Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä lukihäiriöisten vanhempia paikalla?

Vierailija
03.08.2011 |

Millaiset ne testit oli kun diagnoosi tehtiin, pitikö vanhempien olla mukana?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu 5 v testeistä. Poika oli silloin 10 v.

Koulupsykologi teki testit. Muistaakseni ekalla kerralla olin paikalla, muihin kuskasin, muttei psykologi silloin kommentoinut mitään. Erilaisia hahmottamistehtäviä, kielellisiä valmiuksia ym. asiaan kuuluvaa.

Viimeisellä kerralla paikalla oli vanhemmat (tai vain minä, kun ukko ei päässyt keskellä päivää) sekä koulun reksi,luokanope ja erityisope sekä palautetta antanut psykologi. Sain itse päättää, onko poika mukana ja pojan kanssa päätimme, etti tule mukaan. Poika itse koki tilanteen kiusallisena, varsinkin kun psykologikin oli tavallaan tuttumme...

Meillä paljastui vaikea luki - ja hahmotushäiriä; itse oli epäillyt sitä jo ekaluokasta lähtien, mutta ope painoi villasella...Omalla vahvalla tahdolla sain ajat testauksiin.

Nyt poika lopetti peruskoulun. Se hyöty testeistä että sai hakea erityishaussa amikseen. No, pääsi sitten sisään ihan normaalihaussa, mutta periaatteessa voivat ottaa koulutukseen 30 % opiskelijoista erit. haun kautta. Eka paikka muuten, jossa lausunnosta on hyötyä. sana alakoulusta yläkouluun ei kulkenut, vaikka itse luulin niin. Sai erit.opetusta läkoulussa vasta 9-luokalla, kun tajusin asian!

Eli tarkkana kannattaa olla - oma poikani on rauhallinen, niin oli jotenkin väliinputoaja käytöshäiriöisten joukossa...

T. Äiti ja ope itsekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla