G: Onko sinulla raskausarpia?
1. Mistä tuli? Raskaudesta/Lihomisesta/Kehittymisestä teininä/Lihastreenistä?
2. Millon tuli? esim. millä raskausviikolla
3. Rasvasitko, yrititkö siis estää niitä tulemasta?
4. Ovatko haalentuneet? Häiritsevätkö sinua?
5. Mihin niitä tuli?
Vastaan itse.
1. Kehittymisestä teini-iässä.
2. -
3. -
4. Muistaakseni ovat haalentuneet!
5. Tissiin ja lonkkiin parit.
Miksi tein tämän gallupin teille? Koska olen raskaana ja pelkään että olen kohta tiikeriraidoitettu jaloista päähän :( Näin sellaista painajaista ja katsoin kauhukuvia netistä missä oli esim. vatsa täynnä punaisia ihan ihan joka puolelta.
Kommentit (40)
Mulla yksi raskaus ja synnytys 32-vuotiaana.
Tuli arpia, teininä rintoihin ja raskauksista mahaan. Maha on ihan hirveä vieläkin vaikka nuorin jo 7v. Mulla kohtu ulospäin, en rasvannut ja maha oli tosi iso. Lisäksi laihdutin äkkiä kilo pois ja nyt on sitten vain vaaleaviiruinen roikkuva nahka...huoh. En usko että ikinä lähtevät.
2 raskaudessa ei kuitenkaan tullut yhtään lisää vaikka aattelin että oon tiikereiden sukua.
kiitos vastauksestasi nro 10! ehdottomasti pitää kertoa jos ei tullut!!!! muutenhan mä oon ihan surullinen jos kaikki vastaukset on että tuli.. onko sulla yhtään raskausarpea aikaisemminkaan esim. lihomisesta, kehittymisestä?
ap.
iholtani olen vaalea ja en rusketu vaan palan herkästi, äidilläni eikä siskollani ei ole raskausarpia, kannattaa äidin mahaa katsoa, koska kudostyyppi periytyy. Teininä tuli ihan vaaleita lantioon, ei huomaa ellei venytä ihoa..olen laiha ja nuori! En rasvannut!
Täällä ei kans tullut yhen yhtäkään. Ikä 23v ja yksi vauva. Raskauskiloja tuli 23! :D Rasvailin silloin tällöin masua ja tissejä raskaana, ihan normi kosteusvoiteella. Eikä ole tullut milloinkaan muutenkaan. Omat tissit pienet, ja maidon noustessa ne nelinkertaistui, eikä siltikään arpia :) ja vaaleaihoinen olen. Äidilläni tuli arpia aika reilustikkin, ja teki ekan lapsen minun ikäisenä. (22v)
Eikä ihan varmasti vaikuta mitään.
lapsia 2. Toi ihonväri voi kyllä vaikuttaa, itsellä tummempi iho, rusketun helposti. raskausarpia ehkäisevää voidetta kannattaa käyttää, ei niistä ainakaan haittaa ole..
ekasta tuli rintoihin ja lantioon muutama jotka ovat jo vaalentuneet, kahdessa myöhemmässä raskaudessa ei ainuttakaan arpea. Vatsan nahka on aivan sileä, kätilökin sitä ihaili lapsivuodeosastolla kun kolmen lapsen jälkeen olen silkoihoinen :)
Ja ihoni on vaalea ja ensimmäisessä raskaudessa jossa näitä arpia muutama tuli, olin erittäin nuori. Kahden myöhemmän raskauden aikana olin jo yli 30 v eikä yhtään arpea tullut. Eli minun kohdallani ikä ei ainakaan vaikuta arpien tulemiseen.
Ja ihoni on todella kalpea.
Teini-iässä kun pyöristyin (mahdollisesti ehkäisypillerien vaikutuksesta?), sain raskausarpia reisiin, pepun sivuun ja rintoihin. Ne ovat vaaleita, eivät punaisia.
Olen ollut kaksi kertaa raskaana, ja siitä ei ole raskausarpia seurannut, vaikka eka kerralla painoakin kertyi 30 kg ja vatsa oli tosi iso. Toisella kerralla vatsa oli kohtalaisen pieni kokooni nähden (olen pitkä nainen) eikä painoakaan tullut paljon. Kummallakaan kerralla ei siis mitään arpia näkynyt vatsalla eikä muissakaan paikoissa.
