Lapseni lempinimi on Emppu. Arvaisitko tytöksi vai pojaksi?
Ja minkä nimiseksi? Olin ällistynyt kun parin kaverin mielestä mun lapsella on väärän sukupuolen lempinimi... :o
Kommentit (48)
tunnen aikuisen naisen jota kutsutaan empuksi, ja uroskoiran nimeltä emppu :D
Emilia, Emmi tai ehkä Eveliina
T: Emppu-tytön äiti
Tiedän pojan, jonka oikea nimi on Emppu.
koskaan kuullut Emppu- nimeä. En siis osaa päätellä, mistä nimestä se voisi olla peräisin. Mutta foneettisesti se kuulostaa minusta pojan nimeltä.
Elvis ja lempinimensä on Emppu. Poika on.
ja Emilian, jota on sanottu Empuksi, joten minusta ei riipu sukupuolesta.
Koska Emilia nimisiä sanotaan Empuksi..
Tiedän siis molempia joiden lempinimi on Emppu, mutta...
Eemeli, Miki, Emma... Tässä nyt pari nimeä alkuun.
Oliko lähelläkään?
mutta ehkä tulee mieleen poika jonka nimi on eemeli.
Te, joille heti tulee mieleen jokin tietty nimi/sukupuoli, voitteko kuvitella lempinimen myös toiselle sukupuolelle, kuin arvelemanne?
Ap.
Ps. katotaan jos tulisi vielä vähän vastauksia, ennen kuin kerron lapsen nimen. :)
Tyttö minulla on tytär virallinen nimi Emma, mutta Empuksi myös kutsuttu vauvasta asti.
Luulen että lapsesi on Eemeli..
Koska Emilia nimisiä sanotaan Empuksi..
En vain tunne ketään tyttöä, jota kutsuttaisiin Empuksi. Poikia taas tunnen muutamankin.
10
Emilian.
Mutta nyktään kun Eemeli-nimi on yleistynyt niin on myös paljon poika-Emppuja. Nimi on siis mun mielestä vaihtunut selvästi feminiinisestä neutraaliksi.
Veikkaisin että sun lapses on Eemeli.
Itsellenikin tulee ensimmäisenä mieleen että lapsi on esim. emilia tai eveliina. Emppu-lempinimeä ainakin noista nimistä olen kuullut käytettävän. Mutta eiköhän se ole siinä pojankin lempinimi missä tytön, esim eemeli,eemil,elmeri.
Myös eppu nimeä olen kuullut käytettävän niin tytöistä kuin pojistakin.
Turha syyttää ketään, että on antanut lapselle väärän sukupuolen lempinimen. Eri asia olisi jos tyttölapsesi nimi olisi vaikka pekka (siis oikea nimi, ei lempinimi).
Eppu on taas pojan lempinimi