Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin kaasona tänä kesänä ja ilmeisesti tuotin pettymyksen!

Vierailija
01.08.2011 |

Olin ainut kaaso. Otin vastaan hääilmoittautumiset, autoin pe koristelussa, la vedin ohjelmaa useampaan otteeseen häissä (morsian toivoi paljon ohjelmaa) ja sunnuntaina autoin juhlapaikan siivoamisessa.

Kyselin sit miten hääyö oli mennyt. Kuulema hääsviitti oli ollut tosi surkea hintaan nähden. Sit tokas loppuun "olis mieluummin oltu vaikka ihan vaan kotona hääyö JOS JOKU olisi tajunnut sen koristella/valmistella heille hääyöksi, olis säästynyt sekin raha".

Mun mielestä toi tarkoitti siis ilmeisesti sitä että pettyi siihen kun en tajunnut moista tehdä???

Mä kun luulin että nimenomaan halusivat hotelliin kun tässä kevään mittaan sanoi että hääyöksi on varannut hotellihuoneen. Olis sit suoraan kysynyt/ehdottanut että voisinko heillä kotona koristella asunnon. En kyllä tajua missä välissä mä olisin sen koristelemisen edes ehtinyt tehdä kun olin auttamassa heillä kotona morsianta pukeutumaan mekkoon ja siitä lähdettiin yhdessä kirkkoon ja sen jälkeen olikin koko päivä ohjelmaa täynnä.

Harmi, ettei tullut nyt ihan täydellisiä häämuistoja heille...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jatkuvaa valittamista alusta loppuun

-Jatkuvaa arvostelua (polttarit, niiden ohjelma ja tarjottavat, häissä rekvisiitan asettelut, askarteluja lopputuotokset, hääohjelma, leipomukset...)

- Kampaus ja meikki kestivät niin kauan, että minulle ehdittiin muutamassa minuutissa sutaista hätäinen meikki ja kampaus, tietenkin täydellä hinnalla.

Näännyin kokemuksesta niin, että ei ole edelleenkään mitään mielenkiintoa olla ko. parin kanssa tekemisissä.

Vierailija
2/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on ihan selvästi morsiammessa. Itse menin tänä kesänä naimisiin ja hääyö oli pettymys koska hotellihuone oli todella kuuma. Mutta eipä tulisi mieleen tästä ketään syytellä. Eikä se pilaa minun häämuistojani koska kaikki muu oli ihanaa. Vietettiin hääyö sitten myöhemmin kotona kuoharin ja vaahtokarkkien kanssa omassa sängyssä ja ihanaa oli:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ollut huono kaaso. En osaa hommaa, enkä ole kiinnostunut, niin en sellaiseen rupea.

Vierailija
4/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan heidän oma mokansa, teit mitä pyydettiin ja so simple.

Vierailija
5/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

prinsessa sai päivänsä mutta alamaiset eivät totelleet.

Vierailija
6/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ison urakan. Eikö morsiamen pitäisi ohjeistaa mitä hän haluaa vai pitääkö koko hääjuhla tulla hänelle yllätyksenä. Ilmeisesti hääyössä oli jotain muuta henkilökohtaista pettymystä kuin paikka. Siitä kyllä sitten vastaa sulhanen ei kaaso.

Vierailija
7/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihmeellinen hääkulttuuri. Ystävillä ja sukulaisilla tietetään ilmaseksi koristelut ja tilaisuuden juontaminen jne., ja sitten vielä valitetaan. Eikö häiden idea kuitenkin ole että sinne tullaan juhlimaan ja julistamaan hääparia, eikä raatamaan niska limassa. Hyvät ihmiset, palkatkaa ammattilaiset hoitamaan hääjuhlanne ja antakaa ystävien ja sukulaisten nauttia ilman velvoitteita.

Vierailija
8/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiittämätön tyyppi. Naurettava ja loukkaava tokaisu tuollanen. Sinä ainoana kaasona teit ihan tarpeeksi ja varmasti liikaakin, saitko yhtään nauttia itse häistä?