....että en ole koskaan rasvannut. Sain lahjaksi raskausarpirasvaa, mutten viitsinyt käyttää en oikein usko että niilä on vaikutusta.
kiva kun olette ahkeraan vastailleet, edelleen saapi vastailla :) pelkoni on jo vähän helpottanut, kyllä mä uskon että mieheni vielä vauvankin jälkeen mua rakastaa ja haluaa se on tärkeintä!!
tohon että kudostyyppi periytyy en oo ihan varma uskonko... koska äidilläni on raskausarpia mahassa ja kyljissä kuulema runsaasti (hänellä on kyllä muutenkin ylipainoa reilusti), mutta silti siskoni on tehnyt kaksi lasta ja tuloksena on vain yksi mitätön/melkeen näkymätön arpi napakorun kohdalla!
että 70-90% näitä saa.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Itselle tuli.
jep, ton oon kuullut kans.. kuulostaa huolestuttavalta luvulta.. mutta kuinkahan moni saa vain muutaman himmeän ja kuinka iso osa sitten saa ne jotka pilaa "bikinikropan" tai siis miten jotkut vastas ettei voi pitää enää bikineitä..
ap.
Kaksi raskautta takana, ja n. 20 kg tullut molemmissa. Ovat lähteneetkin sitten.
Ja iho on niin vaalea kuin pohjoismaisella vain voi olla. Ei ihon väri kudostyyppiä määrittele...
1. Mistä tuli?
- Raskaudesta ja imetyksestä
2. Millon tuli? esim. millä raskausviikolla
- En muista tarkasti, mutta loppupuolella huomasin.
3. Rasvasitko, yrititkö siis estää niitä tulemasta?
- En rasvannut, ei ollut enää hyötyä siinä vaiheessa.
4. Ovatko haalentuneet? Häiritsevätkö sinua?
- Ovat vaalentuneet, eivät häiritse.
5. Mihin niitä tuli?
- Rintoihin, alavatsalle ja reisiin.
1. raskaudesta
2. loppuraskaudessa, molemmilla kerroilla
3. rasvasin ja öljysin
4. ovat vähän haalentuneet, häiritsevät
5. vatsaan, paljon tosi leveitä ja pari oikein syvääkin napan yläpuolelle
Enkä kyllä tehnyt mitään niiden estämiseksikään. Ei ole tullut äidillenikään.
Mutta jos niitä sinulle ap tulee, niin ne on naisten kunniamerkkejä; kanna ne ylpeänä. Toki ymmärrän tunteesi, minullakaan ei ole alapää enää ennallaan syynytyksen jälkeen ja se harmittaa. Mutta eipä mies ole tuosta valitellut.
1. Mun arvet tuli mahaan ja rintoihin toisessa raskaudessa.
2. Muistaakseni aika aikaisin, puolivälissä raskautta ehkä.
3. En rasvannut. Uskon, että rasvaus voi auttaa, koska esikoista odottaessa rasvasin mahan joka ilta, enkä arpia tullut. Mahakin oli isompi ekassa raskaudessa. (Käytin bodyshopin kaakaovoita)
4. Kuopus on nyt 5kk. Arvet eivät ole vielä vaalenneet. En aio enää koskaan käyttää bikineitä. Kerran t-paitani oli noussut niin, että mahaa näkyi vähän ja oma isäni huudahti "voi herranjumala, millaiseksi sun maha on mennyt!"
5. Mahaan ja rintoihin. Mahassa arvet on tosi isoja, rinnoissa ihan ohuita ja huomaamattomia.
lapsia 2. Toi ihonväri voi kyllä vaikuttaa, itsellä tummempi iho, rusketun helposti. raskausarpia ehkäisevää voidetta kannattaa käyttää, ei niistä ainakaan haittaa ole..
Miehellä kyllä on, senki edestä:(
Esikoisen loppuraskaudessa. En rasvaillut, enkä ajatellut edes koko asiaa. Niitä tuli kolme kpl 2cm pituista vaaleaa juovaa vasemman reiden sisäpintaan.
Seuraavien viiden lapsen odotusaikana ei tullut ainuttakaan :-)