Bussilla 1-v kanssa
Kaipaisin vinkkejä, miten matkustaa kaukolinjan bussilla 3 tunnin matka 1 v pojan kanssa, joka ei enää mahdu kaukaloon? Onko tämänikäisille sellaisia turvaistuimia jotka pystyisi jotenkin ottamaan mukaan? Vai menisikö pelkän lannevýön kanssa? Vähän kyllä epäilyttää.
Kommentit (9)
on Kiddy Comfort Pro. Kevyt ja helppo laittaa kiinni. Uskoisin, että onnistuu myös linja-auton vöihin.
Kasvot menosuuntaan istuimena tuo ei toki ole ihan paras mahdollinen, mutta linja-autoihin helposti kiinnitettäviä selkämenosuuntaan istuimia en tiedä. Tuo on kuitenkin kasvot menosuuntaan istuimia parhaasta päästä
kuumeinen vauva nukkuu oikean käteni päällä.
mutta bussissa on yleensä etupenkissä kolmipistevyöt, niihin saat varmastikin turvaistuimen kiinni, mutta paikkaahan ei kai voi etukäteen varata.
jos matk on välttämätön niin varmaan itse laittaisin lannevyöhön. siihen tarvii vaan tyynyn tai korokkeen pyllyn alle ettei vyö kulje vatsan päältä
linja-autoasemalla ja selvitä linjaa ajavan yhtiön nimi. Soita heille ja kysy onko heillä turvaistuimia. Ainakin meillä päin kuski ottaa turvaistuimen mukaan kun ilmoittaa etukäteen millä linjalla ja minä päivänä matkustaa.
Minä en kyllä villeimmissä kuvitelmissakaan saisi yksivuotiasta pysymään kolmea tuntia paikallaan edes turvaistuimessa, saati kaukalossa. :) Ajetaan säännöllisesti tuota kolmen tunnin matkaa lasten kanssa, ja sillä välillä pitää pysähtyä mielellään tunnin välein että lapsi saa vähän jaloitella, jos ei satu nukahtamaan. Bussissakin ollaan kuljettu, ja olen pitänyt lasta ihan ilman vöitä jos turvaistuinta ei kyseisellä yhtiöllä ole ollut lainata. On nimittäin aika mahdoton yhtälö raahata julkisissa sekä rattaita, lasta että raskasta istuinta.
sitäpaitsi luulem että tuonkin saa kiinnitää vain kolmipistevöihin
lentokoneessa saa kiinnittää pelkkään lannevyöhön, ihan valmistajan ohjeen mukaan. Voi olla eri asia linja-autossa en tiedä.
Me hankittiin tuo istuin siksikin, että se menee tosi pitkään, joten menee autossa sitten isommallakin lapsella.
t. Kiddy Comfort Pron omistaja
ei se julkisilla meneminen hankalaa ole, ihmiset vain kuvittelevat sen kovin vaikeaksi. Nyt vain mietityttää kun ei enää kaukalo käy ja bussifirmalta ei saa istuinta.
Meidän iso poika mahtui hyvin kaukaloon vuoden ikäisenä. Vielä 14kk ikäisenä matkusti muuatman kerran kaukalossa.
kaukalossa 3 tuntia. Mahtuu kyllä, mutta en ottaisi mukaan. haittaa vaan kun pitäisi raahata mukan ja max 30 min siinä varmaan huutamatta olisi.
Mä pitäisin sylissä ja jos tilaa niin välillä omalla penkillä. Tekemistä mukaan, kirjoja, leluja ja naposteltavaa (vaikka maissinaksuja, rusinoita jne)
tai siis meneehän se pekällä lannevyllä os ei tule kolaria