Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin tänään keskustelemassa lääkärin kanssa (alkoholi+raskaus)

Vierailija
03.08.2011 |

Koska join itseni humalaan monta kerta, tietämättä että olen raskaana.

Lääkäri oli siitä mieltä, että alkoholi voi vaikuttaa sikiön ulkonäköön ja keskushermostoon, vaikka riski on hyvin pieni

Mieli taas massa.:(

Onko teidän lapset terveitä, te jotka joitte alkoholia tietämättä että olitte raskaana?:(

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tästä raskaudesta tulee stressitöntä. Kun aina mielessä, että lapselle on varmasti tullut jotain. Koska olen ääliö!!!

Vierailija
2/74 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosketuksissa sinuun kiinnittyessään noin 6 päivän jälkeen ovulaatiosta. Ja monet lähteet on sitä mieltä, että tästäkin menee vielä viikkoja, ennen kuin teillä on mitään yhteistä aineenvaihduntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvaa ei voi vahingoittaa, ennen kuin tietää olevansa raskaana. Tämän sanoi minulle rv 5 eräs vanha kätilö, kun kerroin juhlineeni ja nauttineeni ennen tietoa raskaudestani. Kolme lastani ovat ihan ok kaikki! Ole rauhassa ja pidä lapsi! Jos joisit raskauden läpi, niin silloin saattaisit todella vahingoittaa lastasi. Rauhoita itsesi ja mielesi ja nauti raskaudesta!

Vierailija
4/74 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei voi vahingoittaa, ennen kun tietää olevansa raskaana

Vierailija
5/74 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännöllisiä kännejä viikon-parin viikon välein? Join itsekin nuorena aika paljon, mutta nyt kun en juurikaan ota kännejä, elimistö ei enää kestäisi sellaista menoa enkä ymmärrä miksi aikuisten pitäisi ottaa viinaa kuin villit, kokeilevat nuoret..? Mielestäni säännöllinen kännääminen on jo ongelmajuomista.

Vierailija
6/74 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen nuori, 26v, omasta mielestä nuori.

Kiitos vastaneille!

Miehen kanssa keskustellaan illalla.

Ap

Vierailija
7/74 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tehdä abortin, niin siksi en vältellyt alkoholia tai tupakkaa. Mulla on terve lapsi, ei allergioitakaan ja hyvin menee koulussakin.

Vierailija
8/74 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks halusit abortoida lasta?

Vierailija
9/74 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko kysyä lisää.

Miksi ei kuitenkaan saa tutkia UÄ:ssä, jos lapsella on joku vaurio on tullut minun alkoholin käytöstä?

Kun minulla oli kuitenkin paljon rauhallisempi mieli, silloin kun lääkäri kertoi minulle, että siitä voi tutkia, avot, sydäntä ja muuta.

Vauva palstan mielipite oli eri, ... alkoholivauriot ei näy.

Mä nostin siitä keskustelu nyt siksi, koska miehen kanssa otan puhe tänään tästä raskaudesta. Mietitään yhdessä kannattako jatka siitä vai aborti on paras vaihtoehto. Koska mun pää ei kestää jos lapselle tulee jotain, sen takia mietin nyt vakavasti keskeytystä

T. ap

Vierailija
10/74 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei rakenneultrassa selviä. Yleensäkään alkoholin aiheuttamat vauriot eivät näy ultrassa. Kukaan ei voi sanoa, oletko aiheuttanut jotain vahinkoa lapsellesi. Ja vaikka hänellä jotain olisikin, et voi tietää johtuuko se juuri alkoholista. Sinun täytyy vaan yrittää elää ja nauttia raskaudesta ja lapsestasi liikoja miettimättä.

Ne alkoholin aiheuttamat haitat tulevat esiin monta kertaa vasta noin kouluiässä. Tarkkaavaisuushäiriöitä yms.

Eli vaikka vauva olisi terve jne., alkoholin aiheuttamia vammoja voi tulla myöhemmin esiin. Olen pahoillani.

Vierailija
11/74 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun miehen kanssa ja olen kyllä varma että aborttia teen, en halua että pieni kärsi minun takia :,( itselle en voi anna anteeksi, paska olo

Vierailija
12/74 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Yksi, joka joi ennen plussatestiä kertaalleen ja vielä raskaudenaikanakin lasin viiniä joskus. Lapsi toistaiseksi terve ja nyt 7-vuotiaana jos joku oppimisvaikeus ilmestyisikin, on täysin mahdotonta sanoa mistä se johtuisi 100% varmuudella.

Vierailija
13/74 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä join 4päivää putkeen sekä 2päivää vkloppuna, 6kerta tuli juottua lomalla, ennen raskausviikkoa 4

Vierailija
14/74 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan aborttia tee!!

Aika iso prosenttiosuus vuosittain syntyneistä abortoitais jos tuo olisi perusteluna.

Vierailija
15/74 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskennallisella raskausviikolla neljä nainen on todellisuudessa ollut raskaana (siis munasolu hedelmöittyneenä) vasta n. 2 viikkoa. Hedelmöittymisestä kiinnittymiseen menee 5-8 päivää. Eli oikeastaan merkittävää (jos joku) on se, paljonko joit viimeisellä viikolla ennen kuin sait tietää raskaudesta.

Ap, hirveintä mitä voit nyt tehdä on abortti. Sinusta tulee äiti ja se on nyt tärkeintä, joten lopeta panikointi.

Vierailija
16/74 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo rv 8 kun sain tietoon raskaudestani. Varmaan joka viikonloppu vedin kunnon kännit siihen asti. Pelotti minullakin. Lapsi jo ala-asteella ja täysin terve muutamaa allergiaa lukuunottamatta.

Vierailija
17/74 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pian kotona niin puhutaan

Vierailija
18/74 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin epätodennäköistä, että lapsellasi olisi mitään hätää.

Vierailija
19/74 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukset vähän sekaisin. Miks ei voi olla toisinpäin, miks juuri silloin join noin runsasti alkoholia

Vierailija
20/74 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule olemaan alkoholista johtuvaa vauriota, jos olet lopettanut juomisen! Sitä paitsi alkoholisikiövaurio ei kehity edes läheskään kaikille niistä sikiöistä, joiden äiti ryyppää koko raskauden ajan!! Ja lisäksi FAS:n kehittymisen todennäköisyyteen vaikuttavat myös muut asiat kuin pelkkä alkoholi, esim. äidin tupakointi sekä geneettiset tekijät (vaikka raskas jatkuva alkoholinkäyttö on tietysti se edellytys).

Itse tein positiivisen raskaustestin vasta lähes 2 kk viimeisten kuukautisten alkamisen jälkeen, ja taatusti silloin pelotti, koska kosteita juhlia oli ollut _monia_ sinä aikana, kun en tiennyt enkä mitenkään uskonut olevani raskaana. Juttelin useamman lääkärin kanssa tilanteesta ja heidän rohkaiseminaan uskalsin saada lapsen - ONNEKSI! Hän on täysin terve ja uskaltaisin sanoa, että fiksukin :) Nyt hän on jo yli 10-vuotias; kyllä tähän mennessä olisi jo mahdolliset oppimis- tms. vaikeudet tulleet esiin.

Joten ap: jos sinua kovasti huolettaa (niin kuin viesteistäsi päätellen huolettaa!), niin käy vauvan rakenteita selvittävissä tutkimuksissa. Vaikkei niissä joka ainoa asia käykään ilmi (sellaista tutkimusta ei vielä ole olemassakaan...), niin uskoisin, että ihan selkeä rauhoittava vaikutus niillä sinulle on :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme