G: Onko sinulla raskausarpia?
1. Mistä tuli? Raskaudesta/Lihomisesta/Kehittymisestä teininä/Lihastreenistä?
2. Millon tuli? esim. millä raskausviikolla
3. Rasvasitko, yrititkö siis estää niitä tulemasta?
4. Ovatko haalentuneet? Häiritsevätkö sinua?
5. Mihin niitä tuli?
Vastaan itse.
1. Kehittymisestä teini-iässä.
2. -
3. -
4. Muistaakseni ovat haalentuneet!
5. Tissiin ja lonkkiin parit.
Miksi tein tämän gallupin teille? Koska olen raskaana ja pelkään että olen kohta tiikeriraidoitettu jaloista päähän :( Näin sellaista painajaista ja katsoin kauhukuvia netistä missä oli esim. vatsa täynnä punaisia ihan ihan joka puolelta.
Kommentit (40)
kun lapsi laskeutui eli viimisellä viikolla kaikki tsiljoona. Olen raidoistani ylpeä tiikerimamma :)
1. Kehittymisestä ja raskaudesta
2. Teininä ja aivan loppuraskaudessa
3. Rasvasin, en estellyt
4. Ovat haalentuneet, eivätkä häiritsevästi enää näy
5. Reisiin, vatsaan
1. raskaudesta ja maidonnoususta
2. ihan viimeisillä viikoilla ja synnytyksessä, sekä silloin kun maito nousi rintoihin pari päivää synnytyksestä
3. rasvasin vatsaa kyllä
4. ovat haalentuneet eivätkä häiritse
5. vatsaan ja rintoihin
Teininä kehittymisestä lantiolle, vähän vanhempana lihomisesta reisiin ja raskauden aikana rintoihin ja koko vatsan ympärys täyteen raitoja.
Eniten tuli ihan loppuraskaudesta varmaan viikoilla 30->
En rasvannut koska siitä ei ole apua.
Teini-iän vaalenivat ja katosiavt jo vuosia sitten kokonaan. Lihomisesta tulleet näkyivät vielä vaaleina. Raskaudesta on alle vuosi ja jo vaalentuneet vähän.
5. Mihin niitä tuli?
Ks. kohta 1.
Pelkosi on aiheellinen. Raskaus pilaa vartalon jos kudostyyppisi on repsahtavaa ja repeävää tyyppiä niinkuin minulla. Paska säkä mutta tulipahan tehtyä. Eikä kaduta enkä itke itseäni uneen joka ilta raskausarpien takia.
1. Mistä tuli? Kehittymisestä ja maidonnoususta. Ja raskaudestakin.
2. Kehittymisestä teini-iässä ja imetyksen aikana sitten myöhemmin. Raskaudesta tuli ihan loppumetreillä.
3. Raskauden aikana rasvasin, jos muistin.
4. Ovat haalentuneet jonkin verran, tuoreimmat tietty näkyvät vielä.
5. Teininä tuli reisiin etupäässä, myös lantiolle jonkun verran. Maidonnousu/imetys toi arpia rintoihin. Vatsaan tuli raskausaikana yksi ainoa arpi. Eli vaikka muuten minulle on tullut arpia esim. teininä, niin raskausaikana ei juurikaan tullut. Älä siis ap suotta murehdi :)
mistähän sitä tietää onko repsahtava kudostyyppi??
- Rintoihin tuli muutama haalea jo teininä, mutta ensimmäisen raskauden viimeisillä viikoilla tuli vatsa täyteen. Vatsa on raidallinen kyljestä kylkeen ja rintojen alta häpyluuhun asti.
- Viikon 30 jälkeen.
- Rasvasin säännöllisesti aamuin illoin koko raskauden sellaisella rasvalla, jonka olisi pitänyt ehkäistä raskausarpia (en enää muista ko. rasvan nimeä).
- Ovat haalenneet. Eivät sillä tavalla häiritse, enemmän häiritsee löysä mahanahka. Bikinejä en kuitenkaan enää pidä, mutta esim. uimahalliin menen ihan rohkeasti tai saunomaan kavereiden kanssa.
5. Mihin niitä tuli?
Vatsa on täynnä niitä kuten aiemmin kerroin. Reisissäkin taitaa olla muutama ihan haalea.
Kuopusta odottaessani en saanut yhtään uutta raskausarpea, kaikki tuli esikoista odottaessa.
