Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi elämä näitä työkkärin ilmoituksia,,!

Vierailija
04.08.2011 |

http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7752983&index=574&anchor=…

Kyse kodinhoidosta ja lastenhoidosta; pitää olla alempi korkeakoulututkinto ja loistava kielitaito, koska tahdotaan opettaa 2,5-vuotiaalle kieliä(wtf??). Pitää olla kokemusta ULKOMAILTA työskentelystä (vastaavat tehtävät). Ai niin, kerroinko jo, että joskus lähdet mukaan toiselle puolelle Suomea perheen MÖKILLE piiaksi? :D

Työaika epäsäännöllinen, osa perheen lapsista vasta syntyneitä ja vielä sairaalassa (eli hoidat keskosia sen taaperon lisäksi...mutta miksi vaatimuksissa ei ole kielitaidon sijaan vaikkapa esim. ensiaputaitoja tai hoitajan peruskoulutusta?). Paljonko palkkaa tästä kaikesta ollaan valmiita maksamaan?

1450€/kk.

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös keisarinleikkauksella syntyneet keskos-kaksoset, joista toisella vielä suulakihalkio.

Mieheni oli reissutöissä ja hoidin ihan itse koko kodin ja lapset. Lypsin rintamaidon, koska suulakiohalkioinen ei voi rinnalta syödä. Istuin 6krt/vrk lypsykoneessa kiinni, lähes tunnin kerrallaan.

Kuopus syntyi parin vuoden päästä keisarinleikkauksella , mies edelleen reissutöissä. Pyysin kunnalla kotiapua pariksi tunniksi päivässä, kun en leikkauksen jälkeen saanut nostella mitään, ei tippunut apua ja selvittiinhän me.

Ymmärrän hyvin, että tarvitsevat kotiapua, mutta että 40h viikossa niin en ymmärrä mitä äiti sitten tekee?

Vierailija
122/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan ole noin kuin muutamat epäilivät: Ilmoittajalla on jo työntekijä tiedossa, mutta ei voi palkata tätä ennen kuin tehtävä on ollut virallisesti haussa. Ehdot on siis räätälöity vastaamaan jo olemassa olevan tekijän tietoja mahdollisimman tarkkaan ja niin, ettei muita päteviä hakijoita löydy. Juurikin joku ulkomainen kodinhoitaja, tuttavan lapsi tms.

Tiedän papan vuosien takaa, enkä sillä perusteella mitä vähän häntä tiedän, uskoisi, että tuollaisella ilmoituksella oikeasti ketään hakevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei saisi palkata niin paljon kotiapua kuin haluaa? Jos on varaa palkata täyspäiväinen kotiapulainen, niin miksikäs ei? Tai vaikka kaksi. Eikä tuolla perheellä taida olla rahasta pulaa, etteikö voisi palkatakin.

Sitäpaitsi, jos haluavat jonkun määrätyn ihmisen avukseen ulkomailta, järkevämpää on molempien kannalta palkata täysipäiväiseksi kuin vaikka 3 tuntia päivä. Eihän kukaan osa-aikaiseksi voi lähteä ulkomaille.

Vierailija
124/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksityishenkilö ei voisi palkata haluamaansa henkilöä tehtävään? Miksi se pitäisi laittaa avoimesti auki? Kuntien ja valtion avoimet haut ymmärrän, mutta tätä en.

Vierailija
125/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksityishenkilö ei voisi palkata haluamaansa henkilöä tehtävään? Miksi se pitäisi laittaa avoimesti auki? Kuntien ja valtion avoimet haut ymmärrän, mutta tätä en.

lupa tehdä töitä Suomessa. Sitä taas ei saa, jos alalla suomalaista työvoimaa saatavissa.

Vierailija
126/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran rahaa löytyy, mutta voisi nyt sentään maksaa ihan käypää palkkaakkin, myös sille ulkomaalaiselle. Suomen lain mukaan Suomessa pitää maksaa myös ulkolaisille TES:n mukaista palkkaa. Tuossa työssä se olisi 1900-2000€

Vierailija
127/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai te ressukat tajuatte että toi työpaikkailmo on täysin pelkkää vi**uilua tavallisille ihmisille?

Eihän nyt kukaan täysjärkinen oikeasti tuollaista työpaikkaa voi hyväksyä? Tuohan on orjapaikka orjapaikalla. Ei mitään arvostusta korkeakouluopiskeluita kohtaan. Onko tuo palkka edes verollinen? Kas kun perheen isäntä ei vielä vaadi että persepanot kuuluvat myös työsuhteeseen, ja juuri silloin kun hän itse haluaa - sopisi oikein hyvin tuohon orjatyölistaukseen.

Vierailija
128/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysi paikalle?

onko tuo enää laillistakaan. Toihan on ihan hävytöntä vitsailua ja pilkkaamista työnhakijoita kohtaan.

miettikää vkl Nauvossa pe-su.. ja laskekaa tunnit! Missään ei sanottu lastenhoitoa mökillä, vaan työntekoa! Yritin laittaa molliin kyselyä, mutta tällähetkellä lyö erroria sivu. Olisin vaan kysynyt mennäänkö tässä ihan lainpuitteissa. Palaute kohdasta voi joku muu kokeilla mikäli katsoo tarpeelliseksi. Omasta mielestäni täysin asiaton! On ihan ok palkata kotiin apua ja sen takia ei ketään saa pilkata/haukkua, mutta hakijan on kunnioitettava hakijaa! Palkka on arvostuksen mittari ja se ei nyt tässä valitettavasti kohtaa. Tuntipalkka on olematon. Jopa vessan siivojat saavat korkeampaa palkkaa! Vertailun vuoksi, meidän lastenhoitaja saa 15€/h Ja vaatimukset ovat maalaisjärki sekä ruoanlaitto taito. Kuinka motivoituneen tekijän saa tuolla palkalla ylipäätänsä? Ja itsehän en henkilökohtaisesti edes hakisi tekijää Mollin kautta..

Ilmoitus on tismalleen lakien mukainen! Siinä ei syrjitä ketään, ei rikota tasa-arvolakia eikä työtehtävän ole moraalisesti tai eettisesti epäilyttävä. Eikä missään ole kielletty sitä, etteikö mökkikeikoilta saisi päivärahaa ja ylityökorvausta. Tai etteikö osana palkkaa olisi työsuhdeasunto tai peräti -auto. Ainoat pilkkaajat ovat av-palstan mammat, jotka itse maksavat sukulaistytölle 50 e koko viikon lastenhoitotyöstä. Niin kun se tyttö on vasta 16v eikä sillä ole koulutusta... Miten tuo ilmoitus muka loukkaa hakijaa? Jos on työtön LTO, olisi työssä oiva ja helppo paikka tehdä töitä. Maahanmuuttajissa on järkyttävä määrä kielitaidotonta väkeä, joka kyllä taitaa englannin, venäjän ja espanjan, mutta ei kykene opiskelemaan suomea.

löysi paikalle?

Vierailija
129/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran rahaa löytyy, mutta voisi nyt sentään maksaa ihan käypää palkkaakkin, myös sille ulkomaalaiselle. Suomen lain mukaan Suomessa pitää maksaa myös ulkolaisille TES:n mukaista palkkaa. Tuossa työssä se olisi 1900-2000€

koska ei ole olemassa yksityisen kotitalouden avustavien tehtävien TESsiä.

Vierailija
130/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimistosiivooja tienaa paremmin ja vielä vähemmillä työtunneilla ilman koulutusta, kielitaitoa tai työkokemusta. Kyllähän työkkärin välittämissä töissä tulisi noudattaa vähintään sitä, että työstä maksetaan VÄHINTÄÄN tes:n mukainen palkka.

äidin apulaisena?

Vierailija
131/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tuossa vaiheessa kyllä uskaltaisi edes suunnitella lapsille useiden kielien opiskelemista, mutta se johtuu siitä, että mulla itselläni on keskoslapsi ja hänellä keskosuudesta johtuva puheenkehityksen vaikeus ja kävi 8 vuotta puheterapiassa (nyt 10 v) ja näyttää siltä että englanninkielen opiskelu ei tule oikein onnistumaan vaan suorittaa mukautettuna. Mutta hän on sentään elossa ja suhteellisen terve!!!

Vierailija
132/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tuossa vaiheessa kyllä uskaltaisi edes suunnitella lapsille useiden kielien opiskelemista, mutta se johtuu siitä, että mulla itselläni on keskoslapsi ja hänellä keskosuudesta johtuva puheenkehityksen vaikeus ja kävi 8 vuotta puheterapiassa (nyt 10 v) ja näyttää siltä että englanninkielen opiskelu ei tule oikein onnistumaan vaan suorittaa mukautettuna. Mutta hän on sentään elossa ja suhteellisen terve!!!

eli keskoslapselle korkeakoulutettua kielikylpyä, vaikka siitä ei ole yhtään minkäänlaista apua tälle keskoslapselle, kun ei tule tajuamaan mitään kielistä. Onkohan noi ilmoituksen tekijät ihan maan pinnalla? Helmiä sioille...

Vierailija
133/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just niin, ehkä kannattais ihan alkuun huolehtia niiden muksujen perusturvasta ja hoidon saannista ja erityisesti varhaisestsa vuorovaikutuksestta, kun ovat jo joutuneet olemaan elämän alkumetrit sairaalassa poissa vanhempien luota. Sääliksi käy kun lapsilta vaaditaan vaikka mitä, eivät saa olla lapsia ja kehittyä omaan tahtiin.

Vierailija
134/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yksityisenkin pitää maksaa vähintään se kuin tes sanoo.

Henkilökohtaisen avustajan palkkakin on vähintään 8,90€/tunti Lähes euron parempi tunnilta kuin tuossa hakemuksessa ja koulutusta tai kielitaitoa ei vaadita. Omalla paikkakunnalla 10€/tunti on ihan normipalkka tuollaisesta työstä ja kyseessä on pienipaikkakunta pohjoisessa.

toimistosiivooja tienaa paremmin ja vielä vähemmillä työtunneilla ilman koulutusta, kielitaitoa tai työkokemusta. Kyllähän työkkärin välittämissä töissä tulisi noudattaa vähintään sitä, että työstä maksetaan VÄHINTÄÄN tes:n mukainen palkka.

äidin apulaisena?

Vierailija
135/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan selvästi ollaan ulkoistamassa vanhemmuutta tietyiltä osin. Aika ankeasti vain tuo yritetty toteutus tulee menemään. Lapsiparat. Eikö vanhemmilla riitä älliä omasta takaa, vai ovatko itse ihan metsästä repäistyjä, etteivät osaa alkeellisimpiakaan lastenhoidon alkeita?

Toisaalta, voihan tuosta todeta että aika hyvä provo. Joku onneton voi oikeasti hakeakin rahanpuutteessa tuohon työhön - säälin tosin tuota hakijaa :(

Vierailija
136/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7753630&index=107&anchor=…" alt="http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7753630&index=107&anchor=…">http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7753630&index=107&anchor=…;

tässä perheessä jää esim. teini-ikäisten tyttärien tehtäväksi? Kissanhiekan siivouskin kuuluu henk.koht. avustajan tehtäviin... Siellä perheen äippä nyt innolla odottelee yhteydenottoja.

Vierailija
137/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt ihan älytöntä ruotimista. Entä jos tarkoitus onkin antaa sitä kielikylpyä sille isommalle (2,5v) ja ehkä vaan kuitenkin yhdellä niistä mainituista kielistä?

40 tuntia on 5x8 eli arkipäivät. Mitä ihmeellistä siinä on?

Tosiaan on todennäköistä, että kyse on siitä, että hakija on tiedossa. Mutta en silti pilkkaisi tuotakaan työtä, kun olen itse (korkeakoulutettu) työtön. Minua kiinnostaisi tehdä ennemmin oman alani työtä kuin siivota. Tietysti neuvottelisin tarkkaan ennen tuollaista työtä ja vaatisin kirjallisen sopimuksen, mutta kuka tietää vaikka voisi olla ok työ.

Vierailija
138/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku palstalainen ystävällisesti vinkata tuolle ilmoituksen tehneelle "mammalle", että ilmoituksensa on täällä AV:llä raadin arvosteltavana, ja jatkossa samanlaiset ilmoitukset tulevat saamaan saman käsittelyn...

Muuttakoot vaikka venäjälle, sieltä ssavat varmasti oman hintaluokkansa "asiantuntijan" lapsensa hoitajaksi.

Hyi kun tuli kylmät väreet tuosta ilmoituksesta!

Vierailija
139/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7753630&index=107&anchor=…" alt="http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7753630&index=107&anchor=…">http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7753630&index=107&anchor=…;

Jos työaika on 15 h/kk ja taloudessa on siivottavana 4 kissan paskat ja kuset ja lisäksi 4 ihmisen sotkut, niin eipä taida aika riittää!!

Kuka oikeasti sitoutuu tuolla palkalla (n. 140€/kk!!!) toisten kotisiivoojaksi???

Ps. Siis mikä osa tuosta hommasta oli sitä "henkilökohtaista avustamista"? :/

Vierailija
140/155 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt ihan älytöntä ruotimista. Entä jos tarkoitus onkin antaa sitä kielikylpyä sille isommalle (2,5v) ja ehkä vaan kuitenkin yhdellä niistä mainituista kielistä?

40 tuntia on 5x8 eli arkipäivät. Mitä ihmeellistä siinä on?

Tosiaan on todennäköistä, että kyse on siitä, että hakija on tiedossa. Mutta en silti pilkkaisi tuotakaan työtä, kun olen itse (korkeakoulutettu) työtön. Minua kiinnostaisi tehdä ennemmin oman alani työtä kuin siivota. Tietysti neuvottelisin tarkkaan ennen tuollaista työtä ja vaatisin kirjallisen sopimuksen, mutta kuka tietää vaikka voisi olla ok työ.

on kyllä ihan pakko jaksaa sanoa jotain. Rajansa kaikella. Törkeää ihmisten aliarvioimista?!

Sinä ITSE määrittelet sen mihin hintaan ITSEÄSI myyt, tuo kyllä meni reilusti riman alle. Menkööt venäjälle niinkuin tuo edellinenkin kommentoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi