Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

All inclusive eli huonoa moskaa

Vierailija
01.08.2011 |

All inclusive maksaa hotellille paljon, joten siihen käytetään mahdollisimman halvat ruuat, juomat ja mistä lie haalitut raaka-aineet, muuten hotellinpitäjille tulisi miinusta. Eli jos haluaa syödä vanhaa, huonoa moskaa, siitä vaan ottamaan all inclusive. Ruuat seisoo esillä tuntikausia, samoja ujutetaan buffettiin päiväkausia, että mahsollisimman halvalla päästäisiin.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole all inclusive-kokemuksia, en ikinä menisi sellaiseen. Haluan käydä eri paikoissa syömässä. Tuttavilta ja sukulaisilta olen kuullut niistä huonoa ja lehdistä lukenut matkantestaajien raportteja.

Vierailija
22/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se on hienoa, että ruoka kierrätetään. Hulluahan se olisi laittaa roskiin, eikä se kalkkuna mene kylmäkaapissa pilalle.

Se uudelleenkäyttö oli todella taidokasta. Jos ekana päivänä oli jotain käärretortun näköistä, niin seuraavana päivänä ne tortut oli kuorrutettu suklaalla ja hienosti koristeltu.

Me kaikki voisimme ottaa siitä oppia.

Eiköhän kaikki maailman ravintolat toimi samalla tavalla. Vaikka ei olisi edes all inclusive. Kaikki tavoittelevat voittoa, myös tasokkaat ravintolat. Ja tällä tavalla se tehdään.

ruoka kierrätetään hienosti. Meilläkin oli yksi päivä grillissä kalkkunaa, jota "kokki" leikkasi kaikille. Seuraavana päivänä - kas - oli kalkkunaa jossain kastikkeessa. Olen ollut kahdesti all inclusivessa. Ensimmäinen oli keskitason hotelli, toinen oli tasokas hotelli. Ensimmäisen kerran jälkeen vannoin, etten enää koskaan ota all inclusivea. Toisen kerran jälkeen vannoin, etten enää mitään muuta ota.

liputa kierrätyksen ja ekologisuuden puolesta, joten miksi sitä ei saa sitten toteuttaa hotellin ravintolassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan sen jokainen vähänkin matkustellut tietää, että eri maiden tähtiä ei todellakaan voi verrata keskenään.

Vierailija
24/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai meille. Ollaan oltu all inclusivessakolmesta viiten tähteen (etelä-Eurooppa, Karibia, Afrikka). Ei vaan enää uppoa!

Minusta ja myös lasteni puolesta ihanaa, kun ruoan saa ITSE valita, tarjoillaan pöytiin, palvelu pelaa.

Ja ravintolan voi valita itse! Tämä tärkein pointti.

Ja joo, syödään toki hotellissakin jotain joskus.

Vierailija
25/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole all inclusive-kokemuksia, en ikinä menisi sellaiseen. Haluan käydä eri paikoissa syömässä. Tuttavilta ja sukulaisilta olen kuullut niistä huonoa ja lehdistä lukenut matkantestaajien raportteja.

muissa paikoissa syömisen? Monessa all inclusive-hotellissa on myös useampi ravintola, josta saa ihan muutakin ruokaa kuin buffet-antimia

Vierailija
26/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

all inclusive -hotellin ulkopuolellakin. Eli kierrättävät parhaansa mukaan. Sitä ei vaan hoksaa, kun ei käynyt siellä edellisenä päivänä. :=DD

Vierailija
27/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri paikoissa syömässä, mutta en halua kiusata lapsiani. Kaksi poikaani ei tykkää siitä, että heitä istutetaan kahdesti päivässä ravintolassa. Ensin odotetaan tarjoilijaa, sitten odotetaan ruokaa, sitten odotetaan, milloin pääsee pois.

Täydellisen av-mamman lapset nyt tietysti odottava...

t

Vierailija
28/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan sen jokainen vähänkin matkustellut tietää, että eri maiden tähtiä ei todellakaan voi verrata keskenään.

viiden tähden hotelleissa on käyty, ettei Suomesta sellaisia edes löydy.

