Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kirjastoon velkaa 114 euroa.

Vierailija
01.08.2011 |

Meinasin pyörtyä tiskillä.

Emme ole kesällä ehtineet käydä siellä, meillä oli paljon lainassa kirjoja ja lehtiä ja videoita. Pari muistutusta sieltä tuli, en edes avannut niitä kun koko ajan mietin että menen palauttamaan kirjat.

Nyt olimme kirjastossa, itse mietin että summa on varmaan jotain 20 euroa tms.

- tämä velka tekis sitten 114 euroa, sano virkailija.

Näki että pidätin kyyneleitä. Sanoin että jos maksan kolmessa erässä, sano että sopii ja anto siltin mun lainata uusia lainoja.

En voi käsittää. Tiedän että kaikkien asioiden hoito on ihan retuperällä ollut jo kaksi vuotta (toivun rankasta avioerosta ja vaikeasta masennuksesta eli kokoan elämääni uudelleen muutenkin) mutta tämä oli jotenkin ihan pohjanoteraaus :(

Tunnen itseni luuseriksi, kelvottomaksi.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoon kertyy tosi nopeasti velkaa, itsekin olen useamman kymmenen euron settejä sinne aikoinani maksanut ja monta kertaa. Hirmuinen summahan tuo on, mutta eipä sille enää voi mitään muuta kuin maksaa pois. :/

Vierailija
2/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli 11 e, kun muutossa unohdin entiselle paikkakunnalle palauttaa, enkä saanut saman kirjastokortin alueelta lainattua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole mitenkään huono ihminen vaan saat varmasti asiasi muuten hoidettua oikein mainiosti. :)

Mä olen työssäni pedantti ja muutenkin elämääni hallitseva aikuinen, mut maksan silti vähintään yhdet megasakot vuodessa.

Kaikki ei voi olla kaiken aikaa kontrollissa. Hyvin se menee.

T. 102,4 euroa.

Vierailija
4/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on tuommoinen summa. Älä maksa. Ei se kasva korkoa. Lainaa miehen kortilla. Kun maksat niin yllätys....raha ei mene kirjastolle vaan kaupungin kassaan ja ei vaikuta mitään jos kirjastotoimesta ollaan leikkaamassa.

Vierailija
5/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4!

Oletko maksanut tuon summan kirjastoon?

Sinä pelastava enkelini :)

t. ap

Vierailija
6/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4!

Oletko maksanut tuon summan kirjastoon?

Sinä pelastava enkelini :)

t. ap

Ellen enemmänkin, siis yhteen laskettuna.

Vierailija
7/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. En varmaan olisi viitsinyt lainata heti uusia, olisin niin masentunut.

Olen itsekin saanut monen kympin laskuja. Ja se masentaa helvetisti. Joka jumalan kirjalle tulee ilmeisesti joka päivä joku senttimäärä lisää jonka on myöhässä vai miten?

Ostan nykyään lapsille kirpparilta, tulee halvemmaksi.

Vierailija
8/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tulee kirjastosta s-postiin viestiä 5 päivää ennen eräpäivää joka päivä ja viimeisenä päivänä teen uusinnan. Jos uusinta ei onnistu niin palautan seuraavana päivänä ilman sakkoja. Ei tarvitse juosta kirjastossa vaan voi tehdä sohvalla kotona.

Vierailija
9/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa uusia netin kautta, videot jne tekee nopeasti aika ison summan jos vähänkin myöhässä. Jos teitääettä joku kirja on hyvä ja se kuitenkin myöhästyisi kannattaa ostaa pokkarina. Tulee halvemmaksi.

Vierailija
10/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun vastasitte asiallisesti.

Olin lapsen kanssa kirjastossa ja meillä oli siinä vaiheessa kassissa jo vaikka kuinka monta kivaa lasten kirjaa joten en malttanut sanoa sitten tätille ettei oteta mitään. Kun se sano sen velan vasta siinä vaiheessa kun lainasin.

Kiitos kun ette tuominneet minua ja kiitos kun kerroitte että muutkin ovat velkaa kirjastolle !

Helpotti vähän :)

Vierailija
11/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun ette tuominneet minua ja kiitos kun kerroitte että muutkin ovat velkaa kirjastolle !

Helpotti vähän :)

2. muistaa, että meillä meni yhtenä kesänä pino lastenkirjoja perintään asti. Oli tullut muistutusta, mutten tullut vieneeksi ennen mökkireissuille lähtemistä. Kotiutuessa odottikin sitten perintötoimiston viesti ja jumalattoman iso lasku, kun pyysivät korvaamaan kirjojen hinnat täysin. Soitin ihan hädissäni sinne perintäpuljuun ja kerroin, että kirjat kyllä ovat elossa ja palautan ne HETI, eikä "onneksi" tarvinnut maksaa kuin perintäkulut. Että on meitä muitakin. :D

Vierailija
12/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylää mullakin on joskus muutama kirja ollut myöhässä mut maksut on ollu jotain 60 senttiä.

Vierailija
13/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on tuommoinen summa. Älä maksa. Ei se kasva korkoa. Lainaa miehen kortilla. Kun maksat niin yllätys....raha ei mene kirjastolle vaan kaupungin kassaan ja ei vaikuta mitään jos kirjastotoimesta ollaan leikkaamassa.

Joskus olen lukenut, että ainakin pk-seudulla rästissä olevat maksut menevät jossakin vaiheessa perintään. Tästä syystä suosittelen hoitamaan maksut ihan kirjaston kanssa (kerralla tai osissa), niin välttyy suurilta perintäkuluilta.

Korjatkaa, jos olen tästä perintään menosta väärässä.

Vierailija
14/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylää mullakin on joskus muutama kirja ollut myöhässä mut maksut on ollu jotain 60 senttiä.

Se alkaa se maksu juosta aika rivakasti ja maksimihinta per aikuisten kirja on 6 e täällä päin. Jos on kymmenen kirjaa lainannut ja kaikista menee täysi maksu, on hinta 60 e ja niin edelleen.

Vierailija
15/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

per päivä niin summat kasvaa helposti isoiksi, jos on useampia lainoja. Itselleni tulee säännöllisesti myöhästymismaksuja, en koskaan ehdi lukea tenttikirjoja niin nopeasti kun pitäisi.

Vierailija
16/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadut sikseen.

Vierailija
17/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni 20 centtiä/päivä/ kirja (tai lehti tai levy). Äkkiähän sitä kertyy, jos on vaikka 20 lainaa viikonkin myöhässä.

Meillä kyllä menee muutamasta eurostakin lainauskieltoon,joka raukeaa vasta kun maksut on hoidettu. Silloin ei voi uusiakaan. Normaalisti se kyllä onnistuu netin kautta, mikä on loistava juttu.

Muistan ensimmäisen lainauskieltoni; aktiivisena kirjastonkäyttäjänä olin aivan nolona! Nyttemmin siihen on jo tottunut, joskus lipsahtaa...

Vierailija
18/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan taatusti jokaisessa kirjastossa lainauskielto päällä tuollaisesta summasta, ja se pitää ilmoittaa heti kun kortti on luettu.

Vierailija
19/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka myy huutiksessa tavaraa ja postittaa vasta yli kk päästä maksun saamisesta?

Vierailija
20/34 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka myy huutiksessa tavaraa ja postittaa vasta yli kk päästä maksun saamisesta?

En ole, en käytä (en halua enkä viitsi) huutista. Ja muutenkin olen elämässäni yrittänyt laittaa minimiin kaikki muistamiset ja asioiden hoitamiset.

Eli on meitä muitakin ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän