanut työt? Milloin koulu alkaa teillä? Minkä luokan/ aineen opettaja olet?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työt 15.8., oppilaat tulevat 16.8. Poikkeuksellisen myöhään alkaa koulu tänä vuonna meidän kunnassa...

Vierailija
2/11 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.8. aloitin, mutta en tietty täyttä päivää. Rehtori soittelee mulle noin joka toinen päivä. Koulu alkaa meillä 15.8. ja oppilailla 16.8. Yläasteen aineenopettaja olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa samaan aikaan kuin peruskoulu, eli veso 9.8. ja opiskelijat tulee 10.8. Töihin menen ja töitä alan miettiä vesopäivänä, sitä ennen lomailen.

Aika aikaisin alkaa, mutta mieluummin otan viikon syysloman ja muutaman pitkän viikonlopun vapaata kuin ensi viikon kesälomaa.

Vierailija
4/11 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää lukuvuotta kaikille.

Miksi se rehtori joka toinen päivä soittelee? kolmosellekohan tuo nyt sitten oli:)

Vierailija
5/11 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesopäivä ti 9.8., oppilaat tulevat 10.8.

Kyllä, olen jo aloittanut valmistautumisen, käynyt useita kertoja työpaikalla sekä kotosalla on iso kirjapino tutkittavana.

Ja työvuosia on takana melkein kaksikymmentä...

Vierailija
6/11 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselee kakkonen, joka siis myös tokaluokan ope ja laiskottelee vielä. Aion tosin käydä ensi viikolla koululla... Kun sinulla on kuitenkin jo noin paljon kokemusta.

Kyllä, olen jo aloittanut valmistautumisen, käynyt useita kertoja työpaikalla sekä kotosalla on iso kirjapino tutkittavana.

Ja työvuosia on takana melkein kaksikymmentä...

Vierailija
7/11 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis käynyt kaapit läpi, kirjat hyvään järjestykseen, siistinyt laatikot ym,

hakenut oppilaiden kirjat + muut tilpehöörit valmiiksi. Olen suunnitellut lukkarin valmiiksi sekä alustavati miettinyt ensimmäisiä viestejä.

Lisäksi tapanani on tehdä "lukukausisuunnitelma" (esim. mietin kuinka paljon matikan aukeamia edetään milläkin viikolla, teen kuviksen, käsityön, liikunnan suunnitelmat + muiden aineiden suunnitelmat syyslukaudeksi) jotta kaikki tarpeelliset asiat ehtii varmasti käymään.

Lisäksi olen monistellut valmiiksi lisätehtäviä ym.

Tykkään siitä, että minulla on selvä visio lukuvuodesta. Kun teen suunnitelmat tosi hyvin jo etukäteen, on mielestäni paljon helpompi viedä opetusta eteenpäin lukuvuoden aikana.

En pystyisi aloittamaan työtäni, jos en valmistautuisi hyvin. Uskon siihen, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty! ;)

Vierailija
8/11 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli muutto uuteen luokkaan ihan loppukeväästä, joten siistimistä tuli siinä. Karkeita suunnitelmia olen itsekin tehnyt (esim. kuviksen, kässän ja liikunnan suhteen) tässä kesän aikana osin "alitajuisesti". Mutta ihailtavan tehokkaalta tunnut!

t. Se toinen tokaluokan ope

siis käynyt kaapit läpi, kirjat hyvään järjestykseen, siistinyt laatikot ym,

hakenut oppilaiden kirjat + muut tilpehöörit valmiiksi. Olen suunnitellut lukkarin valmiiksi sekä alustavati miettinyt ensimmäisiä viestejä.

Lisäksi tapanani on tehdä "lukukausisuunnitelma" (esim. mietin kuinka paljon matikan aukeamia edetään milläkin viikolla, teen kuviksen, käsityön, liikunnan suunnitelmat + muiden aineiden suunnitelmat syyslukaudeksi) jotta kaikki tarpeelliset asiat ehtii varmasti käymään.

Lisäksi olen monistellut valmiiksi lisätehtäviä ym.

Tykkään siitä, että minulla on selvä visio lukuvuodesta. Kun teen suunnitelmat tosi hyvin jo etukäteen, on mielestäni paljon helpompi viedä opetusta eteenpäin lukuvuoden aikana.

En pystyisi aloittamaan työtäni, jos en valmistautuisi hyvin. Uskon siihen, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty! ;)

Vierailija
9/11 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin luokan kevätjuhlapäivänä ja laitoin kirjat ja muut valmiiksi. Nyt olen lähettänyt pari mailia rehtorille. Musiikintunteja olen valmistellut ja miettinyt, koska mulla on niitä paljon. BG ja FK open oppaat taidan lukaista läpi vielä ensi viikolla ja teen ehkä hieman aikataulua. Mulla tulee aina kiire kaikissa aineissa, nyt täytyis yrittää pysyä aikataulussa.

Vierailija
10/11 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestitellään?

uteliaana kysyn:)

Vierailija
11/11 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu alkaa meillä poikkeuksellisen myöhään eli 16.8. ja 15.8. on veso. Työt aloitan nyt maanantaina äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen ja jännittää. Jännitystä lisää lasten pk-aloitus, joka sujui keskiviikkkoon asti loistavasti. Pienempi tutustui ma ja ti äidin kanssa klo 9-11.30 ja ke äiti jätti jo hoitajan huomaan noiksi reiluksi kahdeksi tunniksi. Mutta nyt tuli loppuviikko katkolle, kun isompi sairastui. :( Maanantaina pitää pienemmän sitten kylmiltään olla pidempi aika, kun äidin on pakko mennä valmistelemaan koululle.

Aion ensi viikon aikana siivota luokan ja kuljettaa kirjat ja tarvikkeeet luokkaan. Kaikki oppikirjat ovat uusia, joten perehdyn niihin ja teen ensimmäisen jakson tuntisuunnitelmat. Työtä on paljon, kun tunteihin on tullut muutoksia pituuksien suhteen, kaikki välitunnit ja aamunavaukset yms. eri aikoihin jne. Lisäksi pitäisi opetella uusi tietokoneohjelma, joka otettiin käyttöön hoitovapaani aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi