Pitääkö pikkusisarus pitää poissa kaverikyläilyn ajan?
Meillä minä ainakaan en rajoita pikkusisarusten läsnäoloa (eivät ole vaikeita tapauksia), olisi tosi moukkamaista niille pienemmille. Mihin tämä maailma on menossa kun kaikki pitää eräiden lasten alta siloittaa?
Kommentit (5)
Joku lapsiko? Meilläkään ei pidetä sisaruksia poissa.
kun 8v.tyttöni ystäviä tulee meille kyläilemään. Melkein heti alkaa se naukuminen, että pikkuveli (5v) pitää hakea pois heidän leikeistään.
Varsinkin ainokaiset lapset aloittavat heti sen määkymisen että "xxxx pilaa meidän leikit!!"
Oma tyttömme ymmärtää sen, että omassa kodissaan pikkuveli saa mennä myös leikkihuoneeseen. Joten olen ilmoittanut vain, että valitettavasti teidän täytyy ottaa myös pikkuveli mukaan leikkeihin kun kerran meillä ollaan.
Toki yritän välillä keksiä itse pojalle muuta tekemistä, että tytöt saavat hetken olla omineen. Mutta en todellakaan aina voi olla repimässä itkevää poikaa pois leikeistä!
Eihän se tosiaan kivaa ole isommalle sisaruksellekaan, jos pienempi tulee jatkuvasti häiritsemään tai pilaamaan leikit. Riippuu paljon myös ikäerosta, miten paljon pitäisi lasten antaa leikkiä myös rauhassa.
Kannattaa pytää, jos hetken aikaa leikkisivät myös pienemmän kanssa, ja sitten sen jälkeen saisivat isommat leikkiä keskenään ja vanhemmat keksivät pienemmälle jotain tekemistä.
Itse muistan pienenä olleeni yksi maanvaiva isoveljelleni :) Toisinaan minut otettiin mukaan leikkeihin ja toisinaan kannettiin huoneesta ulos. Toki äitinikin minua kielsi kiusaamasta veljeäni ja kavereitani, mutta olin huono tottelemaan. Tällöin minulle keksittiin muuta tekemistä, koska todennäköisesti veljeni kaaverit olisivat lakanneet tulemasta meille ylään, jos olisivat aina joutuneet ottamaan myös minut mukaan leikkeihin.
Eikä toisaalta minun tarvinnut koskaan ottaa isoveljeäni leikkimään barbeilla tms. :)
Kyllä mä katson että isommat saisi jotain touhuta keskenäänkin
Näin itsekin toimin. Ei ole kiva, jos kaksi 9-vuotiasta tyttöä barbileikeissään joutuvat jatkuvasti parivuotiaan pojan hyökkäyksen kohteeksi ;-)
Meillä neljä lasta, eikä pidetä pikkusisaruksia poissa - tämä on meidän kaikkien koti ja täällä otetaan kaikki huomioon.