Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä niitä halpoja omatoimilomia saa?

Vierailija
02.08.2011 |

Tällä palstalla kun on aina niitä viisaita valistamassa kuinka valmismatkat on niin ja niin kalliita..itse varaamalla voi säästää tuhansia. Voisiko nämä viisaat nyt laittaa mulle linkin mistä saa matkan lämpimään lokakuussa 2 aik ja 3 lasta. Valmismatka esim kanarialle 4tähden hotelliin 2700 matkanjärjestäjältä on meille 2700 eur. Vaikka kuinka noita halpalentoja katselen niin pelkästään lenot halvimmillaan on 2200 ja siinä on jo 2 välilaskua ja lisäksi pitäisi toisessa paikassa vielä yöpyäkin yksi yö. Yhdellä välilaskullalennot yli 3000.

Ryanairillä ei pääse takuu lämpimään tuolloin....

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis talvella menee. Mutta jos alkukesän ja alkusyksyn välissä matkustaa, pääsee omatoimimatkaajakin edullisesti rantalomalle lämpimään.

Omatoimilomissa on se oma viehätys, tarkoitus ei ole varata matkaa vartissa, vaan tutkia vaihtoehtoja, valita muutamia mihin voisi lähteä sitten katsoa mihin pääsee edullisesti ja milloin. Se on enemmän "harrastus" :)

Me lennämme suorilla lennoilla, ja kohde valitaan sen mukaan mihin halutaan mennä ja edullisesti päästään. Halpalentoyhtöitäkin käytetään satunnaisesti, mutta usein lentoyhtiöiden kesätarjoukset ovat n. samanhintaisia tavallisilla yhtiöillä, ja ei olla niin tarkkoja laukkujen koon mukaan ym. hyvät puolet vert. Ryanairit ja muut.

Ja syy siihen miksi varataan itse: pääsee pidemmäksi aikaa ja useammin matkoille, meillä kun ei mitään lottovoittoja ole, vaan vuodessa on X euroa mahdollisuus käyttää matkailuun.

Ja olen sellaisenkin asian huomannut, että kaupungit joissa paljon hotelleja, niin usein niihin parhaisiin 5tähden hotelleihin on erittäin hyviä tarjouksia, eli sen erinomaisen hotellin saa nettitarjouksesta halvemmalla mitä saisi keskitason hotellin.

Vierailija
2/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantakohteista en ole varma mutta ainakin kaupunkilomia ja voihan itse suunnitella kierroksen rantapaikan kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi tarvinnut yrittää säästää muutamaa satasta syyslomareissun hinnasta. Me mennään kahdeksi viikoksi Egyptiin syyslomalla ja sen jälkeen ja neljän hengen AI hyväksi tiedetyssä (itse olen käynyt aiemmin) vesipuistohotellissa maksaa alle neljä tonnia.

Jos joku saisikin matkat muutamaa sataa halvemmalla, onneksi olkoon. Minulla meni matkan varaamiseen 20 minuuttia.

Vissiin vähän euro sekoittanut pään tai sitten liikaa rahaa ja siitä pitää ääliömäisesti retostella?

Jos ny jumalauta ei "muutama satanen" (euroissa) ole säästön arvoinen niin on kumma. Sehän on yhden ihmisen käyttörahat viikoksi lomakohteessa.

Vierailija
4/57 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6-henkinen perhe lokakuussa Portugaliin (lämmintä n. +25)

- lennot 207 €/nenä = 1242 €. (Finnairin suorat lennot Hki-Lissabon lähtö 14.10. paluu 23.10. illalla)

- talon vuokra (9 pvää) 600 € - varattu Homelidays.comin kautta (talo n. 120 neliötä, oma uima-allas, rantaan 2 km)

- auton vuokra 850 €/9 pvää (auto tulee kalliiksi, kun tällä joukkueella on pakko olla aika iso)

= 2692 € - 6 hlöä reilu viikko

ja siihen päälle autonvuokraus 2 vkoa ja sama hinta 2698 euroa. Myös 2 aikuista ja 4 lasta. Ja ihan poimittiin tämä Finnmatkojen sivuilta!

Vierailija
5/57 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, ettei Kanarialle pääse halpalennoilla. OK, ei pääse 50€:lla.

Mutta Norweigian vie esim. joulukuussa ~173€ menopaluu, suorat lennot. Katsoin 5 pv matkan (itselle parempi kuin 7-8 pv).

Siihen päälle joku ***/**** hotelli kohteessa ~300€. (booking.com esim.)

Yhteensä kahdelta 650€.

Ilmoittakaa heti kun löydätte pakettimatkan Kanarialle joulukuussa tohon hintaan. ;)

Vierailija
6/57 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, ettei Kanarialle pääse halpalennoilla. OK, ei pääse 50€:lla.

Mutta Norweigian vie esim. joulukuussa ~173€ menopaluu, suorat lennot. Katsoin 5 pv matkan (itselle parempi kuin 7-8 pv).

Siihen päälle joku ***/**** hotelli kohteessa ~300€. (booking.com esim.)

Yhteensä kahdelta 650€.

Ilmoittakaa heti kun löydätte pakettimatkan Kanarialle joulukuussa tohon hintaan. ;)

Viime joulu oltiin Teneriffalla 3 henkilöä 8 päivää hintaan 820 euroa. Se on suhteessa halvempi kuin toi sun esimerkkis kun mukana oli kolme henkilöä. Matkanjärjestäjä oli Tjäreborg.

Vierailija
7/57 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkilähdöllä juu. Se onkin vaan eri asia jos haluaa olla kuukausia etukäteen varma reissussa. 820€/3hlö oli edullinen, joskin tavallinen äkkilähtöhinta.

Vierailija
8/57 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on parasta se, että pääsee isoon aamiaispöytään. Kaikki valmiiksi tehtynä, tarjoilija tuo lisää kahvia kuppiin, saa vaan poimia buffeesta sen mitä haluaa. En koskaan ole matkoilla ottanut lounaita ttai illallisia ja aina olen ottanut valmismatkan matkatoimistosta, koska ne ovat tähän mennessä osoittautuneet aina halvimmiksi vaihtoehdoiksi. Myös se, että mun ei tarvi ajatellakaan huoneen siivoamista, kuuluu lomaan.

Mulla ollut vuokrattuna huoneisto yksityiseltä Saksassa ja sovittiin, että jos en halua lähtiessä siivota, niin 25 euron lisämaksulla saa jättää siivoamatta. Siltikin tuli syötyä paljon ulkona, vaikka oli kokkausmahdollisuus.

Aurinkomatkojen valmismatkoissa, joissa olen ollut, on kuulunut aamiainen hintaan (Esim. Rhodos). Espanjassa olin huoneistossa, jossa ei kuulunut aamiainen, mutta siellä kävi siivooja joka päivä.

Jos laiskottaa lomasuunnittelu, otan valmispaketin, jos ei laiskota, suunnittelen itse. Molemmat ovat mukavia vaihtoehtoja tarpeen mukaan. Omatoimisuus on ollut halvempaa omalla kohdallani, mutta joskus hinta ei ratkaise vaan laiskuus, kun toinen on miettinyt kaiken valmiiksi eikä itse tarvitse muuta kuin lomailla. :) Mutta on sellainen epämääräinen seikkailukin hauskaa esim. varata junia ja mennä pitkin Eurooppaa maasta toiseen...

Vierailija
9/57 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan Kanarialle edullisemmin kuin itse kokoamalla. Itse olen katsonut Ryanairin, Wizzairin reittejä siten että mikä kiinnostaa ja mikä on halpaa.

Vierailija
10/57 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monellakin tapaa.

Voi olla huoleton sinkku/parisuhteessa/lapsien kanssa asuva.