Vierailija
29/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokien kierrätys on hyvä asia, mutta en halua, että omat ruokani seisovat tuntikausia buffetissa päiväkausia eri kierrätysversioissaan. ap

Vierailija
30/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai meille. Ollaan oltu all inclusivessakolmesta viiten tähteen (etelä-Eurooppa, Karibia, Afrikka). Ei vaan enää uppoa!

Minusta ja myös lasteni puolesta ihanaa, kun ruoan saa ITSE valita, tarjoillaan pöytiin, palvelu pelaa.

Ja ravintolan voi valita itse! Tämä tärkein pointti.

Ja joo, syödään toki hotellissakin jotain joskus.

Vierailija
31/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokien kierrätys on hyvä asia, mutta en halua, että omat ruokani seisovat tuntikausia buffetissa päiväkausia eri kierrätysversioissaan. ap

Vierailija
32/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko etelänmatkojen viisiin tähtiin, ettei keittiössä olisi sielläkin säästöbudjetti käynnissä. Ne standardit on niin erilaiset jossain etelässä ja säästetetään mitä keritään kaikessa niissäkin.

Suomessa on hotelleilla oikeasti 5 tähteä, muualla ei!!

Vierailija
33/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive on kuin karjalauman ruokkimista. Ei kiitos sellaista lomailua minulle.

Vierailija
34/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive on kuin karjalauman ruokkimista. Ei kiitos sellaista lomailua minulle.

Vierailija
35/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reissannut paljon, ja jopa asun ulkomailla vuodesta -94. Kyllä minä nyt vain tiedän matkailusta jotain minäkin. All inclusive on kamalin keksintö kaikista turistikohteiden ideoista ikinä. ap

Vierailija
36/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaista ketjua.

Ammattilaiset osaa arvioida aika tarkasti ruoan menekin ja tottakait jos jotain jää yli se hyötykäytetään.

Voihan olla niin ettei ne "kalkkunat" ole edes olleet tarjolla joista seuraavana päivänä tehty kastiketta.

Pöytää hoidetaan niin että ruokailuajan loppua kohti tehdään vaan pienillä määrillä täydennyksiä.

Minkään ravintolan talous ei kestä sitä että mustaa pussia syötetään, tarkoitus on syöttää ihmisiä.

Olen työskennellyt useissa ravintoloissa ja kaikissa tähteet hyödynnetään.

Osatkaa erottaa tähde ja jäte.

Vierailija
37/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seisooko se ruoka tuntikausia keittiön kylmäkaapissa vain pöydässä kylmäaltaassa? Et ikinä tiedä, miten sitä ruokaa käsitellään siellä keittiön puolella.

Vierailija
38/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon ruuan vuoksi. Haluan syödä erilaisissa paikoissa, mahdollisimman paikallista ruokaa. Se ei noissa hotelleissa onnistu.

Vierailija
39/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutakin iloa kuin ruoka ja ruoassa ei ole ollut tähän mennessä valittamista ja hyvissä ravintoloissa on a la carte-annoksiakin päässyt maistelemaan.

Vierailija
40/49 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain giardia-loisen. Tartuntaan riittää muutama sporium, joka leviää ulostetartuntana. Epäilen kylmää salaattipöytää heti ensimmäisenä päivänä, sillä sain myös pikavatsataudin toisen matkapäivän iltana (ehkä norovirus, jota ei torjuta käsidesillä vaan saippualla ja vedellä). Ensimmäisen päivän ruokailussa salaatit oli huoneenlämpöisiä kylmätiskissä ja lämmin ruoka kylmää!!! Giardia tuli n. 3 vk kotiin paluun jälkeen, ja olin niin sairas että en ikinä ole ollut (lähtö tiputukseen oli lähellä). Loinen häädettiin oikeanlaisella antibiootilla. Ainoa varma tapa selvitä tällaisista pahoista vatsataudeista on syödä vain kuumaa ruokaa ja syödä kuorittuja hedelmiä kasvispuolelta. Näihin juttuihin ei Egyptin apteekin käsikauppavalikoima auta mitään (virus menee itsestään pois vuorokaudessa, giardialle on omat antibiootit).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme