Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

apua söin paljon lakkoja joissa a-vitamiinia ja olen raskaana

Vierailija
01.08.2011 |

mitkäköhän ovat lakkojen a-vitamiinipitoisuudet verrattuna esim. maksaan.. olen syönyt niitä viime päivinä todella paljon kun en tiennyt että niissä on paljon a-vitamiinia.. olen raskaana viikolla 9.. toivottavasti sikiölle ei ole aiheutunut mitään

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhoitus hyvä ihminen. :) Minä söin raskausaikana joka ikinen päivä iison kupillisen hilloja, ihan sillä tekosyyllä että olen raskaana (tähän toimintaan piti siis ryövätä sekä oma, vanhempien että appivanhempien pakastimet). Ihminen ei yksinkertaisesti voi syödä liikaa hilloja, siinä sanoo ruuansulatuselimistö stopin.

Vierailija
2/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vauvasi sai kunnolla rakennusaineita pikku kehoonsa!

Toiset ne juo viinaakin eivätkä ole moksiskaan:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kyllä kuvitellu, ettei se oo jotenki samassa muodossa maksassa ja esim. porkkanassa ja marjoissa, eihän porkkanan syöntiäkään rajoiteta mitenkään.

Vierailija
4/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän toki, että ensikertalaiset ovat hysteerisiä kaikkien suositusten kanssa, mutta tämä vaikuttaa aika tuulesta temmatulta. Hiukan suhteellisuudentajua peliin! Muutaman päivän ajan syömäsi ravinto ei ehdi tuottaa sellaista kuormittumaa elimistöösi, että sillä olisi jotakin merkitystä. Ja kun on aika vaikea kuvitella, etä olisit ehtinyt kilotolkulla noita syödä.

Vierailija
5/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt lapsellesi kasvaa lisäkives selkään!!!!!!!!!

Vierailija
6/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirjoittajasta tuntui tärkeältä saada kirjoittaa sanat "olen raskaana" - muuta syytä en keksi sille, miksi joku kysyisi noin höpsöä asiaa.

Vierailija
7/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noin 1/50 porkkanan a-vitamiinipitoisuudesta joten syö ihan niin paljon kun mieli tekee.

Vierailija
8/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt lapsellesi kasvaa lisäkives selkään!!!!!!!!!

Vierailija
9/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haitaksi on :D

A-vitamiinia (lähde Fineli)

Hilla: 14,4 mikrogrammaa/100g

Naudan maksa: 19674,2 mikrogrammaa/100g

eli kun maksaakin saa nykysuositusten mukaan hiukan raskausaikana syyä, saa hilloja (lakkoja) syyä yli tuhatkertasesti.

Vierailija
10/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka yritän ymmärtää ensimmäistä kertaa raskaana olevien hysteerisyyttä, olisin minäkin jo täysin kypsä pilkkamaan näitä veriruokien ja lakkojen syöjien hätää.

Yritätkö sinä nyt rehvastella meille hillasoiden vieressä asuville jollakin tavalla? Tänä kesänä ei tietääkseni kukaan ole saanut sellaista määrää hilloja, että niitä olisi pystynyt syömään sellaista määrää. Toiseksi, jos oikeasti olisit syönyt tuoreita hilloja liikaa, sinulle olisi tullut ensin vatsavaivoja ennen kuin liikaa vitamiinia olisi kertynyt. Jos kuitenkin olisi nauttinut ne paseerattuna tai muuten ilman siemeniä, niin sitten minäkin olen kateellinen!

Vierailija
11/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka yritän ymmärtää ensimmäistä kertaa raskaana olevien hysteerisyyttä,

Äidin stressi on tutkitusti sikiölle pahempi asia.