Voi olla paljon/vähän/jonkin verran vapaa-aikaa itsella/ samaan aikaan mahdollisen puolison/kaverin kanssa kenen kanssa matkalle menossa.

Voi olla käytettävissä rahaa minimaalisesti/hieman/paljon/rajattomasti.

Voi olla väsynyt töistä/muusta elämästä ja haluaa vaan olla ja "maata", tai sitten haluaa paljon liikuntaa kun kerrankin "viikko kokonaan vapaata", tai ehkä haluaa shoppailla sydämen kyllyydestä, tai sitten käydä katsomassa Mona Lisaa tai käydä huvipuistossa.

Ja nuo elämäntilanteet yleensä muuttuvat elämän varrella, ollaan sinkku, pariskunta, lapsiperhe, eläkeläispari, leski jne. Sellainen loma mikä kiehtoi 20-v ei enää ehkä nappaa lapsiperheenä, ja elämän varrella mielenkiinnonkohteet yleensä muuttuva, Roskilde ei ehkä enää nappaa vaan haluaa jotain muuta.

Joten aika tyhmä haukkua toisten matkoja, koska (ainakin omassa lähipiirissä) matkoja on tehty ja tehdään erilaisia ja erilaisin kokoonpanoin elämän varrella.

Vierailija
11/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin etelänmatkat on paketoitu niin hyvin, että omin toimin on vaikea saada halvemmalla. Yksi konsti on toki ottaa pelkät lennot ja alkaa soitella hotelleihin tai meilata niille ja varata huone itse. Soittelu voi tuntua meistä vanhanaikaiselta, mutta tuottaa nopean vastauksen ja toimii etelämmässä paremmin kuin meili.

Vierailija
12/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tarjosi Area to-su viikonloppua yhdessä euroopan kaupungissa samaan hintaan mitä itse varaamalla saimme (lennot+hotelli) kahden viikon loman.

Muutama asia mikä vaikuttaa: minä päivinä matkustatte, tiettyinä päivinä on kalliimpaa kun toisina, ns. kysynnän ja tarjonnan laki. Mihin aikaan olette menossa, koulujen loma-ajat nostavat hintoja. Mihin kohteeseen olette menossa, jos kyseessä "turistiranta" niin noihin yleeensä kannattaa mennä valmismatkoilla, koska ko. lentävät lähinnä tilauslennot, vert. vaikka Ateena mihin paljon reittilentoja vert. joku Kreikan lomasaari johon lennätetään lähinnä turisteja valmismatkoilleen.

Vierailija
13/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja moniin kohteisiin..tällä aloituksella lähinnä halusin vain tuoda esiin,että omatoimimatkoilla harvoin säästää yhtikäs mitään :) Tällä palstalla kun kaikki nuukailijat matkustavat gallupien mukaan lähes ilmaiseksi omatoimisesti

(=unohtavat sanoa, että lennot on jollain pisteillä). Mutta esim Eurooppaan lennot maksavat lähes poikkeuksettä yli 200 eur nupilta. Toki Ryanilla pääsee edullisesti kun varaa hyvissä ajoin.

Vierailija
14/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä on erikoislentoja (siis matkatoimisto varaa koko lennon) ja pakettihintaisia hotelleja paikoissa, joissa ei välttämättä ole kauheasti majoitusvalikoimaa. Ja lentokenttäkin usein on aika kaukana hotellikylästä eli se hintaan sisältyvä lentokenttäkuljetuskin on rahanarvoinen asia.

Voisitko kenties hiukan valottaa, koska tarkalleen haluatte mennä ja minne (kuinka lämpimään)?

Itse olen yleensä ostanut lennot jostakin tarjouksesta tai vaikkapa e-bookersilta ja sitten erikseen hotellit tai yleensä huoneiston Interhomesta tai vastaavasta. Kallein loma on ollut tänä kesänä, kaksi viikkoa Nizzassa, kahden makuuhuoneen keskusta-asunnossa, yht. 3200 euroa. Mutta Nizza onkin aika kallis kaupunki, halvemmallakin pääsee.

YLEENSÄ itse varattu matka on joitain satasia valmismatkaa halvempi (ei tuhansia, mutta satasia), koska me emme voi matkustaa "koska tahansa" (mikä rajaa lentovaihtoehtoja) ja koska lapsien kanssa en ala välilaskullisia lentoja edes harkita. Itse näen, että se hyöty on enemmänkin LAADULLINEN, koska pidän paljon enemmän omasta vuokra-asunnosta ja vapaudesta kuin siitä, että istun jossain suomalaisten suosimassa turistirysässä.

Vierailija
15/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä on erikoislentoja (siis matkatoimisto varaa koko lennon) ja pakettihintaisia hotelleja paikoissa, joissa ei välttämättä ole kauheasti majoitusvalikoimaa. Ja lentokenttäkin usein on aika kaukana hotellikylästä eli se hintaan sisältyvä lentokenttäkuljetuskin on rahanarvoinen asia.

Voisitko kenties hiukan valottaa, koska tarkalleen haluatte mennä ja minne (kuinka lämpimään)?

Itse olen yleensä ostanut lennot jostakin tarjouksesta tai vaikkapa e-bookersilta ja sitten erikseen hotellit tai yleensä huoneiston Interhomesta tai vastaavasta. Kallein loma on ollut tänä kesänä, kaksi viikkoa Nizzassa, kahden makuuhuoneen keskusta-asunnossa, yht. 3200 euroa. Mutta Nizza onkin aika kallis kaupunki, halvemmallakin pääsee.

YLEENSÄ itse varattu matka on joitain satasia valmismatkaa halvempi (ei tuhansia, mutta satasia), koska me emme voi matkustaa "koska tahansa" (mikä rajaa lentovaihtoehtoja) ja koska lapsien kanssa en ala välilaskullisia lentoja edes harkita. Itse näen, että se hyöty on enemmänkin LAADULLINEN, koska pidän paljon enemmän omasta vuokra-asunnosta ja vapaudesta kuin siitä, että istun jossain suomalaisten suosimassa turistirysässä.

Nää kommentit ovat aina vaan uskomattomampia...

Vierailija
16/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaan yhtä paljon rahaa kuin matkatoimiston matkalla olisi maksanut matka+hotelli. Eikä kyllä ollut yhtään mitään pisteitä, hyvissä ajoin kyllä varattiin kun loma oli juuri silloin pidettävä.

Vierailija
17/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko miten se pakettimatka rajoittaa sun vapautta?

niissä on erikoislentoja (siis matkatoimisto varaa koko lennon) ja pakettihintaisia hotelleja paikoissa, joissa ei välttämättä ole kauheasti majoitusvalikoimaa. Ja lentokenttäkin usein on aika kaukana hotellikylästä eli se hintaan sisältyvä lentokenttäkuljetuskin on rahanarvoinen asia. Voisitko kenties hiukan valottaa, koska tarkalleen haluatte mennä ja minne (kuinka lämpimään)? Itse olen yleensä ostanut lennot jostakin tarjouksesta tai vaikkapa e-bookersilta ja sitten erikseen hotellit tai yleensä huoneiston Interhomesta tai vastaavasta. Kallein loma on ollut tänä kesänä, kaksi viikkoa Nizzassa, kahden makuuhuoneen keskusta-asunnossa, yht. 3200 euroa. Mutta Nizza onkin aika kallis kaupunki, halvemmallakin pääsee. YLEENSÄ itse varattu matka on joitain satasia valmismatkaa halvempi (ei tuhansia, mutta satasia), koska me emme voi matkustaa "koska tahansa" (mikä rajaa lentovaihtoehtoja) ja koska lapsien kanssa en ala välilaskullisia lentoja edes harkita. Itse näen, että se hyöty on enemmänkin LAADULLINEN, koska pidän paljon enemmän omasta vuokra-asunnosta ja vapaudesta kuin siitä, että istun jossain suomalaisten suosimassa turistirysässä.

