Mitkä uutiset ovat jääneet mieleesi?
Itselläni nämä:
-Syyskuun 11. Tuota päivää en kyllä unohda ikinä. Muistan vieläkin mitä tein tuolloin (ja näin telkkarista livenä kuinka toinen torni tuli alas kuin korttitalo).
-Tapaninpäivän tsunami. Tämä ei ehkä jäänyt niin hyvin mieleen kuin 911. Koska kuulin uutisesta vasta n. kolme-neljä päivää myöhemmin. Olin uutispimennossa jouluna. Mutta tuolloin parin päivän jälkeenhän alkoi koko kauheus paljastumaan eli sen takia varmaankin jäi mieleen.
-Estonia, olin tuolloin yksin kotona ja vanhemmat olivat risteylyllä, enhän mä nyt paniikissa muistanut, että ne Viikkarilla.. Olin 11v ja siskoni oli kanssani yötä eikä siskoni osannut sanoa yhtikäs mitään..
-Hurrikaani Katrina, ei sitä hevillä unohda, kun katsoo uutisissa veden vallassa olevia kaupunkeja.
Muita uutisia..
Sain 8 vuotta sitten äidiltäni soiton pitkänperjantain aamuna.. Soittoa osasin odottaa eli ei ollut mikään ylläri. Oltiin oltu viimeiset 7 päivää koko ajan varpaillaan. Sairaalasta oli siis soitettu kahdeksan maissa aamulla, että isäni oli nukkunut rauhallisesti pois puoli viiden maissa aamulla. Isälläni oli siis pitkälle edennyt syöpä ja hän oli ollut jo yli viikon rajamailla.
Muistan vieläkin kuinka tiesin välittömästi mitä asia koski (vastasin äidilleni "mihin aikaan", kun äitini ei ehtinyt vielä edes avata suutaan puhelimessa). Olin tuolloin lastenvahtina ja pesemässä taaperon kakkapyllyä. Ja muistan sen rauhallisen tunteen mikä tulvahti läpi; "nyt on kaikki hyvin ja isäni ei enää kärsi".