Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdään toppahameella? Mikä sen idea on? Miksi sellainen vedetään vielä toppahousujen päälle...

Vierailija
18.02.2023 |

Mikä idea? Ei ole mulle auennut vielä tuo toppahameen virka?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vedetään toppahousujen päälle? Eikö se ole enemmän vaihtoehto esim. farkkujen päälle?

Vierailija
2/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmittää peppua ja reisiä? Alle ei tosin välttämättä tungeta toppahousuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppahousujen päälle? Yksi kaverini käyttää toppahametta, ja pitää sitä paksujen sukkisten ja talvisaappaiden kanssa. 

Vierailija
4/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vedetään toppahousujen päälle? Eikö se ole enemmän vaihtoehto esim. farkkujen päälle?

Niin miksi? Näin olen nähnyt sitä käytettävän. Miksi edes farkkujen päälle?

Vierailija
5/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppahame on tarkoitettu tilanteeseen, jossa kävelet ensin ja sitten pysähdyt esimerkiksi nuotiopaikalle pitkäksi aikaa. Niissä kamppeissa missä tarkenet kävellä, jäädyt paikallasi.

Vierailija
6/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hiihtohousujen / urheiluhousujen päällä hiihtäessä kylmällä ja farkkujen tai muiden "kaupunkihousujen" päällä kävellessä työmatkoja. Toppahame lämmittää ja on helppo pukea ja riisua. Tykkään!

Vierailija
7/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jospa se vaikka lämmittää?

Vierailija
8/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että se lämmittää.

Vierailija
9/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on typerän näköinen viritys 🤭

Vierailija
10/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä toppahousuja vaan välillä toppahametta merinoleggareuden ja ulkohousujen päällä. Miksi? Kun on kova pakkanen tai viima, se lämmittää ja suojaa lantion aluetta ja helppo riisua vaikka sisätiloihin menessä. Toisaalta saatan vetää päälle tauolla istumisen ajaksi retkeillessä jne. eli toimii kuten taukotakki.

Vierailija
11/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takki lämmittää. Kun ostaa vähintään reiteen ylettyvän talvitakin niin peppua lämmittää.

Vierailija
12/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lisälämmitin pepulle ja reisille. Käytän lenkillä / vaelluksilla / hiihdossa tarpeen mukaan trikoiden päällä. Hyvä lisälämmike myös makuupussin siellä kun yöpyy teltassa.

Minäkin pidin aluksi ihan vitsinä, mutta se on oikeasti hyvä!

Vierailija
13/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takki lämmittää. Kun ostaa vähintään reiteen ylettyvän talvitakin niin peppua lämmittää.

Minulla on kaksi lämmintä pitkää takkia, mutta en käytä niitä kun hiihdän / vaellan / retkeilen. Siksi toppahame.

Vierailija
14/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on takki sitä varten, en ole tyhmä ja osta talveksi kovin lyhyttä takkia. En ole itsekään tuota käsittänyt, kun talvitakit on yleensä vähän pidempiä..

Vierailija
15/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on typerän näköinen viritys 🤭

Ei sillå ole väliä. Kun mä vedän tuolla metsässä unohdan typerän ulkonäköni ja keskityn luonnon kauneuteen. Kukaan ei arvostele siellä .

Vierailija
16/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

taukovaatteena minä olen käyttänyt, ja ukollekin kelpasi pakkasretkellä päälle, kun minä väsähdin ja tarvitsin pidemmän paussin. kätevä, lämmin ja helppo vaatekappale. retkeilijöiden kampe jos minulta kysytään.

Vierailija
17/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sä vaan et pysty ymmärtämään.

En lähde metsäretkelle polviin ulottuvassa untuvatakissa, untuvatoppahousut ovat taas liina kuumat liikkuessa, otan reppuun toppahameen jonka puen tauolla päälleni. Siinä on toisen sivun pituinen vetoketju, helppo pukea ja riisua.

Vierailija
18/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toppahame on tarkoitettu tilanteeseen, jossa kävelet ensin ja sitten pysähdyt esimerkiksi nuotiopaikalle pitkäksi aikaa. Niissä kamppeissa missä tarkenet kävellä, jäädyt paikallasi.

No kaikki tuntemani ihmiset osaavat ulkoillessa pitää toppahousuja.

Vierailija
19/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on takki sitä varten, en ole tyhmä ja osta talveksi kovin lyhyttä takkia. En ole itsekään tuota käsittänyt, kun talvitakit on yleensä vähän pidempiä..

Minulla taas on kunnon ulkoiluun vähän eri kamat. En ottaisi rinkkaan tilaa viemään pitkää takkia. Vaan mahdollisimman kevyttä ja tiivistä ja eri tilanteisiin sopivaa. Voi esim olla yläosassa pelkkä merinopaita mutta alaosassa trikoot ja toppahame, koska reidet ja peppu tarvii pitäå lämpimänä. Pitkä takki olisi tosi kuuma ja raskas liikkua metsässä.

Vierailija
20/21 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikki tuntemani ihmiset osaavat ulkoillessa pitää toppahousuja.

Eipå ole tullut syysvaelluksilla vastaan. Sen sijaan siinä vaiheessa toppahame ja taukotakki tulee jo tarpeeseen 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä