Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehelläni on painajaismainen anoppi, miten kannattaisi toimia?

Vierailija
04.08.2011 |

äitini on toipumassa vakavasta sairaudesta, mikä voi olla osasyynä tilanteeseen. hän ei ole koskaan pitänyt miehestäni (eikä sen puoleen myöskään veljeni vaimosta). tunne ei ole molemminpuolinen, ei totta tosiaan.

mieheni soitti äidilleni ja tiedusteli hänen vointiaan. hän kysyi, voisiko tulla lasten kanssa käymään kun minä olen sairaana. hänen tarkoituksensa oli tulla käymään kaupassa ja auttaa muutenkin tarpeen tullen. mieheni ei ole passattavaa tyyppiä, pikemminkin päinvastoin.

äitini kielsi miestäni tulemasta! seuraavana päivänä äitini soitti minulle ja pyysi käymään kylässä. ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan!

ottaa päähän mieheni puolesta äitini käytös. itse hän ei halua että puutun tilanteeseen, sillä hänen mielestään äidilläni on oikeus päättää siitä ketä kotiinsa päästää. miten minun kannattaisi puuttua asiaan? en vaan voi katsella tällaista sivusta!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa tuo mummeli on jatkanut ei-toivottua käytöstään 15 vuotta ja mikään ei ole muuttunut? Ja sama käytös toistuu toisenkin lapsensa kohdalla?

Tää mummeliko nyt yks kaks valaistuu ja kaikki muuttuu?

Vierailija
22/29 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sanoisin ihan asiallisesti, että juuri eilenhän ei apu kelvannut, kun lapset ja mies olisivat tulleet. Nyt emme tällä viikolla enää ehdi. Soitellaan ensi viikosta.

On ihan äitisi oma asia reagoida, miten reagoi. Siihen reagointiin sitten ottaisinkin kantaa ja kävisin sen ison keskustelun. JOs äitisi esim, alkaisi marttyyriksi ja soittelisi lähipiirilleen, mikä kamala tytär olet, soittaisin takaisin ja kysyisin, miksi noin tekee. Siitä päästäisiin aiheeseen mies ja lapset ja äidin oma lapsellinen käytös. Avainsana on oma rauhallisuus ja järkevyys. Kun joku käyttäytyy irrationaalisesti ja tunteellisesti, kannattaa siihen vastata tyyneydellä, rauhallisuudella ja faktoilla. Ihan perusasiat vaan:

- kieltäydyit avusta, kun sitä tarjosimme

- nyt levittelet perättömyyksiä ja haukut

- lapset tarvitsevat mummia ja minä äitiä mutta meidän perheemme ei siedä ihan mitä tahansa.

Asetat siis rajat ja toteaat raivoamisiin ja huutoihin, että keskustellaan asiasta, kun rauhoitut. Jos äitisi on valmis katkaisemaan välit teihin, en ymmärrä, miksi sinun pitäisi roikkua noin järkyttävästi käyttäytyvässä ihmisessä ja niellä kaikkea kakkaa, mitä hän suoltaa. Ei sinun tarvitse katkaista välejä mutta rajoja sinun pitää vetää. Et ole vastuussa äitisi päätöksistä ja käytöksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa tuo mummeli on jatkanut ei-toivottua käytöstään 15 vuotta ja mikään ei ole muuttunut? Ja sama käytös toistuu toisenkin lapsensa kohdalla? Tää mummeliko nyt yks kaks valaistuu ja kaikki muuttuu?

Vierailija
24/29 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistettavasti puhelinta, joten odottakaa hänen yhteydenottoaan. Ja ikinä milloinkaan ei miehesi ota itse yhteyttä häneen. Ei se ole hylkäämistä. Jos hän sanelee ehtoja, kuten että vierailulle saavat tulla vain henkilöt x, y ja z, niin niihinhän teidän ei tietenkään ole pakko suostua.

Ja todellakaan mikään keskustelu ei tule tilannetta muuttamaan, todennäköisesti hän katsoo olevansa aivan oikeassa kaikessa mitä on tehnyt ja tulee tulevaisuudessa tekemään.

Minun oma mummini inhosi isääni ja siirsi inhonsa sujuvasti suoraan myös meihin lapsiin, eikä ollut halukas tapaamaan meitäkään kuin korkeintaan kerran vuodessa.

mutta tässä tapauksessa olikin kyse siitä että äitini onkin sairas.

äitihän on äitini sekä lapsieni mummi! ei sellaista sidettä noin vain katkaista. asumme toisella paikkakunnalla joten luonnollisesti hänen kanssaa tulee pidettyä yhteyttä enemmänkin puhelimitse. vierailulla käymme harvemmin ja näyttää siltä että ne harvenevat entisestään.

Vierailija
25/29 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap kirjoitti, että hänellä on veli.

Vierailija
26/29 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sinä et ole missään välikädessä. Oletan nyt,että olet miehesi kanssa naimisissa..?? Silloin siirrytään isin ja äidin leiristä samaan tiimiin aviopuolison kanssa,eikä mitään välimuotoja.

2. Ainakin meillä minä,mieheni ja lapset ovat yksi kokonaispaketti,joka on otettava tai jätettävä.

Em.kohtien ansiosta en ole tavannut äitiäni 1,5 vuoteen,eikä ole aikomustakaan. En kuuntele mieheni mustamaalausta,saati lasten epätasa-arvoista kohtelua.

Vierailija
27/29 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko todella niin, että ainoa tapa opettaa vanha koira uusille tavoille on katkaista välit kokonaan?

Vierailija
28/29 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos sinun anoppisi käyttäytyisi näin, mitä odottaisit miehesi tekevän?

Vierailija
29/29 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pääse. Siksi se mies oli tulossa lasten kanssa auttamaan. Jos ei apu kelpaa, ole ilman. Vaikka kyse on äidistäsi, ei sinun silti tarvitse hyppiä hänen pillinsä mukaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi