Pulloruokitut vauvat nukkuvat paremmin?
Vähän siltä minusta tuntuu, kun en ole kyllä kenekään kuullut valittavan pulloruokitun lapsensa valvottavan puolen vuoden jälkeen, mutta moni vielä 1 v lähentelevä tuntuu roikkuvan yöt tissillä. Eikä isi kelpaa ja nukahtaminen on vaikeaa jne.jne.
Oma vauvani on nukkunut 2 kk iästä 5-6 h syömättä, 8 kk iästä lähtien enää harvoin syönyt öisin. Omaan sänkyyn nukahtaa 10 minuutissa, kun äiti/isi/mummu on vieressä. Eikä heräile öisin, ellei tule jano, silloin juo, minkä janottaa ja jatkaa unia. Tätä tapahtuu ehkä kerran/2vko, nyt ikää 1-v tasan. Ja äiti ja isi yhdenveroiset hoitajat :)
Kommentit (32)
Vähän siltä minusta tuntuu, kun en ole kyllä kenekään kuullut valittavan pulloruokitun lapsensa valvottavan puolen vuoden jälkeen, mutta moni vielä 1 v lähentelevä tuntuu roikkuvan yöt tissillä. Eikä isi kelpaa ja nukahtaminen on vaikeaa jne.jne. Oma vauvani on nukkunut 2 kk iästä 5-6 h syömättä, 8 kk iästä lähtien enää harvoin syönyt öisin. Omaan sänkyyn nukahtaa 10 minuutissa, kun äiti/isi/mummu on vieressä. Eikä heräile öisin, ellei tule jano, silloin juo, minkä janottaa ja jatkaa unia. Tätä tapahtuu ehkä kerran/2vko, nyt ikää 1-v tasan. Ja äiti ja isi yhdenveroiset hoitajat :)
Ja hyvin ovat pärjänneet ilman ruokaa yön.
Imetyksen olen lopettanut n. 9 kk kohdalla kun ollaan alettu maisteleen hapanmaitotuotteita, pari viimestä viikkoa ilman lehmänmaitoa siis menty korviketta juoden, eikä sitäkään ole annettu yöllä enää sänkyyn.
Meillä lapset on nukkunu mielellään n. 4 kk ikäsestä kokonaisia öitä mutta neuvola on suositellut herättelyä lapsen verensokereitten takia.
Meillä on 4 lasta hoidettu näin. Lapsentahtia ollaan otettu huomioon mutta tähän tapaan on kaikkien kanssa ajauduttu. On toiminut siis meillä.
Kaikki simahtaa illalla ja herää aamulla. Perhepeti lopetettiin n. 4 kk kohdalla. Nukutus samassa huoneessa pinnikseen ja siitä otti lapsen syömään jos oli nälkä.
Jos lasta pitää perhepedissä, saattaa lapsi havahtua maidontuoksuun ja tahtoa syödä. Siis ei mikään paha asia mutta mahtaako lapsi loppupelissä SYÖDÄ paljon tuolloin, vai ottaa pari hömpsyä ja nukahtaa?
Asiahan ei ole useammalle ongelma, ennenkö lapsi on isompi ja tavasta tahdotaan ulos. Jos taas äiti ei pidä asiaa ongelmana niin eihän siinä sitten mitään.
Jokanen tavallaan.
selityksestä. Niin totta! Pulloruokinta sama kuin tuotantoporsaiden kanssa. Mutta saahan isukit ja mamukit nukkua mukavasti sekä kehuskella asialla!
Lapsen imemisellä ja rinnassa roikkumisella on tarkoituksensa -lukekaa kirjallisuutta. Onnellinen se lapsi jolla lupa tehdä niin:)
Valitettavaa on jos joku ei halustaan huolimatta pysty imettämään mutta mutta....toivottavasti syliä ei pantata kuten ennenvanhaan!
Vihjaatko, että pulloruokitut lapset eivät ole onnellisia tai saa syliä/läheisyyttä? "Jouduin" itse ruokkimaan lapseni 2 kk iästä saakka pelkästään pullolla, tosin äidinmaitoa yksinomaisena juomana sai silti puolenvuodenikäiseksi. Lapsi ei koskaan assosioitunut tissiin läheisyysmielessä, kun ei siitä imemisongelmien vuoksi saanut mahaansa täyteen. Ruokimme kuitenkin aina lapsen tiukassa syliotteessa ja katsekontaktissa, tv ei ollut koskaan päällä eikä luettu kirjaa tms. Monethan tekevät näitä oheistoimintoja imettäessään..
lapsi ei ole pulloa maistanutkaan, ja nukkui jo tosi pienenä kellon ympäri. Tosin saattoi syödä yöllä, mutta lapsen äiti sanoi, ettei sitä edes välttämättä huomannut, kun lapsi nukkui heidän välissään.
meillä lapsi oli 6 kk täysimetyksellä ja osittaisella vuoden ikään asti. 1 kk iässä söi enää kerran öisin, 5 kk iässä sekin jäi pois. Eikä silloin vuoden iässäkään tarvinnut vieroittaa, lapsi vana kieltäytyi rinnasta ja 2 vk "pakkoimetyksen" ja huutojen jälkeen luovutin. Nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn.
Tämä on arka aihe monelle. Ehdotankin lukematta edellisiä viestejä, että jokainen hoitaa vauvansa parhaalla mahdollisella tavalla.
Kyllähän hyvin nukutut yöt on koko perheen etu jaksamisen kannalta, saatiin ne sitten tissin tai pullon avulla. Hyvin toimiva tissiruokinta on vaivattomampaa, kun lutata pullojen, tuttejen ja purkkien kanssa. Teet sen miten tahansa niin jonkun verran on vaivaa nähtävä, ei sille mitään voi. Kaikki ei pysty/jaksa/onnistu imettämään ja varmasti helpottaa kun voi hoitaa vauvaa pulloruokinnalla. Ajatelkaapas, jos mammalla on joku perussairaus, johon on lääkitys ja ei voi edes imettää. Esimerkiksi osan tehokkaimmista reumalääkkesitä aikana ei saa imettää. Sitä kun ei tiedä koskaan miksi lapsi on pullolla ruokitu, joten antaa kaikkien kukkien kukkia. Hyvää kesää!!!!!
Meidän tyttö on juonut korviketta 2 viikon ikäisestä asti ja on aina ollut todella hyvä nukkumaan, täysiä öitä rupesi nukkumaan 2kk iästä asti ja on nyt 1v3kk ja välillä käyn aamuisin herättämässä kun tuntuu että neiti se vaan nukkuis:)
hyvin säännöllisiä rytmeissään ja nukkuivat yönsä jo vauvana hyvin. Terveitä myöskin.
Imetetty sisarensa hyvin rikkonainen rytmeissään ja jatkuvat flunssa ja korvatulehdus + mahaoirekierteet päällä.
selityksestä. Niin totta! Pulloruokinta sama kuin tuotantoporsaiden kanssa. Mutta saahan isukit ja mamukit nukkua mukavasti sekä kehuskella asialla!
Lapsen imemisellä ja rinnassa roikkumisella on tarkoituksensa -lukekaa kirjallisuutta. Onnellinen se lapsi jolla lupa tehdä niin:)
Valitettavaa on jos joku ei halustaan huolimatta pysty imettämään mutta mutta....toivottavasti syliä ei pantata kuten ennenvanhaan!
Ruokimme kuitenkin aina lapsen tiukassa syliotteessa ja katsekontaktissa, tv ei ollut koskaan päällä eikä luettu kirjaa tms. Monethan tekevät näitä oheistoimintoja imettäessään..
silti, että vauvaa tuijotetaan ja sitä paitsi PULLOA JUODESSA EI PÄÄSE ihokontaktiin...
lutrata öisin pullojen kans ja työssäkäyvän isän pitää levätä, että hän jaksaa päivällä. Itse nukuin päiväunia lasten kanssa ja öisin puoliunessa kunnolla heräämättä annoin tissin vauvalle suuhun -ei ollut ylivoimaista tai rasittavaa.
Meillä on pikkuvauva-aika nukuttu hyvin, vastan liikkumisen oppimisen yhteydessä näitä univaivoja on tullut ja ne eivät mielestäni liity ruokailuun. Korvikkeen teollinen kovetettu kasvirasva pitää kauemmin nälän poissa, mutta ei vastaa todellakaan äidinmaidon luontaista rasvaa.
niin yksilöllistä miten vauvat nukkuu. Toiset nukkuu pidempiä putkia ku toiset, saavatpa sitten pulloa tai tissiä.