1. kehittymisestä teininä, jättiläisvauvan synnyttämisestä ja toisen jättiläisvauvan kantamisesta
2. rintoihin ne tulivat 13-vuotiaana, pumpsahdin a:sta c:ksi suurin piirtein yhdessä yössä, ja vähänkö säikähdin kun heräsin aamulla ja rinnat olivat yhtäkkiä kauttaaltaan punaisten raitojen peitossa. Häpyalueelle (siinä missä normaaleilla ihmisillä kasvaisi karvaa mutta mulla on valtavia raskausarpia) tuli ensimmäisessä synnytyksessä. Mahaan tuli vasta toisessa raskaudessa mutta paljon, en muista millä raskausviikolla.
3. Rintoja en tietenkään tajunnut teininä rasvata. Raskausaikoina rasvasin ihan hulluna, ei auttanut.
4. Rintojen ovat haalentuneet (silti vielä erotettavissa jos tarkkaan katsoo), mahan ja alapään eivät koskaan punaisia olleetkaan. Näyttävät silti selvästi arvilta. Rintojen eivät häiritse mua, muut häiritsevät erittäin paljon.
huh huh että voinkin olla pinnallinen ja tyhmä :( mutta pelottaa vaa niin kovasti.
ei mulla kyllä oo sillai raskausarpia niin kuin mun kahdella ystävällä. niillä on ihan nuoresta alkaen tullut joka puolelle: kainaloihin, polviin, selkään, reisiin, mahaan jne. että sillai on vähemmän pelkoa... mutta äsh. en tiedä. odotan tosiaan ensimmäistä ja olen haaveillut tästä koko elämäni. nyt sitten murehdin vaan vaikka mun pitäis olla super onnellinen!! työasiat painaa (jään luultavasti kohta ilman töitä kun raskauteni selviää töissä, koska mulla on niin huono soppari :(..), ei oo kivaa tarjota lapselle köyhyyttä. :/ luulin saavani kunnon sopparin, mutta en nyt sitten saakkaan.
niin saa kai vastata, ettei tullut. Lapsia kuusi. Kiloja tuli max 10 kg kussakin raskaudessa ja aina olen ollut hoikka ja pienirintainen muutenkin. Olen kai onnekas tuon asian suhteen :)
kiitos vastauksestasi nro 10! ehdottomasti pitää kertoa jos ei tullut!!!! muutenhan mä oon ihan surullinen jos kaikki vastaukset on että tuli.. onko sulla yhtään raskausarpea aikaisemminkaan esim. lihomisesta, kehittymisestä?
ap.
ei ole raskausarpia niin minkäänlaisia mistään tullut ja lapsiakin tosiaan keskivertoa enemmän. Kai mun ihoni on sitten helposti venyvää tyyppiä tai jotain :)
vau :) voikun mullakin kävisi hyvä tuuri.. pahoin vaan pelkään, kun teininä tuli tisseihin kun kehityin yhtäkkiä, ensin olin ihan ilman mitään ja sitten plops c-kuppi. mutta toisaalta vatsa ehkä kasvaa hitaammin ja iho ehtii tottua.. tai sitten ei :'(
ap.
14 vaaaau :) vitsit, voiku kävis noin hyvin!!
mistähän sitä tietää onko repsahtava kudostyyppi??
"Mitä vaaleampi iho, sitä helpommin repeää." En tiedä onko totta mutta oli tämän lääkärin kokemusperäinen toteamus.
Itselläni on paljon arpia ja repesin synnytyksessä pahasti. (Ainoa selitys oli isokokoinen lapsi, ei siis imukuppia tms.)
Kolme lasta olen tehnyt ja ikää 31.
Olen kuitenkin lihonut joka raskauden ajaksi vajaan 20 kg.
Teini-ikäisenä tuli rintoihin ja lantioon, ne on tosi jo aika haaleita. Mutta raskausaikana ei ainuttakaan!! ihoni on aika vaalea ja rasvasin koko raskausajan. Painoa tuli 7kg. (Olin ennestään aavistuksen verran pyöreä)
Ikää minulla 25v. (Tämä muuten vaikuttaa kans paljon, nuorempana kudokset uusiutuvat paremmin joten säästyy raskauden tuomilta repsahduksilta paremmin!)
helpottavia vastauksia :) kiiiitos kiitos :) lisää vaan kokemuksia!
toivotaan parasta.. ikää täällä 23 ja viikko 7 menossa
ap.
1. Lihomisesta; muutamasta kilosta tuli pari pientä jenkkakahvoihin. Raskaudesta tuli mahaan mojovat arvet. Imetyksestä/raskaudesta tuli rintoihin
2. 25+ viikon jälkeen muistaakseni.
3. Rasvasin kuin hullu, ei auttanut yhtään.
4. On haalentuneet, mahan arvet häiritsevät :/ En voi käyttää bikineitä.
5. Jenkkakahvoihin, reisiin, perseeseen, rintoihin, mahaan.