Jos asumme omassa vuokra-asunnossa, voimme mennä ja tulla miten haluamme, ei tarvitse miettiä hotellin ruokailuaikoja tai heivautua pois siivojan alta. On omat pesukoneet ja vimpaimet. Tilaa leikkiä ja tehdä hyvää ruokaa.

Kukin arvostakoot mitä haluaa. Minä tykkään tuosta, sinä ehkä hotellien palvelusta.

Vierailija
18/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä halpoja omatoimilomia saa?

Matkahoimistosta saat valmiin peketin, omatoimilomat kootaan ITSE. Eli halpislentoyhtiöitä, hotellibuukausfirmoja selaamalla.

Ei niitä mistään erityisesta paikasta saa, sehän se juju just onkin. Omatoimimatkat taitaa toimia (budjettimielessä) just parhaiten nimenomaan kaupunki & kaukomatkojen suhteen. Kanarialle ei varmaan pääse halvemmalla omatoimisesti.

Vierailija
19/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6-henkinen perhe lokakuussa Portugaliin (lämmintä n. +25)

- lennot 207 €/nenä = 1242 €. (Finnairin suorat lennot Hki-Lissabon lähtö 14.10. paluu 23.10. illalla)

- talon vuokra (9 pvää) 600 € - varattu Homelidays.comin kautta (talo n. 120 neliötä, oma uima-allas, rantaan 2 km)

- auton vuokra 850 €/9 pvää (auto tulee kalliiksi, kun tällä joukkueella on pakko olla aika iso)

= 2692 € - 6 hlöä reilu viikko

Vierailija
20/57 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko miten se pakettimatka rajoittaa sun vapautta?

niissä on erikoislentoja (siis matkatoimisto varaa koko lennon) ja pakettihintaisia hotelleja paikoissa, joissa ei välttämättä ole kauheasti majoitusvalikoimaa. Ja lentokenttäkin usein on aika kaukana hotellikylästä eli se hintaan sisältyvä lentokenttäkuljetuskin on rahanarvoinen asia. Voisitko kenties hiukan valottaa, koska tarkalleen haluatte mennä ja minne (kuinka lämpimään)? Itse olen yleensä ostanut lennot jostakin tarjouksesta tai vaikkapa e-bookersilta ja sitten erikseen hotellit tai yleensä huoneiston Interhomesta tai vastaavasta. Kallein loma on ollut tänä kesänä, kaksi viikkoa Nizzassa, kahden makuuhuoneen keskusta-asunnossa, yht. 3200 euroa. Mutta Nizza onkin aika kallis kaupunki, halvemmallakin pääsee. YLEENSÄ itse varattu matka on joitain satasia valmismatkaa halvempi (ei tuhansia, mutta satasia), koska me emme voi matkustaa "koska tahansa" (mikä rajaa lentovaihtoehtoja) ja koska lapsien kanssa en ala välilaskullisia lentoja edes harkita. Itse näen, että se hyöty on enemmänkin LAADULLINEN, koska pidän paljon enemmän omasta vuokra-asunnosta ja vapaudesta kuin siitä, että istun jossain suomalaisten suosimassa turistirysässä.

Jos asumme omassa vuokra-asunnossa, voimme mennä ja tulla miten haluamme, ei tarvitse miettiä hotellin ruokailuaikoja tai heivautua pois siivojan alta. On omat pesukoneet ja vimpaimet. Tilaa leikkiä ja tehdä hyvää ruokaa.

Kukin arvostakoot mitä haluaa. Minä tykkään tuosta, sinä ehkä hotellien palvelusta.

En ole kokemiisi ongelmiin törmännyt, eikä tulisi mieleenkään lähteä minnekään lomalle pyykkämään ja kokkaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi