Lapseni lempinimi on Emppu. Arvaisitko tytöksi vai pojaksi?
Ja minkä nimiseksi? Olin ällistynyt kun parin kaverin mielestä mun lapsella on väärän sukupuolen lempinimi... :o
Kommentit (48)
Tunsin Emppu-pojan kouluaikoinani (en valitettavasti muista oikeaa nimeä). Emiliat on yleensä Emmejä. Voin kyllä kuvitella Empun tyttönäkin ihan helposti, vaikken ole koskaan tavannutkaan. Kai siinä jotain tyttömäistäkin on. Ensivaikutelma oli kuitenkin poika.
sitten yhden Eemilin, jonka lempinimi on Emppu.
Miehen veljen oikea nimi on Emppu. Mutta kyllähän se voi olla tytönkin lempinimi.
lempinimet ovat aika sukupuolettomia, joten aivan sama kumpi sun lapsesi on.
Te, joille heti tulee mieleen jokin tietty nimi/sukupuoli, voitteko kuvitella lempinimen myös toiselle sukupuolelle, kuin arvelemanne?
Ap.
Ps. katotaan jos tulisi vielä vähän vastauksia, ennen kuin kerron lapsen nimen. :)
Että moni mielsi sen ennemmin pojan nimeksi, itse en ole kuullut ikinä yhtään poikaa kutsuttavan Empuksi, E-alkuisia tyttöjä sen sijaan usein ja itsellämmekin on Emilia joka on Emppu.
Eli itse en osaisi kuvitella Emppua pojaksi, mutta näemmä se on ihan yleistä, olen vaan sattunut elämään tyhjiössä Emppu-pojista =)
Sinänsä minua ei Empun äitinä haittaisi törmätä Emppu lempinimiseen poikaan. Se on niin selkeästi lempinimi. Enemmän oudoksuttaisi vaikka Emilia niminen koira :)
Mä en tunne yhtään Emiliaa jota ei sanottaisi Empuksi, jotenkin ärsyttävää.
Miksei lapsia voida kutsua heidän omilla nimillään?
mieltäisin minäkin. Emilia, Emma, Elisa jne.
En kyllä katsoisi pitkään pojankaan lempinimenä.
Te, joille heti tulee mieleen jokin tietty nimi/sukupuoli, voitteko kuvitella lempinimen myös toiselle sukupuolelle, kuin arvelemanne?
Ap.
Ps. katotaan jos tulisi vielä vähän vastauksia, ennen kuin kerron lapsen nimen. :)
Johtuu varmasti vain siitä, että ainut Emppu jonka tunnen on Emilia.
nimeltään Eemeli, jota kutsutaan Empuksi. Veljelläno on tyttö jonka lempinimi on Emppu. Eli sopii molemmille sukupuolille.
Lapsen nimi on Emil -ja sukunimi ruotsinkielinen, ennen kuin joku alkaa arvostella hienostelijaksi tms. ;)
Hyvä tietää, että ensi kuussa alkavassa päivähoitopaikassa (päiväkoti) saattaa olla "tusina" muitakin Emppuja, tyttöjä ja poikia. :)
Ap.
Tunsin Emppu-pojan kouluaikoinani (en valitettavasti muista oikeaa nimeä). Emiliat on yleensä Emmejä. Voin kyllä kuvitella Empun tyttönäkin ihan helposti, vaikken ole koskaan tavannutkaan. Kai siinä jotain tyttömäistäkin on. Ensivaikutelma oli kuitenkin poika.
Mä en nää mitään tyttömäistä tuossa nimessä, joten pojaksi arvaisin nimen perusteella. Ëi mulla kävisi mielessäkään, että voisi olla tyttö :)
Lapsen nimi on Emil -ja sukunimi ruotsinkielinen, ennen kuin joku alkaa arvostella hienostelijaksi tms. ;)
Hyvä tietää, että ensi kuussa alkavassa päivähoitopaikassa (päiväkoti) saattaa olla "tusina" muitakin Emppuja, tyttöjä ja poikia. :)
Ap.
emppu Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä
-1899 0 0 0
1900-19 0 0 0
1920-39 0 0 0
1940-59 0 0 0
1960-79 alle 5 alle 5 alle 10
1980-99 68 0 68
2000-09 24 0 24
2010 alle 5 alle 5 alle 10
2011 alle 5 alle 5 alle 10
Yhteensä alle 107 alle 15 alle 122
Ai yleensä? Kuinka niin?
Tunnen vain yhden Emilian, jota EI kutsuta Emmiksi.
Mutta siis jos tuosta otatte tollkua, niin ennen vuotta 2009 on Emppua annettu numeksi muutamalle miehelle vuosittain.
Yllättävää sinänsä, että mun mielestä tuo on ihan lempinimi. Joka sopii kyllä tytölle ja pojalle. :)
Ap.
Tyyliin Elmeri, Eemeli (Eemeli on muuten aika usein Emppu) ja Eemil.
MUTTA meidän neiti on Emilia ja serkut ovat alkaneet nyt kutsua neitiä Empuksi..
Ai yleensä? Kuinka niin?
Tunnen vain yhden Emilian, jota EI kutsuta Emmiksi.
jos väitän että yleensä Emiliat ovat Emppuja.
En tunne yhtään Emiliaa, jota sanottaisiin Emmiksi. Mutta tunnen useamman Emppu-Emilian :)
on Emmi vauva, Empuksi kutsutaan.
Naapurillani on Emilia, jota kutsutaan Empuksi. Joten voi olla kumpi tahansa.