Saanko sanoa 8-v:lle, että menen pois viikonlopuksi
Kommentit (31)
Riippuu ihan onko veli, sisko, naapurin lapsi, jokin elukka vai mikä.
Se muistaa sen vielä kuolin hetkelläänkin.Sano vaikka et nyt kun olet poissa voisit miettiä käytöstäs sillävälin.
Joo, tajuan kyllä jollain tasolla, että ei noin saa sanoa. Mutta tuntuu, että tuo on taantunut nukkumaanmenossa johonkin 2-vuotiaan tasolle. Huomaan kyllä itsekin taantuvani murrosikäisen tasolle...
ap
Paha mieli lapselle?
En minäkään kestä aina tätä laumaani. Sen verran sanon, että tarvitsen vähän aikaa yksinäni, vaikka sitten se suora versio olisikin, että pää hajoo tämän apinalauman kanssa.
yhtä pahan olon kuin se tuottaa meille joka helvetin ilta! Mutta aikuisminä tyytyy kai vaan urputtamaan av:llä...
Jospa tuo koulujen alku väsyttäisi tuon pennun ja nukkumaanmenot sujuis paremmin.
ap
etkä sanomalla saisi aikaan haluaamasi lopputulosta
niin sano vaikka että "On ollut viime aikoina aika raskasta, äidin on päästävä lepäämään. Toivotaan, että asiat (kuten nukkumaanmenosi) sujuu paremmin sen jälkeen, kun olemme molemmat ottaneet asioihin vähän etäisyyttä ja miettineet..."
Tsemppiä!
Saattaa muuttua kiltimmäksi, koska pelkää, että muuten äiti taas lähtee. Ja tuskinpa haluat lastasi pelolla kasvattaa.
Jospa lapsi vaikka tajuaisi olla ihmisiksi Joo, tajuan kyllä jollain tasolla, että ei noin saa sanoa. Mutta tuntuu, että tuo on taantunut nukkumaanmenossa johonkin 2-vuotiaan tasolle. Huomaan kyllä itsekin taantuvani murrosikäisen tasolle...
ap
yhtä pahan olon kuin se tuottaa meille joka helvetin ilta! Mutta aikuisminä tyytyy kai vaan urputtamaan av:llä...
Jospa tuo koulujen alku väsyttäisi tuon pennun ja nukkumaanmenot sujuis paremmin.
ap
kakara ravaa alakerrassa tuntitolkulla, itkee, huutaa raivoaa, ettei saa unta, pissattaa jne. Herätän kuudelta kun itsekin herään ja menee ysiltä "nukkumaan". Riehuu sitten pari tuntia tuolla tyylillä.
Lupasin juuri, että saa ruveta pissimään ämpäriin yöllä, ei tarvii enää alakertaan tulla. Pissahätä sillä ei siis kyllä ole sataa kertaa illassa.
Meidän aikuistenkin pitäis päästä nukkumaan kymmenen pintaan kun töihin on herättävä aamulla.
ap
Tilanne kärjistynyt nyt, kun tulimme mökiltä kotiin ja joka ilta aivan järkyttävä show. Tuon ikäistä ei voi enää väkisin pitää sängyssä makaamassa (tai voi, mutta ei se auta asiaa yhtään....). Jos saa itsensä tarpeeksi hysteeriseen tilaan, kuten eilen, saattaa huudella yli tunninkin "mä en halua nukkumaan" tms.
Älä silti sano, että lähdet lapsen takia, voi tulla pahat traumat. Meillä on leluja jäähyllä huonon käytöksen takia, mutta eipä se juurikaan auta :-(
se tais auttaa ja nyt on hiljaista...
ap
miksi sen on herättävä lomallaan klo 6, ilmeisesti hoitoon menossa? Miksi ei saa valvo niin kauan kuin vanhemmatkin? Jos nämäkin menevät nukkumaan jo klo 22?
Kyllä meilläkin olisi aikamoinen hulabaluu jos 8v joutuisi klo 21 nukkumaan kauniina kesäiltana.
Miksi lapsen pitää mennä ysiltä sänkyyn kun ei kerran ilmeisestikään ole väsynyt?
Jos nämäkin menevät nukkumaan jo klo 22?
ylhäällä yli puolen yön huutamassa, itkemässä ja raivoamassa! Kokeiltu koko kesäkuu ja puolet heinäkuusta.
ap
ylhäällä yli puolen yön huutamassa, itkemässä ja raivoamassa! Kokeiltu koko kesäkuu ja puolet heinäkuusta.
ap
Lapsi oppii, että sinusta pääsee eroon temppuilemalla ja siitä se henkilökohtainen helvettisi alkaa.
olen joka tapauksessa lähdössä viikonlopuksi pois. Viimeinen hermo katkeaa just
ap