Vierailija
9/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaason tehtävä on koristella huone...

Vierailija
10/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bestman ja yksi toinen kaveri auttoivat vetämään osan tehtävistä/ilmoituksista, eli sain apuja ja pystyin itsekkin illasta nauttimaan :)

Mutta tosta jäi kyllä vähän huono mieli kun noin meni sanomaan... Aika paljon kuitenkin aikaa/vaivaa noissa kaikissa muissakin hommissa/valmisteluissa meni.

Olis tosiaan suoraan sit asiasta ennen häitä sanonu!

Vierailija
11/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin kaaso. Tein koko kevään oikeesti ihan älyttömästi. Ideoin koristeita, paikkakortteja, ohjelmaa, tein järjettömästi.

Mulle luvattiin maksaa kuljetukset, kampaus ( kun pitää olla edustavan näköinen kuvissa ) majoitus jne jne. Itse en tarvinut kameraa kun saan sitten kuvia jälkikäteen.

Itse maksoin kaikki, kuljetukset paikan päälle, kampauksen, joka oli järkyttävän kallis, majoitus oli oikeesti niin korvessa, häissä olevan vieraan kotona, jonne järjestettiin kyyti ja paikan isäntä oikein leveili sai nyt naisvieraan ja arvaa pelkäsinkö koko yön. Aamulla tajusin ettei korvesta pääse kotiin muuta kuin liftaamalla, onneksi maajussit auliisti ottivat kyytiin.

Mitään kuvia ei ikinä tullut eikä edes kiitos-sanaa. Uskoisin että 100h ei riitä kuinka paljon töitä häitten eteen tein ja hääkuvan sain, siinä kaikki.

Jos joku pyytää joskus kaasoksi, pitää tehdä pelisäännöt selväksi ennen kuin suostun.

Vierailija
12/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihmeellinen hääkulttuuri. Ystävillä ja sukulaisilla tietetään ilmaseksi koristelut ja tilaisuuden juontaminen jne., ja sitten vielä valitetaan. Eikö häiden idea kuitenkin ole että sinne tullaan juhlimaan ja julistamaan hääparia, eikä raatamaan niska limassa. Hyvät ihmiset, palkatkaa ammattilaiset hoitamaan hääjuhlanne ja antakaa ystävien ja sukulaisten nauttia ilman velvoitteita.

missä vaiheessa se on mennyt tuollaiseksi, omalle "naimaikäiselle" tyttärelleni olen sanonut että tuollaista et sitten järjestä, juhlat on juhlat eikä kaverien rääkkäystalkoot!

Vierailija
13/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä tää oli toka kerta kaasona ja saa olla kyllä vika! Jos joku vielä pyytää niin ensi kerralla sanon kiitos, mutta ei kiitos!

Tai sit ehdottomasti oltava useampi kaaso ettei kaikki kaadu yhden ihmisen niskaan...

ap

Vierailija
14/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koristelee kodin kun on hotellihuone varattu, eihän tossa oo mitään järkeä... Halusi vain purkaa sulle pettymystään hotelliin, jonka ihan itse olivat valinneet.

Oma kaasoni ei oikeasti auttanut mitään muuta kuin oli seurana kampaajalla ja henkisenä tukena viimeiset 2 h ennen vihkimistä, enkä valita koska itse menin pyytämään yh-äitiä.

Vierailija
15/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei aikuinen ihminen pysty sanomaan suoraan, mitä tarkoittaa niin anna olla. Käsittämätöntä tuollainen orjatyön teetto muutenkin. Nyt lopetat märehtimisen, ap, ja suuntaat kohti uusia juttuja. Oli ja meni jo, ne häät. Hääparin probleema, jos ei kelvannut tai riittänyt. Ja tuollaisen nirinari -ystävän (?) voi sijoittaa omassa mielssään johonkin alempaan "kastiin"; löydät ystäviä, jotka myös kiittävät.

Vierailija
16/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot tehny hirveesti hommia, ja ihan ilmaiseksi. Miten joku vielä kehtaa olla tyytymätön? Aivan käsittämätöntä!

Jos joku ois tehny mun häiden eteen noin paljon töitä, niin olisin ikuisesti kiitollinen ja ajattelisin lämmöllä. Ja miettisin, oonko maksanut ollenkaan tarpeeksi kaasolle (kampaukset, puku, korut yms).

Miten ihmiset voi olla noin kiittämättömiä!?

Ja ylipäätään: onko tää nykyinen hääkulttuuri aivan järkevä? Halutaan ihan mielettömät ökyhäät, mutta rahaa ei ole, joten kaikki työt teetetään sukulaisilla ja ystävillä, ilman mitään korvausta. Ja häiden alla kaikki ovat ilmiriidoissa keskenään. Mites häiden jälkeen, onko enää kavereita?

Naimisiin pääsee vähemmälläkin hössötyksellä.

Vierailija
17/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... itellä jäi kanssa vähän paha mieli kaasoilusta, järjestin polttarit aivan yksin ( kaverit vain ilmestyivät paikalle eivätkä osallistuneet mihinkään järjestelyihin ), tein polttarikansion isolla vaivalla, järjestin ohjelmaa, olin kaason kuskina hääaamuna, maksoin oman kampauksen + meikin. Koristeluihin en osallistunut koska asuin sen verran kaukana hääpaikalta ja porukkaa oli edeltävänä iltana juhlapaikassa yötä, joten ajattelin että heidän apunsa on kyllä ihan riittävä. Bestman ei tehnyt mitään, minun vastuullani oli kaikki. Juhlissa yritin parhaani mukaan koordinoida hommaa, leikitin väkeä, kuulutin jne. Lisäksi yritin siinä sivussa ( mieheni avustuksella ) toimia lapsenvahtina 1.5-vuotiaalle lapsellemme. kiitosta tuli jälkeenpäin morsiamen äidiltä, morsiamelta ei juurikaan... tämä oli jo kolmas kerta kaasona ( tai no, yhtenä kertana en ollut kaason "nimikkeellä" hommassa ) ja aina se on yhtä raskasta. tai siis, seuraavan kerran haluaisin vain nauttia juhlasta ilman että olen se työjuhta :(

Vierailija
18/20 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin silloin sinkku ja vapaa-aikaa oli paljon, joten tein sitä ihan mielelläni. Mutta h-hetken lähestyessä se touhu alkoi muuttua ihan surrealistiseksi. Morsian itki joka käänteessä, polttarit päättyi siihen itkupotkuraivariin ja koko häitä edeltävä viikko oli sitä itkua. Toisaalta sai kyllä itse nauraa paljon. En missään nimessä enää ryhtyisi moiseen.

Vierailija
19/20 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutukseksi sinulle että ei hotellihuoneisiin päästetä ulkopuolisia "koristelemaan". Jotain syömistä voi viedä hotelliin vietäväksi mutta ei juuri muuta. Ellei hotelli koristele häähuonetta niin se jää silloin tekemättä. Ei siis mitenkään mittään mistä sinun kannattaisi kantaa pahaa mieltä.

Vierailija
20/20 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellissa töissä kirjoitti:

Lohdutukseksi sinulle että ei hotellihuoneisiin päästetä ulkopuolisia "koristelemaan". Jotain syömistä voi viedä hotelliin vietäväksi mutta ei juuri muuta. Ellei hotelli koristele häähuonetta niin se jää silloin tekemättä. Ei siis mitenkään mittään mistä sinun kannattaisi kantaa pahaa mieltä.

Lohdutus sinulta tulee 8 vuotta myöhässä. Varmaan ap on päässyt jo asian yli. Huomasitko muuten, että hääpari olisi halunnut koristelun kotiinsa, eikä sinne hotelliin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi