Saanko sanoa 8-v:lle, että menen pois viikonlopuksi
Kommentit (31)
kokeilleet sitä, että jätätte johdonmukaisesti tyystin huomioimatta ramppaamiset ja raivoamiset ja jatkatte tyynesti omia puuhianne?
Etkä taida niin haluta tehdä :)
Tsemppiä ja parempi öitä!
Lukekaa yhdessä. Jollei uni tule, anna lapsen lukea itsekseen vaikka puoli tuntia.
Noin et saa sanoa!
Jos mun 8v ei saa nukuttua, niin tulee sängystä pois ja sanoo, ettei saa nukuttua. Katsoo siinä sitten mun kanssa telkkaria tai juttelee jotain, käy pissillä niin monta kertaa kuin huvittaa.
Mistä te sen huudon saatte aikaan? Meillä kaikki tekee iltatoimiaan tai mitä nyt lystääkin siinä hiljaksiin. Ei ketään voi pakottaa nukkumaan, jos ei nukuta. On niitä vähäunisia lapsiakin ja se täytyisi vain hyväksyä - voisi ne hermotkin säästyä.
mutta voiko olla että lapsella on joku huoli? Vaikka se koulujen alku hermostuttaa? Voisitko yrittää puhua lapsen kanssa joskus kun et ole hermostunut? Vaikka nyt ennen viikonloppua vielä.
kuljetkos ihan täysillä???
8v on jo iso lapsi, koululainen
on LOMA ei tartte mennä ajoissa nukkumaan, eikä tartte herätä klo 6
sä oot karsee äiti,
ei ihme et lapsi parka on kauhuissaan
ei KUKAAN 8V mene nukkuun klo 21 LOMALLAAN
tääl munkin 6v koulunsa nyt aloittava valvoo klo 23 asti , ulkonakin pompppii ainakin lklo 21 asti,
kun kerrankin saaa...
'pian sitä ollaan taaas pimeessä ja sateessa monta kuukautta ja kökötetään sisällä.
onko lapsesi kotona päivät? hoitaako joku häntä ???
ettei raukka nuku päivällä?????????
koska tuon ikäinen tarttee kyllä unta 10 tuntia
omani menee nukkuun klo 23 ja herää klo 10 ja simahtaa heti kun sänkyyn pääsee, ja olen pari sivua lukenut kirjaa :)))
koska juoksee aamusta iltaan ulkona, potkulautailee, ui, pyöräilee, pomppii trampalla, on leikkikentällä jne
eli mitä lapsesi tekee ?? pelaa xbocia sun muuta aamusta iltaaan????????
Mutta joku lapsella on hätänä. Pissattaako oikeasti, voisi olla oire diabeteksesta. Ei väsytä, asialle voitte varmasti tehdä jotain. Haluaako huomiota, asialle voitte varmasti tehdä jotain. Onko tylsistynyt, voi lukea mieleistään kirjaa. Mun mies yrittää pakottaa lapset kahdeksalta nukkumaan (iät 4 ja 12). Ja suuttuu, kun eivät nukahda. Kas kummaa. Itse olen ollut yökukkuja ja pienestä pitäen, on tuskaa yrittää nukkua kun ei vain voi, vaikka kuinka olisi univelkaa. Jos ette halua sitä sänkyravia, voitteko sopia, että saa lukea kunnes tulee väsy? Tai tehdä jotain muuta rauhoittavaa?
Kunhan ehdottelen.
kuljetkos ihan täysillä???
8v on jo iso lapsi, koululainen
on LOMA ei tartte mennä ajoissa nukkumaan, eikä tartte herätä klo 6sä oot karsee äiti,
ei ihme et lapsi parka on kauhuissaanei KUKAAN 8V mene nukkuun klo 21 LOMALLAAN
tääl munkin 6v koulunsa nyt aloittava valvoo klo 23 asti , ulkonakin pompppii ainakin lklo 21 asti,
kun kerrankin saaa...
'pian sitä ollaan taaas pimeessä ja sateessa monta kuukautta ja kökötetään sisällä.onko lapsesi kotona päivät? hoitaako joku häntä ???
ettei raukka nuku päivällä?????????
koska tuon ikäinen tarttee kyllä unta 10 tuntia
omani menee nukkuun klo 23 ja herää klo 10 ja simahtaa heti kun sänkyyn pääsee, ja olen pari sivua lukenut kirjaa :)))
koska juoksee aamusta iltaan ulkona, potkulautailee, ui, pyöräilee, pomppii trampalla, on leikkikentällä jneeli mitä lapsesi tekee ?? pelaa xbocia sun muuta aamusta iltaaan????????
Totta kai lapsilla pitää olla tietyt rytmit. Kyllä meilläkin oli aikoinaan nukkumaanmenoajat lomalla ja kouluaikaan.
Mitä sitten, kun koulut alkaa? Valvooko ekaluokkalaisesi silti 23 asti?
Pitäähän sitä rytmiä alkaa pikku hiljaa harjoittelemaan, ettei kouluiltoina tarvitse tapella nukkumaanmenon kanssa.
Ja itse en kyllä antaisi 6-vuotiaan juosta pihalla noin myöhään.
kuljetkos ihan täysillä??? 8v on jo iso lapsi, koululainen on LOMA ei tartte mennä ajoissa nukkumaan, eikä tartte herätä klo 6 sä oot karsee äiti, ei ihme et lapsi parka on kauhuissaan ei KUKAAN 8V mene nukkuun klo 21 LOMALLAAN tääl munkin 6v koulunsa nyt aloittava valvoo klo 23 asti , ulkonakin pompppii ainakin lklo 21 asti, kun kerrankin saaa... 'pian sitä ollaan taaas pimeessä ja sateessa monta kuukautta ja kökötetään sisällä. onko lapsesi kotona päivät? hoitaako joku häntä ??? ettei raukka nuku päivällä????????? koska tuon ikäinen tarttee kyllä unta 10 tuntia omani menee nukkuun klo 23 ja herää klo 10 ja simahtaa heti kun sänkyyn pääsee, ja olen pari sivua lukenut kirjaa :))) koska juoksee aamusta iltaan ulkona, potkulautailee, ui, pyöräilee, pomppii trampalla, on leikkikentällä jne eli mitä lapsesi tekee ?? pelaa xbocia sun muuta aamusta iltaaan????????
Totta kai lapsilla pitää olla tietyt rytmit. Kyllä meilläkin oli aikoinaan nukkumaanmenoajat lomalla ja kouluaikaan. Mitä sitten, kun koulut alkaa? Valvooko ekaluokkalaisesi silti 23 asti? Pitäähän sitä rytmiä alkaa pikku hiljaa harjoittelemaan, ettei kouluiltoina tarvitse tapella nukkumaanmenon kanssa. Ja itse en kyllä antaisi 6-vuotiaan juosta pihalla noin myöhään.
ja HUI JOPA KLO 22 ASTI ;))))
relaa vähän ap !
ja kyllä se rytmi kääntyy muutamassa illassa, ja kun on väsy nukahtaa todellakin
ei sitä tartte puolta lomaa kääntää :)
enkä koskaan ole tarttenut tapella lapsen kanssa nukkumaanmenosta, en ruokailusta, enkä mistään muustakaan
et sillee
ota lapsesi tunteet huomioon, keskustele hänen kanssaa, anna aikaa , ole läsnä, rakasta lastasi,
ole hänelle ystävällinen, puhu rauhallisesti, katso lasta silmiin, kehu lastasi, kannusta, anna tehdä omia ratkaisuja,
anna enemmin positiivista palautetta kuin negatiivista, silloin saat hyviä tuloksia aikaseksi !
eli lopeta huutaminen ja lapsesi mollaaminen!!
eli ennen oli ennen nyt on nyt!!!
ei ennen lapsille annettu arvoa, ja sananvaltaa mistään
ja viikonloppuna,kun menet pois,esim. vaikka kuolet yllättäin?
lapsi kantaa ikuisesti syyllisyyttä sinun poismenostasi ja kuolemastasi.
itse en sanoisi ikinä noin,edes suutuspäissäni. kun ajattelen,etta ne voi jäädä viimeisiksi sanoiksi:(