Oletteko ulkoilleet ja kastuneet viime päivien sateissa?
Tänään kastuin jo toisen kerran viikon sisään. Ulkoilin tunnin verran vesisateessa ja vaikka tuulipuvun takki oli ylös asti kiinni ja huppu päässä niin hiukset ja t-paita olivat ihan likomärkinä. Ja jalat kastuivat edestä tuulihousujen läpi. Hitsi kun olis kunnon sadevaatteet. Mites muilla?
Kommentit (16)
ja samanväriset kurikset myös, ja mustat nokian kumpparit kaiken kruunuksi - enkä kastu (jos em varusteet sattuu olemaan päällä...) :D
oikeastaan joka päivä olen kastunut.. Meillä koiran pentu jota on vietävä ulos jatkuvasti, kun opetan sitä vasta sisäsiistiksi. Hyvä että sataa mutta olisi kiva että olisi sadevaatteet jotka oikeasti toimisi.
sulla oli päällä? Mulla on kyllä muuten hyvä tuulipuku joka hylkii vettä mutta reippaassa sateessa vesi alkoi tihkua hupun ja hartioiden kohdalta läpi jo muutaman minuutin jälkeen. Pitäis hankkia oikea sadeasu siihen päälle.
Sadekuuro yllätti pyöräretkellä. Takki piti suht hyvin sateen, hiukan vetskarin kohdalta fuskasi. Mutta housut ja kengät valui vettä ja olin ihan ravassa, koska oli kunnon kuuro ja kura roiskui ajaessa.
Tosin johtuu kylläkin siitä, ettei täällä ole satanut vettä.
Sadekuuro yllätti pyöräretkellä. Takki piti suht hyvin sateen, hiukan vetskarin kohdalta fuskasi. Mutta housut ja kengät valui vettä ja olin ihan ravassa, koska oli kunnon kuuro ja kura roiskui ajaessa.
Edellisellä kertaa minäkin olin pyörän kanssa liikenteessä ja ihan sama juttu; jalat polvia myöten kurassa ja siitä ylöspäin "vain" sateesta märkänä. Pyöräillessä kastuu kyllä vielä helpommin kuin kävellessä kun vesi pääsee paineella ropisemaan pitkin huppua, käsivarsia, rinnuksia ja jalkoja.
ole vissiin kovin moni sateella viitsinyt ulos lähteä.
Viime rankkasateet tulivatkin yöllä jolloin ei tarvinnut lähteä ulos.
Me ollaan oltu lasten kanssa joka päivä pari kertaa ulkona, mutta ei olla kyllä kastuttu yhtään kertaa. Just ihmettelin kun säätiedotus lupasi "poutaantuvaa" että miten se tästä vielä voi poutaantua... Sais jo sadettakin mun puolesta tulla!
t. Jyväskylä
Vaikka on koiria niin kauheen usein en oo lenkille sattunut samaan aikaan sateen kanssa.
Tossa viikko sitten tosin olin perus t-paita ja farkut systeemil menny lenkille niiden kanssa. Laukus oli varuilta sateenvarjo kokoontaitettuna vaik oli kirkasta.
Kävin kaupassa ja jku astuin 4 minuutin kaupas olon jälkee ulos sato kaatamalla. Ei se sateen varjo auttanut pahemmin ku kaatosade yllätti ja kädet täys tavaraa, ehti kastuu kokonaan ennenku varjon sai esiin -,-'
Enemman harmitti etten tajunnut toista koiraani pukea. Soon karvaton kiinanharjakoira ja hiukan paleli kun veden kastelemina käveltiin kotia.
Ne on inhottavia tuollaiset äkilliset Esterin pyllystä ryöpsäykset; niin ihmisille kuin lemmikeillekin.
yksi elämäni parhaimpia ostoksia. Näyttää ihan tavalliselta ulkoilupuvulta, mutta on täysin sateen ja tuulenpitävä. Kevyt ja kiva.
Me ollaan oltu lasten kanssa joka päivä pari kertaa ulkona, mutta ei olla kyllä kastuttu yhtään kertaa. Just ihmettelin kun säätiedotus lupasi "poutaantuvaa" että miten se tästä vielä voi poutaantua... Sais jo sadettakin mun puolesta tulla!
t. Jyväskylä
Etelä-Suomessa on vähintään kuurosateita tullut melkein joka päivä ja perina päivänä on satanut yhtenäisemmin.
yksi elämäni parhaimpia ostoksia. Näyttää ihan tavalliselta ulkoilupuvulta, mutta on täysin sateen ja tuulenpitävä. Kevyt ja kiva.
Voiko sitä käyttää myös silloin kun on sateen uhka? Sellainen on varmasti mukava. On tosi ärsyttävä tunne kun huomaa että vaikka on tuulipuvun takki täysin kiinni ja huppu syvällä päässä niin silti vesi pääsee sisään kun se imeytyy takista läpi. Varsinkin hupusta ja hartioilta menee nopeasti läpi.
oikeastaan joka päivä olen kastunut..
Meillä koiran pentu jota on vietävä ulos jatkuvasti, kun opetan sitä vasta sisäsiistiksi.
Hyvä että sataa mutta olisi kiva että olisi sadevaatteet jotka oikeasti toimisi.