Onko teillä ollut kesällä alakouluikäisiä yksin kotona?
Tänään oli ensimmäinen kerta, kun 10-vuotias tyttö oli koko päivän yksin kotona. Halusi itse "olla rauhassa" ja tuntui oikein nauttineen olostaan. Pikkuveli oli päiväkodissa.
Kommentit (18)
mites muuten kesälomat järjestäis kun tav. duunarilla se 4vkoa vaan lomaa ja koulusita 10vkoa..
oli jo eskari-ikäisenä 2 tuntia yksin.
Nt ekaluokan jälkeen kesällä on maksimissaan ollut tuntia itsekseen ollut. Pakko olla, kun vanhemmat on töissä, koko kesää ei voi aikuiset lomailla. Hyvin nämä on menneet jo eskari-ikäisestä lähtien.
siis ekaluokkalainen nyt max 5 tuntia itsekseen ollut.
1. ja 2. luokan välissä oli kolme viikkoa
2. ja 3. luokan välissä ei lainkaan
ja nyt 3. 4. luokan välissä taitaa tulla 6 viikkoa.
1. ja 2. luokan välissä oli kolme viikkoa 2. ja 3. luokan välissä ei lainkaan ja nyt 3. 4. luokan välissä taitaa tulla 6 viikkoa.
1. ja 2. luokan välissä oli kolme viikkoa 2. ja 3. luokan välissä ei lainkaan ja nyt 3. 4. luokan välissä taitaa tulla 6 viikkoa.
Leikkii kotona, ulkona kavereiden kanssa, pelaa tietokoneella, katsoo telkkaria.
"yksin" kotona päivisin monta viikkoa. Viettää aikaa naapuroston kavereiden kanssa ja touhuaa omineen välillä. Jos haluaa tai tulee tarvetta mummolaan niin matkaa pari kilometriä.
kesällä yksin. (Ei ole kyllä juuri yksin koulun alettuakaan.)
Isoveli on katsonut, ovat olleet mummoiloissa, leirillä, olen tehnyt etätöitä. En mä tuon ikäisiä voi päiväksi jättää kaksistaan, eivätkä edes halua jäädä.
Ei ole paljon vaihtoehtoja :( Mutta hyvin on aina pärjännyt,nyt menossa jo viidennelle luokalle.
Kyllä 9v. pitää osata olla välillä yksinkin.
Ihan kauppaankin raahatte sen muksun?
Nyt ei kylläkään toteudu ikänmukaisen kehityksen tukeminen.
kesäkuun ja nyt elokuun alun joutuu olemaan n. 8 h / pvä(tai saa olla, miten kukakin sen ajattelee).
Tai eipä tuo yksin ole ollut, kavereita ja serkkuja on ollut täällä kaiken aikaa seuranaan.
useimpina päivinä, mulla oli lomaa vain 4 viikkoa, miehellä puolestaan lyhyehkö määräaikainen työ, onneksi isoveli on asustanut meidän luona ja hänen aamuvuoro on päättynyt aikaisemmin kuin meidän työt, iltaviikoillaan tilanne on ollut paljon parempi, lapsi on ollut yksin alle 3 tuntia päivässä
Ei ole paljon vaihtoehtoja :( Mutta hyvin on aina pärjännyt,nyt menossa jo viidennelle luokalle.
..Kyllä ne oireilut sieltä pukkaa..
Menee 4-luokalle. On ollut muutamia päivä yksin kotona. Käynyt syömässä leikkipuistossa. Olen tullut kotiin 15.30.
poikkeustapaus, tosin talvella. 9v oli kuumeessa ja meidän oli pakko olla töissä juuri sinä päivänä.