Tekeekö neljä kaljaa illassa minusta huonon äidin?
Kommentit (37)
ei se siis sinusta välttämättä huonoa äitiä tee -vielä.
-edellinen
Aattele nyt jos lapsi pitää viedä lääkäriin, meet ilmeisesti taksilla, tosin oletan että sinulla on ajokortti? jokatapauksessa lääkäriin kaljalta haissen, hyi. no kuitenkin luulis että se määrä nousee jo päähänki, ainakin mulla nousis, jos joisin.
Jos juon ja lapset huomaavat minun olevan hiprakassa/humalassa, mikä tekee minusta sen huonon äidin. ihan vaan se, että olen humalassa ja juonut neljä olutta?
Kalja tai kossu, samaa viinaa se on. Neljä kaljaa joka päivä pidemmän aikaa aivan varmasti tekee sinussa muutoksia, et ehkä itse niitä havaitse.
Alkoholin runsas käyttö lisää monien syöpien riskiä ja syöpäsairastavuutta, myös sinun kohdallasi. Esimerkiksi riski sairastua rintasyöpä tai johonkin ruoansulatuselimistön syöpään kasvaa huomattavasti.
Alkoholinkäyttö vaikuttaa myös kognitiiviseen kyvykkyyteen.
Neljä kaljaa illassa vaikuttaa vanhemmuuteen.
kuin selvinpäin. Se pelottaa lapsia. Vaikka itse kuvittelet pysyväsi samanlaisena ja turvallisena, näin ei suinkaan yleensä lasten mielestä ole. Joka viides lapsi kärsii vanhempansa alkoholinkäytöstä. Sinun lapsesi taitaa olla yksi heistä. Surullista.
VAikka tämä voikin olla provo, ikävä kyllä monella lapsella on kaltaisesi alkoholin suurkuluttaja vanhempana.
Ehdottomasti kannattaa kokeilla, voitko olla edes viikon pari ilman alkoholia. Jos tämä onnistuu, niin en kutsuisi sinua alkoholistiksi. Jos on vaikeaa olla ilman niitä neljää pulloa, niin hae apua pian! Itse juon viiniä lasin-kaksi lähes joka päivä illallisen kanssa, mutta pidän myös vuoden aikana vähintään pari kuukautta taukoa, koska en halua hankkia itselleni kirroosia. En koskaan juo tiukkaa viinaa, enkä muista milloin olisin ollut humalassa, mutta joillekin ainoa vaihtoehto on absolutismi. Alkoholisoituminen tapahtuu hitaasti ja varmasti 10-15 vuoden aikana, jos jatkat samaa tahtia. Kokeilehan olla ilman olutta ja huomaat että olo on oikein hyvä ilman alkoholiakin. Yritä keksiä jokin muu tapa rentoutua - jooga, kuuma kylpy, kuppi teetä ja hyvä kirja tai leffa.
Tuossa wikipediasta sulle:Alkoholin suurkuluttajat ovat riskiryhmässä alkoholismin suhteen. Alkoholin suurkulutus on elämäntapa, jota ei voida vielä luokitella alkoholismiksi, ts. varsinaista riippuvuutta ei ole vielä kehittynyt. Tästä huolimatta suurkulutus on monilla tavoilla haitallista ja vaarantaa terveyden. Alkoholin suurkuluttajaksi katsotaan henkilöt, jotka juovat säännöllisesti alkoholia yli riskirajan. Miehillä tämä raja on 24 annosta ja naisilla 16 annosta viikossa.[5] Yksi annos alkoholia on esimerkiksi yksi pieni pullo (0,33 l) keskiolutta tai siideriä, yksi lasi (12 cl) kevyttä viiniä tai paukku (4 cl) 40 % viinaa.[6]
Googleta lisää. Esim terveysvaikutuksista. Ei muuten ole kivaa, kun vanhemmalle tulee alkoholidementia. Kokemusta on. Eikä sekänn kivaa, kun kävely on alkoholistin kävelyä... Näkee nimittäin kävelystä, kuka on alkoholisti.
4x7 on 28 annosta viikossa ja sairastut alkoholisairauksiin pääkoppaa myöten.
ali alkoholisti, vaikka ei mikään paha, hoidan työni, kodin ja lapset, mutta tästä on tullut huono tapa, ettei ilman iltakaljaa oikein voi olla. Huono äitikin tavallaan olen, sillä kyllähän lapset tajuaa, mitä iltaisin tapahtuu ja tietävät senkin, ettei sitä taatusti muissa perheissä tapahdu.
jokaikinen ilta juot, niin se ei ole hyvä asia. Oman terveytesi kannalta, kuten on jo todettu. Suurkuluttaja olet. Satunnaisesti otettuna 4 kaljaa ei ole paha.
Siis jos joka ilta sen verran juot. Kerta ei tunnu vielä missään.
Mä itsekin juon näin lomalla usein muutaman annoksen alkoholia ja olen hiukan huolissani alkoholin käytöstäni. En vain osaa lopettaakaan. Mä juon myös työaikana viikonloppuisin jonkin verran. En ehkä ole aina selvinpäin, mutta en lasten kanssa juuri kännissäkään. Pienessä hiprakassa kylläkin. Lapset tuskin kärsivät mun tissuttelusta mitenkään, kun meillä on samat säännöt ja tavat joka päivä.
Et ole koskaan iltaisin ajokykyinen. Entä kun lapset ovat isompia? Yökylässä kaverillaan, mutta soittaa sinulle 10 aikaan illalla, että pitää päästä kotiin. Sinä sanot, että äiti ei voi nyt tulla hakemaan, kun ei voi ajaa. Teininä lapsi ei voi koskaan kääntyä sinun puoleesi illalla asioissa joihin tarvitaan autoa, koska tietää jo että äiti juo ne "neljä" olutta.
Keskinäinen luottamus kärsii. Olut iltaisin on aina tärkeämpää kuin lasten menot.
Esimerkkejä on lukemattomia.
Terveisin: "Tissuttelijan" tytär
huono vai hyvä, sen kertovat lapset, kun kasvavat.
Ja joku tuolla kirjoitti, että jos hoitaa kodin ja lapset niin neljä kaljaa ei aiheuta haittaa. Siis mitä?? Ja kyllä tasan aiheuttaa, minun äitini on juuri tälläinen iltatissuttelija, ollut niin kauan kuin minä vain muistan.
Kyllä jutut muuttuu samantien kun hän saa sitä kaljaa, aina on kodin hoitanut muttei hän mielestäni ole meille hyvä äiti ollut.
Olut menee aina kaiken muun edelle, mä vihaan sitä oluen avaamisen ääntä, vihaan sitä kuinka äitini istuu katsomassa iltaisin telkkaria kalja kädessä.
Suorastaan vituttaa kun viikonloppuisin ei voi mennä kylään lapsen kanssa, kun mummo on hiprakassa. Hän ei tee mitään meidän kanssamme, ehkä joskus saan hirveällä vonkaamisella hänet nopeasti käymään jossain. Ei mitään huvipuisto reissuja ei mitään mukavia aamupäivä ulkoiluja lapsen kanssa.
Se kalja on aiheuttanut sen, että hänellä tulee kamala paniikki muiden ihmisten seurassa. Jopa kaupankassan kanssa käytävä vuorovaikutus on hänelle mahdottomuus.
Juo vaan ne neljä olutta joka ilta, lapsesi kiittää sinua varmasti aikuisina.
Olisi kiva kuulla mitä mietteitä vastaukset ovat Ap:lle herättäneet
Lopeta juominen. Tollanen spurgu ei ansaitse lapsia.
jokailta niin olet ainaski alkoholisti et välttämättä silti huono äiti
viestistäsi jo näen, että sinulla ON JO ongelma.
Terveisin kahden juopon lapsi