Kävin tänään keskustelemassa lääkärin kanssa (alkoholi+raskaus)
Koska join itseni humalaan monta kerta, tietämättä että olen raskaana.
Lääkäri oli siitä mieltä, että alkoholi voi vaikuttaa sikiön ulkonäköön ja keskushermostoon, vaikka riski on hyvin pieni
Mieli taas massa.:(
Onko teidän lapset terveitä, te jotka joitte alkoholia tietämättä että olitte raskaana?:(
Kommentit (74)
haluan nauttia ja pakko, ainakin kun pääsen rakenne ultraan ja jos siellä kaikki hyvin, niin lääkäri sanoi ei vauvalla ole mitään hätä. Haluan uskoa että kaikki on kunnossa
se ei rakenneultrassa selviä. Yleensäkään alkoholin aiheuttamat vauriot eivät näy ultrassa. Kukaan ei voi sanoa, oletko aiheuttanut jotain vahinkoa lapsellesi. Ja vaikka hänellä jotain olisikin, et voi tietää johtuuko se juuri alkoholista. Sinun täytyy vaan yrittää elää ja nauttia raskaudesta ja lapsestasi liikoja miettimättä.
Ainakin lääkärin mielestä, kaikki näy ultrassa jos siitä tutkitaan erikseen. Yritikö hän vaan rauhoita minua?
Niin lisään vielä että alkoholia tuli juottua runsasti ennen neljättä raskausviikkoa:(
Alkoholivauriot eivät näy missään ultrissa. Rv 4 aikoihin alkio kiinnittyy kohtuun. On epävarmaa vaikuttaako ennen sitä nautittu alkoholi alkioon.
joka kertoili siitä siskostaan.
Relaa jo ja keskity vauvaasi. Lakkaa murehtimasta. Kyllä on kuule moni muukin alkoholia ottanut reilusti ennen kuin testi näyttää plussaa. Ja rv 4 on siis aikaa jo ennen oletettua kuukautisten alkua, jolloin alkio on vasta kiinnittymässä. Ei silloin vielä edes oleteta, että äiti tietää olevansa raskaana, kun ei kerran kuukautisetkaan ole vielä myöhässä. Ja elää saa ihan normaalisti.
ole mun lapsiin vaikuttanut,kaikki terveitä.Aika paljon saat juoda ja koko raskauden ajan että vauriota tulee,en tiedä ketään kenen lapsi olisi muutamasta alkuraskauden kännistä vaurioitunut.
Ja tiedänpä yhden sellaisen normaalin lapsen(nyt jo aikuinen) jonka äiti joi koko raskauden ajan.
Älkää nyt kirjoiteltu mitä tahansa tänne. Alkio ja sikiö voivat vaurioitua alkoholista. Mitään turvallista rajaa ei kukaan pysty sanomaan. Ei siihen tarvita välttämättä runsasta juomista ja koko raskauden ajan. Mistäpä kukaan voi tietää mistä kenenkin lapsen hermostollinen tai jokin muu vaurio johtuu. Ei kenessäkään ole leimaa alkoholin vaurioittama.
Minkälaiset vauriot ne on? Fyysiset? Psyykiset?
:(
7.Kenen siskosta?
ole mun lapsiin vaikuttanut,kaikki terveitä.Aika paljon saat juoda ja koko raskauden ajan että vauriota tulee,en tiedä ketään kenen lapsi olisi muutamasta alkuraskauden kännistä vaurioitunut.
Ja tiedänpä yhden sellaisen normaalin lapsen(nyt jo aikuinen) jonka äiti joi koko raskauden ajan.
jolla on sydänvika ja, joka on myös hieman yksinkertainen.
toisella ja 3lla viikolla tai melkein neljäs viikko se oli.
Eli viimeiset kuukautiset oli 6.06, sain tietä raskaudesta 6.07, siitä ennen tuli juottua runsasti
Näkyy luonnollisesti vasta muutaman vuoden iässä eikä kukaan voi kieltääkään etteikö äidin alkoholin ja tupakan käyttö voisi aiheuttaa mm. matemaattisten aineiden oppimisvaikeuksia.
Niin helpolla kuin kieltäytymällä viinasta äiti takaisi ainakin sen ettei mahdolliset koko elämän kestävät ongelmat johdu ainakaan äidin valinnoista.
Ohis;On julmaa ettei aikuinen suostu lopettamaan tupakanpolttoa vieroitusoireiden vuoksi mutta viattoman vastasyntyneen on kestettävä vierotusoireet synnyttyään.
liioitelko,tuoreen suomalaisen tutkimuksen mukaan 51% naisista juo alkuraskauden aikana kun eivät tiedä olevansa raskaana.Eli puolet lapsistamme kouluissa ja päiväkodeissa on vähä-älyisiä ja sydänvikaisia.
Sen verran hassua suomen kieltä kirjoitat? =D
Koska join itseni humalaan monta kerta, tietämättä että olen raskaana.
Lääkäri oli siitä mieltä, että alkoholi voi vaikuttaa sikiön ulkonäköön ja keskushermostoon, vaikka riski on hyvin pieni
Mieli taas massa.:(
Onko teidän lapset terveitä, te jotka joitte alkoholia tietämättä että olitte raskaana?:(
juuri silloin, en olisi juonut ikinä mitään, enkä itkenyt täällä:(
en tiedä miten voin elää sen kanssa jos olen aiheutanut lapselle koko elämän kestäviä ongelmia:,(
ap
liioitelko,tuoreen suomalaisen tutkimuksen mukaan 51% naisista juo alkuraskauden aikana kun eivät tiedä olevansa raskaana.Eli puolet lapsistamme kouluissa ja päiväkodeissa on vähä-älyisiä ja sydänvikaisia.
51% naisista tuskin on alkoholisteja...
tuosta ap:n ulosannista mieleen ettei tarvita viinaa siihen että lapsesta tulee melko simppeli =D
sain tietää olevani raskaana ja alkoholia olin käyttänyt tuona aikana. Parit kunnon kännit ja muuten saunakaljat.
Poika on nyt 25 v ja täysin terve ollut aina. Ulkonäössäkään ei ole huomauttamista, jos ei oteta lukuun tatuointeja, joita saisi mielestäni olla vähemmän,. Tuskin ne kuitenkaan äidin alkoholinkäytöstä johtuvat.
Nauti raskaudestasi kaikessa rauhassa.