Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"vanhoja" trendiruokia. tein tänään lämpimiä "hawajin leipiä" tuli ihan lapsuus mieleen... =)

Vierailija
01.08.2011 |

muistatteko itse mitään 80-luvun trendiruokia. esim. lämpimiä voileipiä kinkulla ananaksella ja juustolla jne.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko oopperaleivät. Herkkuani 70-luvun loppupuolella.

Itsetehty jauhelihapihvi paahtoleivän päälle ja sitten vielä paistettu muna, jossa keltuainen sunny-side-up. Nam!

Vierailija
42/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti teki joskus lihamureketta, jonka sisällä oli pakastevihanneksia. Siihen oli ohje jossain Pirkka-lehdessä tai vastaavassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän pienille (3-4v) hoitolapsilleni teemaviikon omien vanhempiensa lempiruoista, kun olivat lapsia. Siis juuri niistä makaronivelleistä kauramössöihin..

Tietenkin vanhempien luvalla ja avustuksella (vanhemmat antaisivat lapsuutensa lempiruokaohjeet, mitkä nyt saattavat ällöttää mutta silloin olivat niitä parhaita). Minä toteutuan ja lapset maistavat..=)

Olisiko paha?

t. pph

Vierailija
44/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hienouden huipu oli alkuruoaksi katkaravuilla täytetty avokadonpuolikas, pâäruoaksi pihvi valkosipuliperunoillla ja jälkkäriksi uunijäätelö.

Vierailija
45/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän pienille (3-4v) hoitolapsilleni teemaviikon omien vanhempiensa lempiruoista, kun olivat lapsia. Siis juuri niistä makaronivelleistä kauramössöihin..

Tietenkin vanhempien luvalla ja avustuksella (vanhemmat antaisivat lapsuutensa lempiruokaohjeet, mitkä nyt saattavat ällöttää mutta silloin olivat niitä parhaita). Minä toteutuan ja lapset maistavat..=)

Olisiko paha?

t. pph

Kuulostaa hauskalta. Varmasti lapset tykkää ainakin lämpimistä voileivistä ja muusta, vaikka joitain kauhistuksiakin voi joukossa olla.

Oma hoitotäti tarjoili meille lämpimiä voileipiä joskus 90-luvun puolessa välissä kun olin vielä itse perhepäivähoidossa. Siellä opin syömään niitä ja tykkäämään, aikaisemmin en ollut kuullutkaan lämpimistä leivistä kun ei niitä kotona koskaan syöty.

Vierailija
46/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko paha?

t. pph

vaan just hyvä idea!

minä tykkäisin!

Vierailija
47/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun mukaan meillä syödään aika ikivanhoja ruokia. Teen usein lihamureketta, jossa on pakastekasviksia. Meillä on usein itse tehtyä pizzaa, lämpimiä voileipiä, uunilenkkiä ja toisinaan kerroskiisseliä:) Makaroonivelliä ei ole ja perunoita ja ruskeaa kastiketta en voi tehdä. (Yliannostus 80-luvulla)

Vierailija
48/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilkalla konjakkia. Oli hyvää, vaikka kerran huomattiin että suuirn osa konjakista kerääntyi lasin pohjalle. Isä joi sitten sen hobbelbobbel-satsin... muistan elävästi sen kerran.

kananmuna ja sokeria + sitten se mauste.

Vierailija
49/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena,mut nykyään joskus maistellaan,oli rakkaan mummoni tekemä kalakukko

Vierailija
50/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun korvaa osan maidosta kookosmaidolla:)

Meillä äiti keitteli usein Helmipuuroa, oli suurta herkkua. Enpä ole lapsuuden jälkeen syönyt kertaakaan, pitäisköhän koittaa omille lapsille tarjota. Eivät ole koskaan syöneet.

Meillä oli herkkuna pitsaa, jossa jauhelihaa, sipulia, päällä tomaattia kunnon siivuina ja tietty juustoa.

Vierailija
51/53 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä esim. jauhelihaa ja sipulia tai sieniä, sitten rullalle, päälle ripotellaan juustoa ja uuniin!

Äiti tarjosi noita vihreän salaatin kanssa. :)

Vierailija
52/53 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonilaatikkoa kiinankaalilla tms., lämpimiä voileipiä...

Oma äitini (40-luvulla syntynyt) tekee muuten joskus vieläkin babyporkkanoita maitokastikkeessa (paksussa sellaisessa). Ihan törkeän hyvä lisuke punaiselle lihalle :P.

Vierailija
53/53 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita kasariruokia syödään kyllä yleisesti vieläkin esim. meidän työpaikan ruokalassa. Mutta milloinkas olette viimeksi syöneet kotitekoisia verilettuja puolukkahillon kera...? Meidän äidin bravuuri ja hyviä olivat! Veri ostettiin aina kaupasta pullossa.